Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAC - Airport Time Capsule 3TB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MAC - Airport Time Capsule 3TB

    Na rijp beraad ivm het backuppen van mijn mac ben ik toch tot de slotsom
    gekomen om bij een apple product te blijven. Ik weet het, hij is nogal duur voor
    een draadloze router & 3TB opslagruimte.
    Het enige wat ik mij nog afvraag is of dit apparaat niet teveel lawaai maakt ( fan )
    Is er iemand die ervaring heeft met dit apple product?
    Last edited by dyafani; 29 december 2013, 10:51.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: MAC - Airport Time Capsule 3TB

    Ik heb de eerste generatie, en die heb ik nog nooit gehoord.
    Die wordt wel goed warm, en de voeding heeft het eens begeven, maar die hebben we zelf hersteld met een condensatorkitje.

    Verder werkt die perfect.
    Ik haal op de iPad downloadsnelheden van 80 Mbps als ik er kort bij ben.

    Comment


    • #3
      Re: MAC - Airport Time Capsule 3TB

      Ik heb deze week de overstap gedaan van windows naar osx.
      Nu dat ik meer mijn macbook pro gebruik dan mijn windows laptop, merk ik dat ik toch een manier nodig heb om te back-uppen,
      alsook data gemakkelijk op een hdd te plaatsen. Ok ik kan het allemaal via USB doen, ma bon :P.
      Dus heb ik het net wat zitten doorzoeken, de Time Capsule gevonden, redelijk duur voor wat het eigenlijk was, dus wat verder zitten zoeken,
      want tegenwoordig zijn hdd's zo spotgoedkoop geworden, dat ik niet snap waarom nog zoveel te betalen voor extra opslag.
      Hier zijn andere (goedkopere) oplossingen dan de Time Capsule. Dat je bij apple wilt blijven, pffff het hoeft niet perse in mijn ogen.
      Hier is mijn alternatief http://www.nascenter.be/product/4004...loud-4-tb.html
      Goedkoop, meer opslag, cloud based, dus kun je sowieso beveiligen, je kunt het ook gebruiken als mediaplayer, heel waarschijnlijk kun je met je time machine,
      auto back-up mee uitvoeren.
      Hier een review: http://www.youtube.com/watch?v=078xdmH1DiM
      Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
      GoPro Hero 3 Black edition

      Comment


      • #4
        Re: MAC - Airport Time Capsule 3TB

        Hier een 2TB Time Capsule (ik denk 2de generatie). Enkel als je er je oor op te luisteren legt of je hand oplegt hoor je / voel je de schijf draaien. Warmteproductie is gering bij mij.
        Het voordeel van die schijven van Apple is dat die perfect matchen met Time Machine. Updates van je systeem worden dus quasi voortdurend gemaakt.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: MAC - Airport Time Capsule 3TB

          Ik gebruik een 6 bay readynas met 4 schijven van 2 TB. Deze had ik al van voor ik de iMac heb. In de menu van de nas time machine aangevinkt en nu kan ik deze perfect gebruiken met mijn iMac.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment

          Working...
          X