Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d300

    Hallo allemaal

    Ik kan een Nikon d300 kopen voor 450euro. De camera heeft minder dan 3000 clicks.
    Momenteel fotografeer ik met een nikon d3100. Meestal gebruik ik de lens nikkor 35mm 1.8G op deze camera. Voor de rest zijn het de standaard lenzen 18-55mm en 55-200mm. Die gebruik ik weinig omdat ik mij er alleen maar aan stoor.

    De vraag is dus: zou ik deze nikon d300 kopen?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Nikon d300

    Ik zou het doen.

    Qua bediening is de D300 beter dan de D3100. (Je moet minder menu's in duiken om bepaalde instellingen te wijzigen => D300 heeft voor verschillende functies een toegewezen knop)
    De D300 is bovendien veel robuuster en weerbestendig.

    Qua prestaties is de D3100 beter volgens mij, de sensor is recenter en zou op papier beter moeten presteren qua ruisprestaties.
    De D300 heeft dan weer een hogere FPS. (vooral interessant bij sport, actie, enz.)
    D300 mist daarnaast nog een video-functie. (iets wat ik niet meer zou kunnen missen).

    Moest je hem kopen dan zou ik de D3100 zeker houden als backup. (of videocamera)
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d300

      .....
      Last edited by pieke; 30 december 2013, 19:12.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d300

        Ok,

        Ik zal het laten voor wat het is. Het is niet zo dringend.

        Een CF geheugen en cardreader heb ik al ter beschikking. En een videofunctie interesseert mij niet. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt op eender welke camera.

        Toch bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d300

          Net alsof de D300 (s) ineens geen goede beeldkwaliteit meer heeft, wat een zever hier.
          In wat ga je vooruitgaan? DR? DIe is idd wat hoger, ga je dit echt merken? Nee. Meer megapixels? Waarvoor ga je dit gebruiken? Billboard sized afdrukken? Of internet foto's? Nee, die D300 moet zeker niet onderdoen qua iq in de echte wereld, wel qua cijfermateriaal natuurlijk....
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d300

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Net alsof de D300 (s) ineens geen goede beeldkwaliteit meer heeft, wat een zever hier.
            In wat ga je vooruitgaan? DR? DIe is idd wat hoger, ga je dit echt merken? Nee. Meer megapixels? Waarvoor ga je dit gebruiken? Billboard sized afdrukken? Of internet foto's? Nee, die D300 moet zeker niet onderdoen qua iq in de echte wereld, wel qua cijfermateriaal natuurlijk....
            In moeilijke licht omstandigheden zal de hoger ISO van een recentere instap/middenklasse bodies beter zijn maar of die ook de AF en het gebruiksgemak overtreffen??
            Ik werk met een D90 dat is de zelfde sensor als de D300 in die voldoet in zeer veel situaties. Dus als je de voordelen van een pro body kan gebruiken zou ik ik dit misschien wel doen, hoewel ik misschien toch eerder zou verder sparen voor een D7100.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d300

              Ik vind de prijs 50-100 te hoog liggen.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d300

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                Ik vind de prijs 50-100 te hoog liggen.
                Dan zou ik verder zoeken. Naar eentje met meer clicks shuttercount

                Vriendelijke groet, jessey

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d300

                  of dat de iso beter zal zijn is geen garantie. mij 1dmkIII kan best nog wel mee is van 2008.

                  lijkt me een mooie deal, toestel met maar 3k clicks. je andere body voorlopig toch nog niet wegdoen.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d300

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    of dat de iso beter zal zijn is geen garantie. mij 1dmkIII kan best nog wel mee is van 2008.

                    lijkt me een mooie deal, toestel met maar 3k clicks. je andere body voorlopig toch nog niet wegdoen.
                    Helemaal mee eens en 3k is extreme weinig voor zo`ǹ toestel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d300

                      De sluiter in de d300 verslijt echt niet snel, of die nu 3k of 30k of 60k heeft, ik zou niet veel verschil in de prijs verwachten.

                      Comment

                      Working...
                      X