Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar een nieuwe camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoektocht naar een nieuwe camera...

    Hallo,
    ik ben al een eeuwigheid op zoek naar een fototoestel als aanvulling op mijn canon eos 450d. Graag had ik een compactere camera gehad (systeem of compact) om mee te nemen als ik geen zin heb om mijn dslr en heel mijn cameratas met objectieven mee te sleuren. Het mag dus een systeemcamera zijn of een compactcamera, maar ik zou wel graag zelf mijn diafragma, sluitertijd en iso willen kunnen instellen. Verder zijn een zoeker (geen last van zonlicht op het lcd-scherm) waar informatie over mijn belichting in wordt weergegeven, een goede foto-kwaliteit (graag ook een behoorlijk aantal mp) en een lichtsterke (vaste of verwisselbare) lens een grote plus. Ik ben bereid om naar verschillende merken te kijken. Wie heeft er tips? Mijn budget bedraagt maximum 600€.

  • #2
    Re: Zoektocht naar een nieuwe camera...

    Al eens naar de Fujifilm X-20 gekeken?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht naar een nieuwe camera...

      Komt inderdaad goed overeen met hetgeen ik zoek. Had al eens naar de X100S gekeken, maar die was een beetje te duur voor mijn budget. De X20 lijkt me inderdaad interessant, bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht naar een nieuwe camera...

        zonder twijfel de sony rx100 of de rx10
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Zoektocht naar een nieuwe camera...

          Rx 100 is een goed toestel maar heeft standaard geen zoeker dacht ik. Goede toestellen genoeg maar met zoeker zijn er niet zo heel veel. Vaak kan je wel een optische zoeker bijkopen.

          Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment

          Working...
          X