Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuwe camera

    Momenteel schiet ik plaatjes met een Sont Steadyshot "uit de jaren stilletjes"
    Is zo een compact fototoestelletje, doet zijn werk, maar het wordt eens tijd om te vernieuwen.

    Ik zat te denken aan de NIKON COOLPIX L820.
    Iemand ervaring met deze of iemand die zegt, die moet je net nemen, voor die prijsklasse kan je beter een andere nemen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Aanschaf nieuwe camera

    Zal iets meer euro centjes neerleggen voor een P520, dat is meer op gevoel dan dat er andere motivatie ten grondslag aan ligt. Keuze hangt natuurlijk ook meerendeels af van wat je der mee wilt gaan vastleggen en beschikbare opties zoals de ++ voor de L820 panorama hulpje en de sensor.

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuwe camera

      Toestel zal gebruikt worden voor:
      -Natuurfotografie
      -Urbex
      -Familiefoto's
      -Motofoto's

      De P520 scheelt me toch weer een €100, en eerlijk is eerlijk, im just a poor boy

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuwe camera

        scheelt me toch weer een €100, en eerlijk is eerlijk, im just a poor boy
        Dat schijn een ieder te zijn dezer laatste dagen...

        Ander advies dan: gaat naar een zaak waar ze meerdere - van verschillende merken - toestellen hebben in de prijsklasse en net daarboven en bekijk en vergelijk zelf. Zet thuis je bevindingen op een rijtje en laat het inzakken. Na een weekje kan je dan schiften met jouw genoemde in #3 in het achterhoofd en houdt je er 1 over.

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuwe camera

          Als je bewegende onderwerpen wil fotograferen dan heb je een toestel nodig zonder shutter-lag.
          Bij de eerste 3 beoogde categorieën is dit geen probleem. Bij de vierde (motoren) echter .

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf nieuwe camera

            zou voor stilstaande motoren zijn hoor

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf nieuwe camera

              Heb zelf ook een Nikon Coolpix L820 .
              Heel tevreden over. Is een lichtgewicht compact toestel dat erg ergonomisch in de hand ligt.
              Klein compact toestel voor een kleine prijs ,die toch heel wat mogelijkheden bied .
              Nikon Coolpix L820

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf nieuwe camera

                "nadeel" dat ik ondertussen gemerkt heb (of ik zit volledig fout) is dat de L820 geen verwisselbare lenzen heeft.
                Dat is iets wat ik wel zou willen, om dan eens er een beetj meer ervaring is andere lenzen te kunnen gebruiken

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf nieuwe camera

                  Dan zit je inderdaar in de verkeerde categorie 'fototoestellen" te kijken..

                  Kijk gerust eens naar de (d)slr instappers, maar dan kom je wel 2/3 budget tekort voor wat "fatsoenlijks"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door KoenMol Bekijk bericht
                    "nadeel" dat ik ondertussen gemerkt heb (of ik zit volledig fout) is dat de L820 geen verwisselbare lenzen heeft.
                    Dat is iets wat ik wel zou willen, om dan eens er een beetj meer ervaring is andere lenzen te kunnen gebruiken
                    Inderdaad , geen verwisselbare lenzen.
                    Nikon Coolpix L820

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf nieuwe camera

                      Als alles goed is heb ik binnenkort een Canon EOS 350D
                      I know, is niet meer de nieuwste (en zal ook 2dehands gekocht worden) maar volgens mij is dat een perfecte eerste stap.
                      Nu nog even wachten tot mn loon er op komt...

                      Comment

                      Working...
                      X