Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

utp inbouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • utp inbouw

    hmm hier al een eindje op zoek draadje dat het had over inbouw dozen voor utp (intenet) kabel.

    vind het gelijk nie meer.

    kwam erop neer da er gezocht word naar een oplossing om een netwerk kabel in te bouwen in een contact doos in de muur en er vooraan een utp kabel in te pluggen naar de pc.
    die achteraan moet ook wel haan met de fiche en niet de kabeltjes apart.

    heb dees gevonden niko en legrand

    naar staat niet echt bij of't inpluggen is of draadjes verbinden.

    dank bij voorbaad
    nikon stuff

  • #2
    Re: utp inbouw

    Ik heb hier van die niko inbouw utp aansluitingen. De utp draadjes achteraan worden in de female connector gestoken en dan moet je een klepje dicht doen zodat de draadjes vast zitten.

    Ik denk niet dat er iets zal bestaan waar je achteraan een rj45 connector kan inpluggen.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: utp inbouw

      Je zal dat niet vinden met een connector op de achterkant omdat dat indruist tegen de specificaties dat een kabel minstens 1 meter moet zijn. (en maximaal 100 meter).
      Het zou trouwens ook een bron zijn van storingen.

      Comment


      • #4
        Re: utp inbouw

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Je zal dat niet vinden met een connector op de achterkant omdat dat indruist tegen de specificaties dat een kabel minstens 1 meter moet zijn. (en maximaal 100 meter).
        Het zou trouwens ook een bron zijn van storingen.
        UTP-kabels min. 1 m ? Dat is een nieuwe specificatie dan... Patchkabels mogen gerust korter zijn... Je kan er gerust kopen van 0.5 m. lang en die worden in elke patchkast gebruikt.
        Zo'n wandcontactdozen waar je moet "inpluggen" zal je inderdaad niet vinden : een kabel trekken met een connector aan is trouwens ook niet handig...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: utp inbouw

          Hier alvast de kleurcode

          Comment


          • #6
            Re: utp inbouw

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            heb dees gevonden niko en legrand

            naar staat niet echt bij of't inpluggen is of draadjes verbinden.
            Als je nu je eigen links eens terug erbij neemt en er op klikt en dan op de bekomen pagina op "Product instructies" klikt ... dan weet je dat meteen, alvast toch voor de Legrand.
            De Niko heb ik zelf en dat is inderdaad net hetzelfde systeem als bij de Legrand.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: utp inbouw

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Je zal dat niet vinden met een connector op de achterkant omdat dat indruist tegen de specificaties dat een kabel minstens 1 meter moet zijn. (en maximaal 100 meter).
              Het zou trouwens ook een bron zijn van storingen.
              Da's nieuw ... heb gisteren nog UTP patchkabels vastgehad van 25cm, 50cm, 75cm, 100cm, 150cm, 300cm, ....
              En wat doen we dan met de UTP koppelstukken van amper 2 cm lang met langs weerskanten een vrouwelijke connector? Dat zou net hetzelfde zijn als mocht deze in zo'n wandcontactdoos gestoken hebben.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: utp inbouw

                Er is wel degelijk een minimumlengte van patchkabels. Ik zou wel eens moeten opzoeken of dat voor alle standaarden (10mb/100mb/gigabit/POE) telt of niet. In mijn racks zijn deze alleszins allemaal minimum 1m/3ft
                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                Comment


                • #9
                  Re: utp inbouw

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                  Er is wel degelijk een minimumlengte van patchkabels. Ik zou wel eens moeten opzoeken of dat voor alle standaarden (10mb/100mb/gigabit/POE) telt of niet. In mijn racks zijn deze alleszins allemaal minimum 1m/3ft
                  Voor 1 Gb netwerken is er geen minimum lengte, en al zeker niet voor patchkabels. Die "verlengen" gewoon de oorspronkelijke kabel zodat je in de patchkast de functie kan kiezen (netwerk, telefoon, ...).
                  Voor lagere snelheden kon je die wel hebben, maar dat gaat dan over de afstand tussen "actieve" netwerkonderdelen (dus bv. van switch naar netwerkkaart). Daar was dat dan inderdaad die 1 m (3 feet), maar in een 1 Gb netwerk hoef je daar dus geen rekening mee te houden.
                  Nu : om tussen 2 actieve delen minder dan 1 m. lengte te hebben, moet je al veel "chance" hebben . In de praktijk zal je dus geen last hebben van die beperking. Van die 100m. des te meer...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: utp inbouw

                    Het werkt, maar is niet volgens de standaard.

