Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300 D gekocht !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300 D gekocht !

    Alléé ,de kogel is door de kerk (eerder door mijn geldbeugel)
    zopas de 300 D kit gehaald, en al een beetje mij verdiept in het mini boekje.
    heb wel een vraagje,De software erbij solution disk,moet dit volledig op de pc geplaatst worden,bv. file Vieuwer,is denk ik enkel voor RAW opnamen,en zal dit nooit gebruiken,kan ik dit dan weglaten,en niet op de pc installeren.
    Werkt dan de rest ook nog goed,want er zijn hier al zoveel programma's op mijn pc,en wil ook de 2é bijgeleverde cd eropzetten met adobe photoshop elements,en denk dat het weldra teveel aan progjes zal zijn hier.
    Imac en Canon... de max

  • #2
    De filevieuwer heb ik ook nog niet veel gebruikt, maar "Zoombrowser EX" is wel handig om je foto's te downloaden. Dan worden ze automatisch juist gedraaid. En als als ik de foto's via de kaartlezer gewoon naar de harde schijf kopier, dan loopt de boel soms vast. Met de Zoombrowser heb ik dat nog nooit gehad.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Je hebt normaal genoeg aan de usb driver voor de canon.Je foto's kan je dan bekijken met de windows viewer,en bewerken kan dan met elements.
      Vitarake


      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

      Comment


      • #4

        De fileviewer is nochtans ook heel interessant hoor!

        Je kan er mooi het histogram/waar je scherp stelde mee bekijken.

        Grtz,F@bke
        -------------------------------------------
        "Mislukt" betekent alleen maar "nog niet gelukt".
        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
        The name of the game is to fill the frame!
        http://Fabke.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Originally posted by F@bke

          De fileviewer is nochtans ook heel interessant hoor!

          Je kan er mooi het histogram/waar je scherp stelde mee bekijken.

          Grtz,F@bke
          -------------------------------------------
          "Mislukt" betekent alleen maar "nog niet gelukt".
          Als het goed is, dan zie ik dat wel aan de foto zelf
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Net gekeken bij bart,Black B@ndit's site?,vind het zeer scherpe foto's , en van die insecten,is dit ook met de kitlens?
            Wil ook nog een beetje telelens bijkopen,wat raden jullie aan .dacht aan canon 55-200 of tamron 70-300 new macro<is goedkoop.
            oja,
            Dus hoef ik niet alles te installeren,of wat deden jullie zelf ?Aan allen, bedankt voor de antwoorden.
            Imac en Canon... de max

            Comment


            • #7
              De meeste foto's van de insekten zijn met mijn EF 75-300 1:4-5,6 III USM gemaakt. Die is waarschijnlijk binnenkort te koop, omdat er morgen een 100-400L geleverd wordt .
              Die 75-300 is geen macrolens, de foto's zijn gemaakt op de kortste scherpstelafstand, en een groot deel is wel gecropped.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Aha, het traditionele woensdag-rondje van een bekende Nederlandse leverancier? Die komt hier vandaag ook langs
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Proficiat Timon met je aankoop, ik kocht toevallig ook gisteren een Canon300D met wel een Sigma lens.
                  Canon EOS 300D + Sigma 18-50

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Black B@ndit
                    De meeste foto's van de insekten zijn met mijn EF 75-300 1:4-5,6 III USM gemaakt. Die is waarschijnlijk binnenkort te koop, omdat er morgen een 100-400L geleverd wordt .
                    Hier stond Corné om 09.15 aan de deur met een (laat) vaderdagsgeschenk!!! Nu eerst de werkdag afwerken en dan gaan testen
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Timon,
                      als ik van jou was dan zou ik zeker eens overwegen om in RAW te fotograferen, zulle.
                      De voordelen zijn legio:
                      - belichtingscompensatie nog mogelijk,
                      - witbalans veranderen mogelijk,
                      - scherpere foto's,
                      etc...

