Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pete-one

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pete-one

    Tegen welke forum-regels ik nu weeral ga zondigen weet ik niet maar een dik half jaar geleden heb ik een serie gemaakt : "graffiti-school" en tot mijn stomme verbazing kreeg ik op goed een half jaar tijd bijna 10.000 visits. Wat bleek ? Een Amerikaanse comic-strip site heeft een link geplaatst, vandaar. De reeks zal dus wel niet zo slecht zijn denk ik dan. Het is niet gewoon dat een urbexer zijn locaties prijs geeft maar hier wil ik een uitzondering maken omdat het gebouw zeer binnenkort tegen de grond gaat.
    Pete-one is een vreselijk goede graffiti-artiest van bij ons en het zou spijtig zijn als jullie dit zouden gemist hebben, het biedt ook fotografisch eens een andere uitdaging.
    Om mijn geweten te sussen moet ik zeggen dat heel onlangs een of andere inkt-koelie de locatie in de krant heeft gezet, het is dus niet moeilijk om te vinden. Ik ga de locatie hier niet openbaar zetten want dan gaan ze me vermoorden
    Alles probleemloos toegankelijk en 100% veilig.

    Deze reeks dus :
    A lot of things here were destructed but strangely enough the vandals did not touch the graffiti. I started with 102 picture...


    PS : na het aanpassen van een Engelse spelfout staan mijn teller en commentaren weer op nul, ik weet het

  • #2
    Re: Pete-one

    Ach Paul. Af en toe eens een klein zondeke doen kan niet echt kwaad hé.
    Zelf ben ik eigenlijk "tegen" al dat urbex gedoe omdat er eigendomsrechten mee geschonden worden.
    Alhoewel ik wel, heimelijk ( ) , geniet van al die foto's van locaties met een vervlogen en bewogen verleden.
    Maar als ik de foto's van deze reeks zie zou het echt zonde zijn, een grote zonde deze keer, dat die beelden niet bewaard zouden blijven na de afbraak.
    Want dat is echt wel, moderne, kunst met een grote K.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Pete-one

      Ik ga binnenkort deze locatie ook eens aandoen.
      Prachtige werken vann die Pete-one.
      Dit is al geen grafitti meer te noemen zelfs, zoals Skitch zegt, Kunst met een grote K

      Comment


      • #4
        Re: Pete-one

        Ik heb net de locatie bezocht, echt heel prachtig om te zien!
        Gesproken met iemand daar en zei dat het gebouw rond maart verdwijnt.
        Enigste goeie raad, doe goeie stevige schoenen aan, want er ligt overal glas.

        Locatie is gemakkelijk te bereiken, alsook alle verdiepen, wel af en toe oppassen,
        want sommige trappen zijn al reeds verdwenen.
        Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
        GoPro Hero 3 Black edition

        Comment


        • #5
          Re: Pete-one

          Oorspronkelijk geplaatst door Darky135 Bekijk bericht
          Ik heb net de locatie bezocht, echt heel prachtig om te zien!
          Gesproken met iemand daar en zei dat het gebouw rond maart verdwijnt.
          Enigste goeie raad, doe goeie stevige schoenen aan, want er ligt overal glas.
          Dat ik ook wat ik hoorde : Maart.
          Ik hoorde ook dat er een paar werken zijn bijgekomen dus ik moet nog eens terug. Daarvoor wacht ik gewoon het juiste weer/licht af.
          Iedereen uit de buurt die zich geroepen voelt mag best meerijden. 2 Zien 3x meer dan 1 zeg ik dan.
          Nog iets : hoewel sommigen het anders willen laten uitschijnen : ik heb uit principe niks tegen beginnelingen. En zeker niet voor een locatie die -doodjammer- binnenkort tegen de grond gaat.
          En natuurlijk hoop ik in stilte om Pete-one eens te ontmoeten, dat zou pas iets zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Pete-one

            Ook gehoord, dat er veel jongeren daar graag zaken en vooral werken vernielen. Dit vind ik bijzonder jammer. Zeker dat ze andermans werk vernielen.. nouja geen respect zeker?

