Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Flitser voor Sony Alpha a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Flitser voor Sony Alpha a55

    Hallo,

    Ik zoek een flitser voor m'n Alpha a55, ik merkte bij Kerstavond dat de foto's niet super goed gelukt waren, vooral donker.
    Als ik het toestel liet flitsen, dan zijn de gezichten overbelicht.

    Ik trachtte op de 2dehandsmarkt iets op te kop te tikken, maar Canon/Nikon is veel meer present op de 2dehandsmarkt dan Sony.

    Zijn er andere merken die flitsers hebben en ook passen op mijn Sony Alpha?

    ik had deze gevonden, http://www.camerashop.be/product/376...-hvl-f43m.html maar nu is die al uitverkocht (zeer goede prijs, maar geen bouncer kapje, is dit nodig?).

    Ik ben zeker geen professionele fotograaf, eerder hobby en poging tot, dus moet zeker geen top model zijn! 250 was ongeveer m'n budget! : )

    Groetjes,
    J.
    Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

  • #2
    Re: Welke Flitser voor Sony Alpha a55

    Op zich is dat de ideale flits voor jou en je budget...maar deze flits heeft de nieuwe flitsschoen van Sony, je Sony A55 gebruikt de "oude" flitsschoen...
    Of anders gezegd, je kan deze flits niet rechtstreeks gebruiken op je A55, je hebt een ADP-AMA flitsadapter nodig voor de conversie van de flitsschoen.

    Reken op zo'n 30 euro extra...En anders zoeken naar 2dehands F42am (komen redelijk frequent voor), een Minolta F36AM is goed en goedkoop, misschien zelfs meer als voldoende voor wat je er nu mee wil doen :-)
    Als je naar kamera-express.be gaat, rechts bovenaan staat een rubriek "2dehands"...daar staan behoorlijk wat betaalbare 2dehands flitsen voor Sony.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Flitser voor Sony Alpha a55

      Metz maakt ook goede flitsers, deze is wel interessant. Je krijgt ook firmware updates die je via een usb kabel kan overbrengen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welke Flitser voor Sony Alpha a55

        Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Op zich is dat de ideale flits voor jou en je budget...maar deze flits heeft de nieuwe flitsschoen van Sony, je Sony A55 gebruikt de "oude" flitsschoen...
        Of anders gezegd, je kan deze flits niet rechtstreeks gebruiken op je A55, je hebt een ADP-AMA flitsadapter nodig voor de conversie van de flitsschoen.

        Reken op zo'n 30 euro extra...En anders zoeken naar 2dehands F42am (komen redelijk frequent voor), een Minolta F36AM is goed en goedkoop, misschien zelfs meer als voldoende voor wat je er nu mee wil doen :-)
        Als je naar kamera-express.be gaat, rechts bovenaan staat een rubriek "2dehands"...daar staan behoorlijk wat betaalbare 2dehands flitsen voor Sony.
        Thx voor de tip, op kamera-express staat een 2dehands flitser, die F42AM voor 149euro, lijkt me ok : )

        Heb hem gelijk gekocht! Er stond vandaag bestellen op 31dec nog geleverd. Ideaal ; )!

        Nog een laatste vraagje. Maakt een bouncer kapje veel verschil?
        Last edited by MetalG; 29 december 2013, 17:50.
        Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

        Comment


        • #5
          Re: Welke Flitser voor Sony Alpha a55

          Ik heb op de A300 de hvl-42, voldoet perfect. Je kan eens kijken als je deze 2dehands kan vinden.

          Edit: Ik zie dat je al eentje gevonden heb, prima keuze!

          Bouner kapje heb ik niet, ik probeer altijd via het plafond te flitsen, perfect resultaat.
          Last edited by n0sTRa; 29 december 2013, 18:32.
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

          Comment

          Working...
          X