                      Ik fotografeer alles in RAW vanwege die mogelijkheden en dus vanuit de wetenschap dat als er iets fout gaat bij lichtmeting/witbalans dat ik dat achteraf (binnen bepaalde grenzen) nog altijd kan aanpassen. En ik gebruik RAW ook omdat dat het enige formaat is waarbij je niks verliest vanwege compressie.

                      Enkel ter info: ik heb de 300D en ik kan zeggen dat slechts 10% van de foto's die ik neem geen correctie achteraf behoeven. Dat is ook niet meer dan logisch: omdat de CMOS in de camera (net als alle lichtgevoelige cellen slechts heel weinig belichtingsspeelruimte hebben en dus zeker niet zo tolerant zijn als een gewone kleurnegatieffilm (of zelfs een diafilm) waardoor de camera bijna systematisch 0.6 stop onderbelicht. Wat uiteindelijk maakt dat bijna alle foto's een stuk nabewerking nodig hebben.

                      Het zou spijtig zijn dat je met de EOS 300D alleen maar middelmatige foto's maakt, want met een beetje nabewerking (echt helemaal niet zo veel) heb je superfoto's.
                      Nu hoor ik jou zeggen: 'nabewerking? Daar heb ik die camera niet voor gekocht, hoor.' Wel, in een ideale wereld zou dat inderdaad niet mogen, maar we leven niet in de ideale wereld, hé...


                      http://www.digifotofreak.nl

                      Comment


                      • #12
                        Iedere foto aanpassen met de EOS 300D? Dan denk ik dat canon wel betere software voor de RAW bewerking had mogen meeleveren. De software van canon om RAW te bewerken is niet om naar huis over te schrijven.
                        De eos maakt toch goede foto's zonder nabewerking. Voor iemand die niets van fotografie kent is het natuurlijk beter RAW te schieten omdat de eos 300D geen point en shoot camera is. Al moet je ze wel nog kunnen bewerken.

                        Comment


                        • #13
                          Pepe ,wens je veel plezier met uw nieuw machien,hier hadden ze enkel de canon kit,maar ben tevreden zo.
                          Enkel nog een teleke erbij en schieten maar.
                          En,Marcfoto, hem alles er toch maar opgezet,zal even een cf kaart volschieten met raw,
                          2 sandisk ultra II 256Mb erbij genomen,en nu zien wat er van terecht komt.
                          Vind het wel een goed gevoel,deze camera, voordien altijd een AE1 canon,dan een goedkoop digitaaltje,en nu terug het gevoel van de AE1 in deze 300 D,zal weer veel op pad zijn met mijn vriend ,de 300.
                          Laat,indien zover, even iets weten over de lens BB.
                          of welke neem ik erbij,
                          Is het zo dat de sigma 70-300 macro super II (225€corné) goed presteert?
                          Imac en Canon... de max

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by CooMa
                            Originally posted by Black B@ndit
                            De meeste foto's van de insekten zijn met mijn EF 75-300 1:4-5,6 III USM gemaakt. Die is waarschijnlijk binnenkort te koop, omdat er morgen een 100-400L geleverd wordt .
                            Hier stond Corné om 09.15 aan de deur met een (laat) vaderdagsgeschenk!!! Nu eerst de werkdag afwerken en dan gaan testen
                            Wegens omstandigheden zal die lens pas vrijdag geleverd worden. Corné had zijn route uitgestippeld, en hij was te vroeg hier in de buurt (ik was nog aan het werken, en dus niet bereikbaar).
                            Dan moet ik maar wat geduld hebben tot vrijdag. Dat zal wel lukken. Het weer is nu toch niet goed genoeg om die lens te testen. Er zit wel beeldstabilisatie op die lens, maar als alles beweegt buiten (door de stormwind), dan helpt dat niet veel .
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Bummer... allez, nog een beetje meer geduld...


                              Wat die Sigma 70-300 macro super II betreft, daar heb ik in elk geval toch al goede commentaren rond gelezen (en zeker voor dat geld...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X