Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gopro voor foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gopro voor foto's

    Hallo,

    Ik vind veel goede reviews over Gopro's, maar deze gaan meestal enkel over het maken van filmpjes (begrijpelijk, daar is ie in de eerste plaats voor gemaakt).
    Er wordt wel in de marge vermeldt dat je er foto's mee kan maken, maar vaak wordt er weinig gezegd over de kwaliteit hiervan.

    Ik zat eraan te denken om me zo'n ding aan te schaffen om er wat creatievere foto's mee te kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan de Gopro bevestigen aan een voederbakje voor vogels in de tuin, of in de hamsterkooi, of vanuit kleine ruimtes naar buiten toe fotograferen... Kortom plekken die vaak onbereikbaar zijn met een 'normale' camera, of waarvoor je al snel lenzen nodig hebt die ver buiten mijn budget liggen.

    Zijn hier Gopro bezitters die me wat meer kunnen vertellen over de fotokwaliteit van het ding? (graag ook vermelden welke versie je hebt)

    Ps: Naast foto's zou ik hem uiteraard ook gebruiken tijdens het skiën, skateboarden, in het water...

  • #2
    Re: Gopro voor foto's

    De foto's van de nieuwe Hero 3 zijn gewoon fantastisch van kwaliteit je kan er zonder problemen
    nen A3 + van printen. De beperking van ne Gopro is zijn vaste lens met een openingshoek van 170°
    dat een enorm pluspunt kan zijn voor bepaalde opnames, maar soms minder geschikt is voor andere
    opnames. Nu voor de prijs van ne Gopro haal je iets prachtig in huis dat voor zeer veel inzetbaar is,
    door de vele bevestigingsmogelijkheden. Dus je kan der eigelijk niet aan misdoen.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Gopro voor foto's

      Idd de foto's van de GoPro Hero 3 Black Edition zijn echt top. Je hebt zelfs de functie om foto's te trekken (om de 5sec) terwijl je aan het filmen bent.
      Een aanrader als je veel sportvideo's wilt maken, of leuke trips wilt doen en vastleggen met de klein, maar top camera.
      Maw zeker een aanrader!
      Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
      GoPro Hero 3 Black edition

      Comment


      • #4
        Re: Gopro voor foto's

        Bedankt voor jullie inbreng.
        Toevallig ook iemand die de gopro app gebruikt?
        Kan je dan inderdaad je gsm als scherm gebruiken?

        Comment


        • #5
          Re: Gopro voor foto's

          De app wordt gebruikt als preview. Eenmaal je begint te filmen zie je niets meer op je smartphone.
          Maar je hebt wel de battery lcd pack en daar herinner ik mij wel dat je daar wel ziet wat je filmt.
          Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
          GoPro Hero 3 Black edition

          Comment


          • #6
            Re: Gopro voor foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Darky135 Bekijk bericht
            De app wordt gebruikt als preview. Eenmaal je begint te filmen zie je niets meer op je smartphone.
            Maar je hebt wel de battery lcd pack en daar herinner ik mij wel dat je daar wel ziet wat je filmt.
            Oké dankjewel
            Om te filmen ga ik niet steeds willen kijken op een schermpje, maar bij foto's lijkt het mij wel aangenaam om te zien wat je in je beeld hebt, of bijvoorbeeld bij het maken van een time-lapse.

            Comment


            • #7
              Re: Gopro voor foto's

              Ja feit, let wel op dat de wifi ook een sleur is op je batterij. Ik probeer dus de wifi ed niet te gebruiken om dan optimaal en lekker veel te filmen en foto's te trekken. Alsook al een reserve batterij gekocht, want ik doe parapente als hobby en als je de ganse dag gaat vliegen en wilt filmen of foto's trekken, dan is je batterij redelijk rap plat.
              Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
              GoPro Hero 3 Black edition

              Comment


              • #8
                Re: Gopro voor foto's

                Heb me er gisteren een aangeschaft, de Hero 3+ Black edition.
                Vandaag al wat mee gespeeld, vastmaken aan een tak naast het voederhuisje voor de vogels enz... Geweldig!
                Ik denk dat ik me hier nog enorm mee ga amuseren

                Comment


                • #9
                  Re: Gopro voor foto's

                  Ook een leuke raad/tip is om GoPro te liken op facebook, daar zie je dagelijks echt prachtige video's en foto's.
                  Op youtube zie ik er ook redelijk veel. Veel plezier mee!
                  Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                  GoPro Hero 3 Black edition

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gopro voor foto's

                    Volgens vele reviews is de hero 2 kwa beeldkwaliteit filmen beter als de hero 3, weet niet hoe het zit met de fotokwaliteit ma ok, je hebt al 1 gekocht zie ik.
                    Kheb een hero 2, maar gebruik deze enkel voor filmen tijdens wintersport.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gopro voor foto's

                      Maar de gopro3 heeft een hoger fps, waardoor de beelden veel vloeiender zijn bij full hd. Qua fotokwaliteit kan ik niet echt over klagen, heb paar mooie beelden kunnen trekken

                      Sent from my HTC One using Tapatalk
                      Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                      GoPro Hero 3 Black edition

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gopro voor foto's

                        "veel vloeiender"...
                        Wetende dat hedendaagse hollywood films 30fps of zelfs 24fps draaien is het nog maar de vraag of die 60fps de meerprijs waard zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gopro voor foto's

                          Ik heb een 3+ gekocht, da's de vernieuwde versie van de 3 die sinds enkele maanden te koop is. Heeft o.a. een verbeterde lens en een langere batterijduur...
                          Vandaag voor het eerst wat video's mee gemaakt tijdens het skateboarden. Ook enkele prachtige foto's kunnen schieten.
                          Tot nu toe zeer tevreden van, enorm leuk ook om uit je films de beste momenten te bundelen tot een kort filmpje voor instagram / facebook

                          PS: die framerates schijnen van belang te zijn bij het maken van slow-motion video's (heb ik me laten vertellen, ik ken er nog niet genoeg van)
                          Last edited by yakke; 2 januari 2014, 19:06.

                          Comment

                          Working...
                          X