Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor binnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor binnen

    Hallo,

    volgende probleem doet zich voor. Ik heb een Eos 10D met een sigma 24-70 2.8. Als ik alleen de interne flitser gebruik dan krijg ik bij het grootste deel van het bereik van de lens een schaduw op mijn foto. De camera staat altijd klaar om eventueel snel een snapshot te maken van de kinderen en soms heb je daar de interne flits bij nodig.

    Om dit probleem te voorkomen ben ik van plan een 50 mm 1.8 te kopen. Graag wil ik jullie mening of dit verstanig is of dat ik beter iets anders kan kopen. De reden voor deze lens is dat de 50 MM 1.8 goedkoop is( €110,-), lichtsterk is en licht van gewicht.

    graag jullie mening

    Groetjes

    PAtrick


  • #2
    Dit heeft te maken met de lengte van je lens.
    Als je breedhoek neemt dan wordt de lens langer en krijg je een schaduwvlek op de grond. dat is het fltitslicht dat door de lens wordt tegengehouden.

    Met een 50mm zul je dat niet hebben omdat dit een korte lens is. Je bent dan natuurlijk wel je zoombereik kwijt. Je kan niet zo breed of dicht. Croppen is natuurlijk nog een optie, maar groothoek ben je kwijt.

    Een externe flitser is een andere oplossing (420EX valt mee in prijs en voldoet alvast voor het meeste werk).
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

    Comment


    • #3
      Een andere mogelijkheid is dan de 85/1.8, maar die ligt voor binnen misschien iets moeilijker omdat deze al redelijk tele is...

      Maar idd. misschien eens een externe flits overwegen (420EX of zijn voorloper 380EX en daarnaast kun je nog kijken naar een 2-tal Sigma-flitsers die qua specs +/- overeenkomen met de Canon-tegenhangers, maar een stuk goedkoper zijn...).

      Daarnaast ook zorgen dat de zonnekap niet op die 24-70 zit
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Oeps,

        vergeten te zeggen maar ik heb een 420 EX. Maar met de flitser en een batterypack is de camera best een gevaarte. Daarom voor de snapshots van de kinderen de flitser en het Batterypack eraf gehaald. Ook mijn vrouww vindt het dan prettiger fotograferen.

        Een 85 mm is te veel voor binnen in de huiskamer.

        Is er nog een goede en goedkope breedhoek prime aan te bevelen

        Comment


        • #5
          Een 28mm 1.8 misschien ?

          Koen
          Koen
          http://stuutekeer.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Het probleem zou ik oplossen door de ingebouwde flits nooit te gebruiken maar er een extrene flits op te zetten.
            Wan de 24-70 is een prachtlens voor vele momenten, die verdient een externe flitser
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment

            Working...
            X