Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter inbouwen D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filter inbouwen D800

    Kent er iemand dit, een filter inbouwen in een D800.
    Welk nut heeft dit (anti aliasing) en is dit bruikbaar.



    Gevonden op youtube.
    http://www.youtube.com/watch?v=BdC3ySCE7ZM
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Filter inbouwen D800

    .....
    Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:07.

    Comment


    • #3
      Re: Filter inbouwen D800

      Oorspronkelijk geplaatst door pieke Bekijk bericht
      Een D800 heeft een anti-aliasing filter.
      Onzinnig verhaal dus.
      Los ervan dat ik kippenvel krijg als ik zie hoe zo'n malloot een los ding in een body stopt.
      De D800 heeft een zeer zwakke anti-aliasing filter (kan ook niet anders met 36 MP). Voor video schiet die vaak te kort. Je ziet dat ook in dit filmpje.
      Het verschil met de Mosaic Opto-Electronics filter is nogal drastisch. Voor video is het absoluut geen onzinnig verhaal maar het kost wat (385 USD).

      Zie hier zonder en met de VAF-D800 filter:
      Some initial demonstration video of Nikon D800 video aliasing artifacts,with and without the VAF-D800 video aliasing filter. Please check back again soon, as…


      Denk ook niet dat Philip Bloom een malloot is...

      Comment


      • #4
        Re: Filter inbouwen D800

        Oorspronkelijk geplaatst door pieke
        Dank u voor de toelichting, ik reageerde hierop uit fotografisch oogpunt, vergeet steeds dat men tegenwoordig ook filmt met spiegelreflexen.
        Indien u ook maar 5 sec van het filmpje had bekenen dan was u hieraan herinnerend (dat er gefilmd wordt met een D800)... en had je iets langer gekeken dan kon je ook zien wat het verschil is zonder / met deze filter...

        Oorspronkelijk geplaatst door pieke
        Blijft voor mij overeind dat ik het een angstig idee vind om iets dergelijks los in een body te stoppen, maar waarschijnlijk wordt dan geen spiegel gebruikt en kan dat dan verder geen kwaad.

        Deze Bloom ken ik verder niet,het predikaat malloot had/heeft te maken met het gebruik van voornoemd losse filter.
        De filter zit niet "los" ... (kan je weten, opzoeken).
        Misschien beter eerst eens nadenken alvorens zomaar te posten, verkeerde/slechte informatie te spuien of iemand die je niet kent een malloot te noemen (ook al gaat het omdat hij iets doet dat je dom vindt maar verkeerd door hebt).
        Je hoeft echt niet op alles te reageren (je wordt niet beloond voor het aantal posts die je maakt hoor).

        Comment

        Working...
        X