Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D60 of D70???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D60 of D70???

    Hallo, daar onze eos400d meer en meer begint af te haken, zijn we op zoek naar een nieuwe camera.
    Aangezien we een paar lenzen hebben met Canon-fitting (canon 17/85, tamron 18/270 en natuurlijk het kitlensje), willen we ook bij dat merk blijven.
    Nu zijn we aan het twijfelen tussen de D60 en de D70...
    Het kantelbare scherm is voor ons een meerwaarde...
    Daar we regelmatig foto's "proberen" te maken in sporthallen en dergelijke, leek de D70 mij interessant omdat zijn ISOwaarde hoger is dan de D60.
    Dat de D70 zich beter zou lenen om te filmen, maakt eigenlijk niet zoveel uit, filmen doe ik nog steeds met mijn videocamera...
    Dus de vraag is nu of de extra mogelijkheden en hogere ISO van de D70 zijn hogere prijs rechtvaardigt voor mij tov de D60 wetende dat ik meestal fotografeer met de 18/270 Tamronlens erop voor buitenshuis op hondenwandelingen...
    Of kies ik beter voor de D60 met een lichtgevoeliger lensje voor de foto's in de sporthallen en dergelijke???
    Bedankt alvast voor alle raad...
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: Canon D60 of D70???

    Beste,

    Klein detailke .. Als het om Canon gaat komt de letter achter het cijfer.
    Dus 60D of 70D . Bij Nikon is dit net andersom .

    Ikzelf zou voor de 70D gaan , al is deze wel de helft duurder.
    De 70D heeft meer en betere/vernieuwde techniek in huis.
    Bekijk deze link maar eens.

    http://thedigitalcamera.net/canon-eo...0d-comparison/

    grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Canon D60 of D70???

      Eerst en vooral, om verwarring te vermijden:

      Het gaat hier om de 60D en 70D toch? Nikon zet de getallen achter de D, canon ervoor

      Dat de camera hoger kan gaan in ISO, wil nog niet zeggen dat de ruisprestaties ook effectief beter zijn.
      Ikzelf heb de 60D, en ben er best tevreden mee, heb er laatst een optreden mee gefotografeerd, en de ruisprestaties zijn redelijk goed
      Vergelijken met de 70D kan ik jammer genoeg niet
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

      Comment


      • #4
        Re: Canon D60 of D70???

        Ruis 70D is merkelijk beter dan de 60D door zijn recentere hardware. Een foto met hoge ISO zal nog veel ruis hebben maar merkelijk minder dan de 60D.
        Of dat nu inderdaad de meerprijs rechtvaardigt...

        Maar een bepalende factor om echt het verschil te zien is ook het objectief. De kwaliteit van een 60D of een 70D komt beter tot zijn recht met een beter objectief: tamron 17-50 2.8, Canon 17-55 2.8 en daarmee moet je ook minder in de hoge iso zitten..
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Canon D60 of D70???

          Als de focus bijvoorbeeld ligt op het nemen van foto's in een sporthal, dan zou ik eerder investeren in een goede lichtsterke lens, en liefst nog één die je achteraf op een fullframe kwijt kan. Indoor focussen met een 400D in combinatie met een trage 18-270 van Tamron, zal zeer moeizaam en traag gaan. Voor optredens, sporthal, is een 60D met daarop bijvoorbeeld een Sigma 17-50 2.8 of een Canon EF 50 mm 1.4 een wereld van verschil.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: Canon D60 of D70???

            Als ik het goed begrijp, is één van de tips die ik krijg een degelijke lichtgevoelige lens te kopen... Dit wil zeggen dat ik dus eigenlijk evengoed van cameramerk kan switchen en dus ook mijn keuze kan zoeken bij Nikon... Is het de moeite om eventueel de Nikon D7100 in overweging te nemen ipv de Canon 70D... En beide toestellen dus combineren met een lichtgevoelige lens f2.8 ? Deze lenzen zou ik dan eventueel in okkazie kopen en indien de keuze naar Nikon zou gaan, mijn huidige lenzen verkopen? Al vrees ik dat ik nu de eeuwige discussie Canon vs Nikon ga starten...
            Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

            Comment


            • #7
              Re: Canon D60 of D70???

              Van merk switchen zou ik niet doen, tenzij je er zelf een heel goede reden voor hebt. 60D + lichtsterke lens lijkt mij een goed plan, tenzij je budget hebt voor een 70D nieuwe lens.
              www.elwee.net

              Comment


              • #8
                Re: Canon D60 of D70???

                Op youtube zijn er genoeg vergelijkingen te vinden, ongetwijfeld ook ergens 60Dof 70D tov D7100. Ik dacht dat de 70D qua ruis iets beter was dan de D7100. En inderdaad is een lichtgevoeliger lens een ideaal hulpmiddel om niet in de hoge ISO te belanden.

                Nikongebruikers zijn ervan overtuigd dat Nikon het beste materiaal produceert. Canon-, Sony-, Pentax- ...gebruikers denken dat ook van hun materiaal. Evenals met al die andere merken is het min of meer waar. Er bestaat tegenwoordig geen 'slecht' materiaal meer, en als je de kwaliteit wil verhogen moet je ervoor in je financien zitten.

                Alleen: je bent nu al een tijd met Canon bezig en bent de plaats van de knoppen, de menu's, de vorm van de body, de aan Canon eigen kleurafwijkingen (die er ook zijn bij Nikon maar daar zijn ze anders) etc. gewoon. Overschakelen op een ander merk is niet zo vanzelfsprekend. Maar ik hou je niet tegen hoor!
                Volg eens een tijdje de rubriek 'aangeboden' en ik ben ervan overtuigd dat je er uw gading zult op vinden. Er zijn bvb veel mensen die met hun eindejaarscenten een nieuwe gear aanschaffen en dan worden veel toestellen, objectieven en dergelijke aangeboden.
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon D60 of D70???

                  de 70 is idd iets 'beter' dan de 60
                  maar of dit het verschil in prijs kan verrechtvaardigen???
                  de 60 body vind je al voor 617
                  terwijl er voor de 70 toch nog steeds 933

                  en dan kan je achteraf nog een (2ehands) 17-55 2.8 erbij doen
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon D60 of D70???

                    Je wil de huidige lenzen blijven gebruiken en een draaibaar lcd scherm lijkt je wat : ga voor de 700D nieuw of een 60D tweedehands.

                    Tweedehands 60D en dan toch eens denken om een snellere lens aan te schaffen. Zoiets bv. lijkt mij niet slecht qua prijs en kwaliteit : http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...?f=20&t=112276

                    Of verkoop alles wat je nu hebt voor een zacht prijsje en koop een goede bridge camera, geweldig zoombereik, f/2.8 vast, raw en jpeg foto's, enz. Prijzen tussen 350 en 500 euro.
                    Last edited by Lalonde; 31 december 2013, 15:59.

                    Comment

                    Working...
                    X