                    Nu ja, er werkt zoveel, ook al volg je de regels niet 100%. Maar als je iets moet opleveren wat volgens een bepaalde standaard moet werken en het werkt ook maar na controle blijkt dat je die standaard niet volgde, ben je contractueel de pineut, ook al werkt het perfect.
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                    Comment


                    • #11
                      Re: utp inbouw

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                      Het werkt, maar is niet volgens de standaard.

                      Nu ja, er werkt zoveel, ook al volg je de regels niet 100%. Maar als je iets moet opleveren wat volgens een bepaalde standaard moet werken en het werkt ook maar na controle blijkt dat je die standaard niet volgde, ben je contractueel de pineut, ook al werkt het perfect.
                      Voor de huidige 1 Gb netwerken is het wel volgens de standaard... En voor patchkabels speelt het helemaal geen rol. Ik ken weinig omstandigheden waar je moet patchen en onder de 1 m. blijft tussen de switch en de aangesloten PC bv.
                      Die 1 m. gaat niet over de lengte van 1 kabel, maar over de lengte tussen 2 actieve delen. Bij een patch kabel moet je bij die lengte dus nog de afstand van patchkast tot netwerkkaart bijtellen... Een patchkabel van 0.25 m. bv. kan dus zonder problemen gebruikt worden, en zal quasi altijd wel de standaard volgen.
                      Dit is trouwens een redelijk theoretische discussie : zelfs als je met een rackserver werkt in dezelfde patchkast, is de kans behoorlijk groot dat de afstand tot de switch meer dan 1 m. is... En wie gebruikt vandaag nog tragere netwerken dan 1 Gb/s ???
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: utp inbouw

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Voor de huidige 1 Gb netwerken is het wel volgens de standaard... En voor patchkabels speelt het helemaal geen rol. Ik ken weinig omstandigheden waar je moet patchen en onder de 1 m. blijft tussen de switch en de aangesloten PC bv.
                        Die 1 m. gaat niet over de lengte van 1 kabel, maar over de lengte tussen 2 actieve delen. Bij een patch kabel moet je bij die lengte dus nog de afstand van patchkast tot netwerkkaart bijtellen... Een patchkabel van 0.25 m. bv. kan dus zonder problemen gebruikt worden, en zal quasi altijd wel de standaard volgen.
                        Dit is trouwens een redelijk theoretische discussie : zelfs als je met een rackserver werkt in dezelfde patchkast, is de kans behoorlijk groot dat de afstand tot de switch meer dan 1 m. is... En wie gebruikt vandaag nog tragere netwerken dan 1 Gb/s ???
                        Uiteraard is het een theoretische discussie, als je de diepte van een rackserver (full-size) neemt zit je er bijna aan. Maar de standaard is de standaard. Zit er een patch-kabel tussen die minder is dan 1m/3ft en de specs zeggen dat die zo lang moet zijn (hoe nutteloos het ook lijkt), gaat die er uit ... zelf meegemaakt bij een installatie in een datacenter in de VS, UK en BE ... Ooit eens moeten overnemen van een installateur die op de fles is gegaan, meer dan 50 0.25-stukskes voor de prullemand ...

                        Bijvoorbeeld, een server in een rack met daarboven een switch, rechtstreeks kan dat minder dan 1m zijn. Een spaarzaam mens neemt een rechtstreekse kabel ... 99% zeker gaat die er uit bij de oplevering ... Zoals gezegd, uit ervaring (hier bij mij thuis zitten er trouwens meerdere van minder dan 50cm, ook van actief naar actief, dat werkt ook). En wie een rechtstreekse neemt, kent niks van cabling-management in een rack, daar gaan ze quasi altijd langs de zijkant waardoor je meestel wel boven de 1m komt.

                        Jij weet dat het werkt, ik weet dat het werkt ... maar als de standaard of het te volgen handboek zegt dat het minimum 1m moet zijn, dan is het maar zo

                        En ... blijf aub weg van goedkope Chinese brolkabel
                        Last edited by Bottie; 28 december 2013, 12:45.
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment

                        Working...
                        X