Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies - Beginner - Systeemcamera - +- 500 EUR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies - Beginner - Systeemcamera - +- 500 EUR

    Hi,

    Volledig nieuw hier op dit forum
    Ik ben momenteel een absolute leek in fotografie, maar ik heb er wel interesse voor. Ik zou me er graag in willen verdiepen.
    Dit te beginnen met de aankoop van een deftige camera. Omwille van het feit dat ik het toestel in de eerste plaats op reis en citytrips wil gebruiken, moet het toestel compact zijn.

    Het zou een goede all-round camera moeten zijn. Geschikt voor vakantiefoto's, architectuur en streetphotography.

    De voorbije dagen heb ik wat opzoekwerk gedaan en gelezen over de verschillende benamingen en mogelijkheden in de fotografie. Het vraagt echter wel wat tijd om alles volledig te begrijpen.
    Ik heb momenteel volgende shortlist:

    Sony NEX 3N
    Sony NEX 5T
    Olympus E-PL5
    Samsung NEX300
    Fujifilm X-A1

    Budget: +-500 EUR

    Al deze toestellen heb ik in online reviews positief aan bod zien komen. Het is voor mij echter moeilijk om ze met elkaar te vergelijken.
    Wel zie ik vaak een voorkeur terugkomen voor de m4/3 toestellen, vanwege het grote aanbod aan lenzen. Al is dat voorlopig nog niet aan de orde, het kan belangrijk worden vanaf ik er meer in thuis ben.

    Zouden jullie me op de pro's en con's kunnen wijzen van deze toestellen en advies kunnen geven welk toestel het best aan te kopen?

    Indien jullie zelf een beter alternatief weten, hoor ik dat graag uiteraard.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    Re: Aankoopadvies - Beginner - Systeemcamera - +- 500 EUR

    Als het budget zo beperkt is, zou ik de Canon EOS M er ook nog tussensmijten. Veel waar voor (relatief) weinig geld en dezelfde sensor als die van de Canon EOS 650D. Er is nu trouwens een cashback actie op de EOS M (nog t.e.m. 19 januari 2014).