Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

    Ik zal een grotere externe HD kopen van 3TB, mijn vorige had enkel een USB 2.0 kabel dus ideaal om eens over te stappen naar een NAS om sneller en draadloos bestanden over te zetten.

    Deze lijken deze interessant :



    Bij de eerste staat er bij "Technische specificaties tonen" : WLAN verbinding bij, is dit dan dat er een draadloze verbinding (wifi ?) ingebouwd zit? Begrijp niet waarom dit erbij staat.
    Normaal sluit je gewoon een NAS aan op je draadloze modem via RJ45.

    Lacie heeft ook een 3TB voor +-€150, moesten jullie nog goede kennen in die prijsklasse laat het weten.

  • #2
    Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

    Voor mij moet een NAS enkele schijven kunnen herbergen, wat volgens mij toch de bedoeling moet zijn.
    Als ik er één aanschaf wordt het deze :http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10604 ; kwestie van een beetje op het gemak te zijn. Je kan hier ook een ander merk van schijf in plaatsen, deze bvb. :http://mycom.be/product/128016/weste...red-2tb-35inch
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

      sneller en draadloos
      Tegenstrijdigheid zoals je spijtig genoeg vaak leest. Draadloos is misschien handiger (en dan nog) maar sneller is het zelden. Nou ja, tenzij je vergelijkt met een RS-232.

      Comment


      • #4
        Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

        vraagje voor de kenners : zou er een raid-1 kunnen gezet worden tussen 2 laptop-drives en is dit moeilijk ?

        Comment


        • #5
          Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

          Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          vraagje voor de kenners : zou er een raid-1 kunnen gezet worden tussen 2 laptop-drives en is dit moeilijk ?
          Dan moet uw laptop 2 drives kunnen bevatten en moet uw moederbord ook een RAID-controller aan boord hebben.
          Er bestaan ook softwarematige oplossingen maar dat is weer een andere miserie.
          Moeilijk? Als de hardware het toelaat en je hebt al het nodige, dan is dat maar te kiezen voor RAID 1 via de benodigde settings en het spel zijn gang te laten gaan tot de kopij gemaakt is ... op zich niet moeilijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

            Voor mij moet een NAS ook min. in RAID 1 kunnen staan (dus min. 2 schijven). Persoonlijk zou ik Lacie links laten liggen, en een "echt" NAS-merk kiezen (zoals Synology of Qnap).
            Het uiterlijk is misschien wat minder, maar een NAS zet je nu ook niet bepaald in het zicht...
            Ik gebruik het ding op dit ogenblik voornamelijk als media-serverke, en daarvoor is een basis Synology DS213J heel goed geschikt. Heb je echt veel ruimte nodig, dan neem je best een ding met RAID 5 (en dus min. 3 schijven) : dan is het verlies aan harde schijven een stuk minder groot dan bij RAID 1, maar dan neem je wel best 1 met een snelle processor...
            De keuze van harde schijven is ook behoorlijk makkelijk geworden : in de 3.5" versies zijn maar 2 merken meer over...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Voor mij moet een NAS ook min. in RAID 1 kunnen staan (dus min. 2 schijven). Persoonlijk zou ik Lacie links laten liggen, en een "echt" NAS-merk kiezen (zoals Synology of Qnap).
              Het uiterlijk is misschien wat minder, maar een NAS zet je nu ook niet bepaald in het zicht...
              Ik gebruik het ding op dit ogenblik voornamelijk als media-serverke, en daarvoor is een basis Synology DS213J heel goed geschikt. Heb je echt veel ruimte nodig, dan neem je best een ding met RAID 5 (en dus min. 3 schijven) : dan is het verlies aan harde schijven een stuk minder groot dan bij RAID 1, maar dan neem je wel best 1 met een snelle processor...
              De keuze van harde schijven is ook behoorlijk makkelijk geworden : in de 3.5" versies zijn maar 2 merken meer over...
              Op mijn werk gebruiken wij NAS (Synology) en zijn er heel tevreden over.
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: 3 TB NAS om draadloos fotos/films over te zetten van laptop -> Nas (en omgekeerd)

                wil je effectief een NAS hebben, dat je na een tijdje zelf kunt upgraden, of gewoon iets standaard, dat je opt netwerk kunt aansluiten en overal aankunt?
                Indien het 2de, kan ik je WD Cloud aanraden, heb goeie reviews gezien, ziet er gemakkelijk uit, je kunt zelfs buitenhuis aan je bestanden geraken (via smartphone of andere pc, bijvoorbeeld op je werk). Ik ga het mij een dezer dagen aankopen.

                Het werkt ook op elke smart tv, spelconsole (ps3, xbox), elke type pc, smartphone,...
                Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                GoPro Hero 3 Black edition

                Comment

                Working...
                X