            Sent from my HTC One using Tapatalk
            Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
            GoPro Hero 3 Black edition

            Comment


            • #7
              Re: Pete-one

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Ach Paul. Af en toe eens een klein zondeke doen kan niet echt kwaad hé.
              Zelf ben ik eigenlijk "tegen" al dat urbex gedoe omdat er eigendomsrechten mee geschonden worden.
              Alhoewel ik wel, heimelijk ( ) , geniet van al die foto's van locaties met een vervlogen en bewogen verleden.
              Maar als ik de foto's van deze reeks zie zou het echt zonde zijn, een grote zonde deze keer, dat die beelden niet bewaard zouden blijven na de afbraak.
              Want dat is echt wel, moderne, kunst met een grote K.
              Die eigendomsrechten zijn altijd al een breekpunt geweest Skitch.
              Maar wat denk je hier van :



              Ergens hebben ook zij gelijk maar het is toch allemaal the thin red line.
              Hier staat zelfs een kraakhandleiding in, hoeveel zotter kan het nog worden ? Dat ruikt naar forceren en daar doe ik voor geen meter aan mee, nog voor geen millimeter.

              Comment


              • #8
                Re: Pete-one

                Oorspronkelijk geplaatst door Darky135 Bekijk bericht
                Ook gehoord, dat er veel jongeren daar graag zaken en vooral werken vernielen. Dit vind ik bijzonder jammer. Zeker dat ze andermans werk vernielen.. nouja geen respect zeker?

                Sent from my HTC One using Tapatalk
                Heb je daar sporen van gezien ? Bij mijn vorige bezoek leek alles tamelijk OK.

                Comment


                • #9
                  Re: Pete-one

                  Wel ben met een paar vrienden geweest, die vorig week de locatie hadden bezocht. Op de gelijksvloer, volledig achteraan, had je zo'n marmeren opschrift van het gebouw. Deze hing nog bij hun bezoek en deze zondag lag het op de grond in stukken..

                  Sent from my HTC One using Tapatalk
                  Sony SLT-A65V 18-55mm - Sony DT 50mm F1.8 SAM - Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro
                  GoPro Hero 3 Black edition

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pete-one

                    Oorspronkelijk geplaatst door Darky135 Bekijk bericht
                    Wel ben met een paar vrienden geweest, die vorig week de locatie hadden bezocht. Op de gelijksvloer, volledig achteraan, had je zo'n marmeren opschrift van het gebouw. Deze hing nog bij hun bezoek en deze zondag lag het op de grond in stukken..

                    Sent from my HTC One using Tapatalk
                    Zolang ze maar met hun tengels van de graffiti afblijven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pete-one

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Iedereen uit de buurt die zich geroepen voelt mag best meerijden. 2 Zien 3x meer dan 1 zeg ik dan.
                      Ik woon er zelf een 20 minuutjes van.
                      Zou eens ik mijn DSLR heb zeker ook willen gaan, dus moest je zin hebben laat maar weten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pete-one

                        Oorspronkelijk geplaatst door KoenMol Bekijk bericht
                        Ik woon er zelf een 20 minuutjes van.
                        Zou eens ik mijn DSLR heb zeker ook willen gaan, dus moest je zin hebben laat maar weten
                        Ik wacht het juiste licht af, Koen.
                        Laat wel iets weten maar lang mogen we niet meer wachten denk ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pete-one

                          Ik zou ook dat graag zien, mag ik het adres hebben aub . ? dank-u

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pete-one

                            ik ga zoiezo dinsdag, of het nu zonnig is of niet.
                            Liever wat donkerdere fotos dan geen foto's want inderdaad, zo lang zal je waarschijnlijk niet meer mogen wachten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pete-one

                              Zaterdag hier geweest en wow !

                              foto's hier : http://photographybram.com/urbex/graffiti-school/

                              Comment

                              Working...
                              X