Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac 27inch scherm alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac 27inch scherm alternatief

    Die imac monitoren zien er schitterend uit maar de aanschaf is mij veel te duur en ik wil dus niet iverschakelen naar apple ....

    Ik heb een krachtige windows pc waar ik zeer tevreden van ben, alleen zou ik er ook zo graag een 27inch ips scherm aan koppelen met resolutie van 2560x1440 ...

    Wie kan mij goeie suggesties geven ?

    Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: Imac 27inch scherm alternatief

    De Dell U2713HM gebruikt hetzelfde IPS panel (maar wel met een matte coating, wat ik VEEEEEEEEEELLLLLLLLLL beter vind). Je moet wel wat geluk hebben, want sommige hebben wat last van backlightbleeding (heb mijn 1e ook teruggestuurd). Bij Redcoon te koop voor minder dan 500€...
    Wil je een bredere kleurweergave dan heb je ook de U2713H, maar die kost wel een 130€ meer.
    Maar je hebt bv. ook een Samsung S27 of Asus PB27.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Imac 27inch scherm alternatief

      Die Dell U2713HM heb ik hier ook staan en is echt het beste dat ik al gehad heb ... die van Apple zien er ook mooi uit en alles glanst wat meer door dat glas ervoor maar dat gaat snel vervelen door reflecties die kunnen hinderen.
      Intern zijn ze hetzelfde want ze hebben beiden een LG paneel steken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Imac 27inch scherm alternatief

        De Apple 27inch monitor?
        kost wel iets, maar is ook mooi beeld.
        Persoonlijk ben ik enorm fan van een blinkend scherm, mat is voor mij te flets, iets wat men heeft gebouwd om reflecties tegen te gaan, ja dat klopt, maar het verliest kontrast. Is voor mij een te groot compromis.

        Comment


        • #5
          Re: Imac 27inch scherm alternatief

          Thnx all voor de nuttige tips, die dell blijkt idd een goed scherm te zijn

          Ik zal eens moeten kijken hoeveel er nog in mijn spaarvarkentje zit

          Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

          Comment


          • #6
            Re: Imac 27inch scherm alternatief

            Ik prefereer ook het helder scherm van apple voor fotografische bewerkingen.
            De ruimte waarin ik werk wordt half verduisterd.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: Imac 27inch scherm alternatief

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Persoonlijk ben ik enorm fan van een blinkend scherm, mat is voor mij te flets, iets wat men heeft gebouwd om reflecties tegen te gaan, ja dat klopt, maar het verliest kontrast. Is voor mij een te groot compromis.
              Mat te flets?
              Dan vergelijkt u wel met een goedkoop scherm of zo maar zeker niet met de vernoemde Dell.
              En het mooiste van al is dat het paneel in die Dell en Apple net hetzelfde is (LG), enkel heeft Apple er een glasplaat voor gezet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Imac 27inch scherm alternatief

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Mat te flets?
                Dan vergelijkt u wel met een goedkoop scherm of zo maar zeker niet met de vernoemde Dell.
                En het mooiste van al is dat het paneel in die Dell en Apple net hetzelfde is (LG), enkel heeft Apple er een glasplaat voor gezet.
                ik mag toch niet écht klagen van die glasplaat vind ik

                Comment


                • #9
                  Re: Imac 27inch scherm alternatief

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  ik mag toch niet écht klagen van die glasplaat vind ik
                  Dat is een eigen voorkeur (mat of glanzend) en slecht is dat zeker niet want ik vind die ook wel heel mooi, maar laten doorschijnen dat het scherm plots flets is en met minder contrast als het identiek hetzelfde paneel is vond ik er wat over.
                  De glasplaat ervoor geeft gewoon een iets grotere glans aan uw beeld maar verbetert er voor de rest niets aan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Imac 27inch scherm alternatief

                    Moet eerlijk zeggen dat ik ook heel content ben van die Dell. Ik heb ernaast nog een TN-scherm staan (een HP2207), dus met blinkend scherm. Ik heb pal achter mij een groot raam, wat er dus voor zorgt dat ik met mijn Dell eigenlijk gewoon kan verder werken, terwijl die HP 1 reflectievlak is.
                    Nu het voordeel is wel, dat ik gewoon kan zien wat er buiten gebeurd : moet ik dus mijn hoofd niet voor omdraaien .
                    Geef mij echt maar zo'n mat ding : is echt stukken aangenamer. En voor mij hoeft een beeld niet te glanzen...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Imac 27inch scherm alternatief

                      Hier een voorstander van een Mac scherm. Qua design geen weerga en dan nog supergoed ook. Kost wat meer, maar ja wat wil je, koeken naar geld is veelal het geval in dergelijke materie.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Imac 27inch scherm alternatief

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Hier een voorstander van een Mac scherm. Qua design geen weerga en dan nog supergoed ook. Kost wat meer, maar ja wat wil je, koeken naar geld is veelal het geval in dergelijke materie.
                        Yep : alleen jammer dat het in dit geval andermaal heel duur is voor krek hetzelfde... Maar dat is het verhaal van Apple... Die Dell kost dus letterlijk de helft (link - link).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Imac 27inch scherm alternatief

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Yep : alleen jammer dat het in dit geval andermaal heel duur is voor krek hetzelfde... Maar dat is het verhaal van Apple... Die Dell kost dus letterlijk de helft (link - link).
                          Inderdaad, een zeer groot verschil..
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Imac 27inch scherm alternatief

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Yep : alleen jammer dat het in dit geval andermaal heel duur is voor krek hetzelfde... Maar dat is het verhaal van Apple... Die Dell kost dus letterlijk de helft (link - link).
                            En als je een LG IPS LED scherm koopt halveert de prijs nog eens. Of kijk ik ergens overheen?
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Imac 27inch scherm alternatief

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              En als je een LG IPS LED scherm koopt halveert de prijs nog eens. Of kijk ik ergens overheen?
                              Je kijkt inderdaad ergens overheen.
                              Een standaard LG scherm met IPS heeft niet hetzelfde hoogwaardige paneel ingebouwd en tot voor kort plaatste LG dit hoogwaardig paneel niet in eigen producten.
                              Vreemder nog is dat een LG scherm met hetzelfde hoogwaardige paneel veel duurder is dan bij de concurrentie.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X