Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

    Ik ben stilaan aan het denken om mijn huidige 5D MkIII te backuppen met een nieuwe body.
    Ze zouden beide actief gebruikt worden bij huwelijken.
    Ik was aan het denken aan de 6D maar wil uiteraard geen te kort doen. Natuurlijk is het prijskaartje van een nieuwe 5D MKIII te sterk om als back up te dienen en dan denk ik liever vooruit om een hoger model te nemen.

    Buiten huwelijken ben ik veel bezig met portretten en ook in de toekomst gaat dat vooral toenemen.

    Dus 6D lijkt me louter als backup een goed toestel maar stand alone?
    5D MK3 lijkt me prijs niet te rechtvaardigen om er een tweede van te kopen en dan eventueel verder te kopen naar een upgrade.

    Wat denken jullie?
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

    wel, als je (in het Canon kamp) een hoger model wilt dan de 5D III, dan blijft er eigenlijk maar één keuze over hè. Maar voor bruiloften en portretten lijkt me dit (ik doel hier dus op de 1DX) nogal een overkill

    Ik heb zelf sinds kort een 5DIII als "hoofd-toestel" en mijn 5DII (wat tot een paar weken geleden dus mijn "hoofd-toestel" was) speelt vanaf nu back-up/ tweede toestel, en vervangt hiermee mijn oude 5D. Voor mij voldoet dit prima Ik wacht met de volgende upgrade wel weer een paar jaar en zie dan wel weer wat er op de markt verkrijgbaar is. En intussen investeer ik wel in wat extra flitsers, radio-triggers, lichtvormers, reflectieschermen, lenzen etc. Uiteindelijk bepaal ik daar mijn outcome toch méér mee dan met de nieuwste camera's.

    Wat is nu je "tweede toestel"? Als dit een bijv. nog een 5DII is zou ík het voorlopig hierbij laten en wachten met wat Canon in de toekomst op de markt brengt. Heb je geen goede tweede body (meer) dan zou ík nu waarschijnlijk gaan voor een 6D of een tweede 5D III als het budget dit zou toelaten...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

      Mijn oog blijft momenteel enkel hangen op de 6D. Ik denk dat dit een volwaardige backup up is en reinste van het woord.
      1DX lijkt me ook trop.
      EMBLEMATA.BE
      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

        6D komt t dichtste in de buurt van de 5DIII qua bediening en kwaliteit. Nadeel (en gevaarlijk) op n trouw is wel dat er maar 1 kaartje in kan.
        Last edited by johan de man; 28 december 2013, 08:00.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

          Ik heb zelf de 6d ook gekocht als backup voor mijn 5diii, en ben hier heel tevreden van.
          De 6d is een heel leuk toestel om mee te werken en mee te nemen.
          En ondanks het feit dat hij ook wat compacter is, ligt deze toch goed in de hand.
          En een voordeel is dat het middelste focuspunt nog(!) lichtgevoeliger is dan de middelste focuspunten van de 5diii (-3 ev tov -2 ev).
          Wel enkel het middelste focuspunt !!
          Maar dit blijkt wel te kloppen, want ik heb dit toch al eens kunnen uittesten : een fotoshoot binnen in het fort van Edegem, in een heel donkere gang.
          De 5Diii weigerde nog scherp te stellen zonder hulplicht, maar de 6d stelde zo nog wel scherp.

          Maar canon heeft de 6d wel bewust wat beperkter gemaakt : de kleinste sluitertijd is 1/4000, max sync. flitstijd is 1/180, alleens SD-kaarten,
          en misschien nog wel op een aantal punten waar ik nu niet op kan komen.
          Anderzijds heeft deze wel ingebouwde GPS en wifi, dus je kan foto's ineens doorsturen naar ipad ofzo, of je kan je toestel aansturen vanaf iOS en Android toestellen.
          Dit kan voor sommige mensen wel handig zijn.
          Handig is ook dat hij dezelfde batterijen gebruikt als de 5diii.

          Volgens sommige presteert de 6d in de hoge ISO's nog iets beter, en heeft hij een iets beter dynamisch bereik, maar dat heb ik zelf nog niet kunnen uittesten.
          Maar ik zie dat je ook van Antwerpen bent, desnoods wil ik wel eens ergens afspreken, en dan mag je de 6d gerust eens uittesten.
          Laat dan maar iets weten via PM.
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

            Neil, je mag mijn toestel ook eens testen, zoals je wel weet werken wij op 500 m van mekaar.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              6D komt t dichtste in de buurt van de 5DIII qua bediening en kwaliteit. Nadeel (en gevaarlijk) op n trouw is wel dat er maar 1 kaartje in kan.
              Serieus nadeel.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                Tot op een paar jaar geleden schoot vrijwel geen enkele bruidsfotograaf met camera's waar meerdere geheugenkaartjes tegelijk in konden. Zolang je met meerdere camera's + meerdere (eerder gebruikte) kaartjes tegelijk werkt op een huwelijksdag is dat risico best te overzien. Zéker als je "eerste camera" al wel is voorzien van een dubbele geheugenkaartsysteem. Ik zou in ieder geval op basis híervan niet nog 5DIII bijkopen tegen de meerprijs t.o.v. een 6D.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                  Ik zou ook voor de 6D gaan, tenzij wanneer je voor een langer bereik toch een crop camera zou nemen, bv. een 70D met een 70-200 of een 85 1.8 of 1.2L om vanop afstand close-up te kunnen werken. Maar een 70D zit bij weinig licht al dadelijk een stuk onder wat de 5D3 en 6D aankunnen. En of de toekomstige 7D2 dat beter gaat doen, is nog maar afwachten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                    Die 7D2 is wel n hardnekkige mythe, wie zegt dat die er ooit komt ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Tot op een paar jaar geleden schoot vrijwel geen enkele bruidsfotograaf met camera's waar meerdere geheugenkaartjes tegelijk in konden.
                      De Canon 1D bestaat als sinds 2001... Ik weet niet of die 2 geheugenkaartslots had, maar zijn opvolger, de 1DII wel.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                        zit dit een beetje mee te lezen, maar komt een beetje arrogant over dit alles, als een 6D al niet goed genoeg meer is welke camera is het dan wel, vraag me af hoe het de mensen vroeger in godsnaam is gelukt om een deftige foto te maken met al die prutscamera's.

                        Sorry maar dit moest ik even kwijt.

                        Natuurlijk is de 6D een geschikte camera, zowel als stand-alone (rare benaming trouwens) of als back-up canera, maar als 5D bezitter moet je dit natuiurlijk zelf ook wel uit kunnen vogelen.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                          Het gaat hem meer over de kanshebbers die in de nabije toekomst liggen. En niemand, zeker ik niet, zegt dat de 6D een slecht toestel is.
                          Maar ik kijk graag vooruit op vele vlakken. En ja, laten we nu niet beginnen over dat het de fotograaf het is die het toestel moet hanteren. Dat weten we intussen wel.
                          Ik ben nu echt puur op materiaal, het technische bezig.
                          EMBLEMATA.BE
                          http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                            Een backup toestel in de ware zin van het woord is een tweede 5D III

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe body (Backup 5D MarkIII)

                              Mss is het wel een goed idee om nog even te wachten... Het zijn geruchten, maar wel heel aantrekkelijk lijkt me.
                              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                              Comment

                              Working...
                              X