Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

    Hi,

    Ik ben al jaren actief bezig met fotografie en wil beginnen met printen van mijn eigen werk.
    Ik ga ondertussen een Canon Pixma Pro 9500 aanschaffen om wat mee te proberen.

    Ik ben echter op zoek naar een uitgebreide (online) cursus (kan zowel videotraining zijn, als een boek, of dergelijke) waar ze alle topics ivm printen bespreken.
    Als ik het ga leren wil ik het deftig doen en wil ik zoveel mogelijk leren over color profiles, color management, welke software gebruiken en dergelijke. Het moet dus van 0 naar 100 gaan waar dus ook de basis wordt uitgelegd. Een volledige leercursus omtrent printing als het ware.

    Iemand suggesties?

    Alvast bedankt,

    MM
    Last edited by Mista Molla; 27 december 2013, 10:28.
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

  • #2
    Re: Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

    Voor kleurbeheer vind je degelijke informatie bij de huisleverancier

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Voor kleurbeheer vind je degelijke informatie bij de huisleverancier

      http://www.marc-en-ciel.be/

      Inderdaad, daar vindt je alle info, koop je een Colormunki photo voor je profielen aan te maken en zorg dat je een goed boek over lightroom hebt (Lightroom 5 ontmaskerd bvb)
      Als je dat wat instudeerd zullen er geen geheimen meer zijn.
      Maar de nodige inzet van u zal er moeten zijn.
      Ik ben er 2 jaar geleden ook mee begonnen, en wees gerust het is leren lopen met vallen en opstaan (zeg maar veel vallen) maar uiteindelijk kom je er wel. De video of het boek dat je in 1 2 3 alles gaat leren moet nog gemaakt worden. Misschien een gat in de markt

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

        Ok, bedankt. Was zowizo niet van plan om alles te leren in 1 2 3
        Wel fantastisch dat die marc en ciel profielen opstelt voor 10 EUR
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

          Misschien helpt de 2 artikels van een zekere mr. Romke en MichelvA (beide supergewaardeerde dyxum-leden) u wel op pad. Het gaat hier om 2 nederlanders - de artikels zijn ook nuttig voor niet-sony-gebruikers - en in verstaanbaar engels geschreven (u kan hen wellicht ook wel mailen). Het is niet omdat dit om een Sony/Minolta-forum gaat - dat het niet bruikbaar kan zijn voor jullie.

          Getting the color right additional steps after calibrating your monitor (part 1)This is part 1 of...


          Getting the color right additional steps after calibrating your monitor (part 2)This is part 2 of...


          1. Introduction1.1. GoalThe goal of this article is to shed some light on a subject that is often not...

          Comment


          • #6
            Re: Beginnen met printen - complete guide of dergelijke?

            Super! Thx!


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

            Comment

            Working...
            X