Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

    Hallo,

    Zijn er hier leden die een eID kaartlezer aangesloten hebben op hun iMac (OS X Versie 10.9.1) ??
    Ik heb een arrowUp OMNIKEY 3121 aangesloten op mijn iMac en hij wil maar niet mijn identiteitskaart lezen, op een Windows pc werkt de Omnikey 3121 perfect.
    Heb al drivers links en rechts gedownload maar werkt niet.

    PS: ik heb de eID viewer gedownload maar het werkt niet. http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebr...e_installatie/

    Prettige Kerst voor allen

    Senn

  • #2
    Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

    Ik krijg ook geen kaartlezer aan de praat op mijn macbook pro, het ding ligt nu ergens in een kast...

    Comment


    • #3
      Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

      Hier ook probleem, sinds de laatste software update. Al vanalles geprobeerd. Ik ga de 2de week van januari hier eens over telefoneren. Laat iets weten dan. Weet er iemand iets meer over het gebruik van kaartlezer met iPad ?

      Comment


      • #4
        Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

        Bij mij heeft het ooit gewerkt op mijn iMac. OS X 10.6
        Maar onlangs kreeg ik het ook niet meer werkend.
        Nochtans leest hij mijn ID en kan ik de pincode testen.
        Als ik op de CM (Ziekenkas) wil inloggen, werkt het niet.

        Comment


        • #5
          Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

          Hoewel de kaartlezer nog herkend werd, heb ik toch de driver van de kaartlezer moeten herinstalleren. (Veel kaartlezers zijn ACR38; drivers zijn hier te vinden.) Daarnaast heb ik ook de eID middleware geïnstalleerd.

          Een alternatieve manier om te kijken of alles correct werkt, is door Keychain Access te openen. Als je kaartlezer met eID kaart correct werkt, kun je hierin de certificaten van je kaart terugvinden.

          Comment


          • #6
            Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

            Misschien "de oplossing" voor andere.

            Ik heb juist nog heel wat pogingen met het herinstalleren gedaan.
            Onder Safari lukt het langs geen kanten.

            Wat gaan zoeken of RTFM ...

            OSX 10.5 en 10.6: Wegens mogelijke compatibiliteitsproblemen raden wij het gebruik van Safari momenteel af. U kunt Firefox gebruiken.
            U kunt deze browser downloaden onderstaande url : http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all.html#nl


            Firefox stond al geïnstalleerd op mijn mac en toen viel mijne euro waarom dat ik dat ooit had gedaan.
            Met Firefox werkt alles normaal en kan naast Safari gewoon samen draaien.

            Hopelijk helpt dat de maccers

            Comment


            • #7
              Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

              Inderdaad, ook hier Firefox ( enkel voor e-id ) naast safari.
              Men zou er toch mogen voor zorgen dat e-id ook werkt voor safari!
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                Neen, hier werkt het niet met Firefox.
                iMac draait op 10.9.1
                Voorheen ging het wel.

                De test geeft als resultaat :

                Beveiligde verbinding mislukt

                Fout tijdens het verbinden met test.eid.belgium.be. SSL-peer kon niet onderhandelen over een acceptabele set beveiligingsparameters. (Foutcode: ssl_error_handshake_failure_alert)
                Last edited by Grupello; 26 december 2013, 09:50.

                Comment


                • #9
                  Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                  Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                  Neen, hier werkt het niet met Firefox.
                  iMac draait op 10.9.1
                  Voorheen ging het wel.
                  Heeft het ooit op 10.9.1 gewerkt of op 'n andere versie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                    Op de huidige versie, 10.9.1, heeft het nooit gewerkt.
                    Daarvoor wel. Zelf via Safari.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Inderdaad, ook hier Firefox ( enkel voor e-id ) naast safari.
                      Men zou er toch mogen voor zorgen dat e-id ook werkt voor safari!
                      Ik heb wel gemerkt dat ik telkens met mijn ID kan inloggen.
                      Als ik echter de ID van mijn vrouw gebruik dan geeft die ook 'n fout in Firefox.
                      Ik moet dan Firefox in de programma balk stoppen en terug opnieuw opstarten.
                      Dan vraagt die pas opnieuw de pincode voor de nieuwe ID en werkt het weer.
                      Steek ik terug mijn ID erin dan weer van hetzelfde, opnieuw Firefox stoppen, pincode.

                      Rare boel, maar het gaat nog steeds vlugger dan te booten naar Win7.

                      Comment


                      • #12
                        Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                        Terwijl ik mijzelf al een beetje belachelijk begon te voelen dat ik met een Mac werk en dat eigenlijk niet geloofde dat ik niet kan inloggen op Tax-On-Job moet Steve Jobs vanuit de Hemel toch medelijden gehad hebben met mij en mij op volgend idee bracht :

                        Tiens, ik heb hier nog een nieuwe kaartlezer liggen in de verpakking, type ACR38-CFC-RZET14
                        Na installatie van de driver en het heropstarten van de Mac lukt het mij in te loggen op Tax-On-Web
                        en dan nog via Safari

                        Comment


                        • #13
                          Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                          Bedoel je dat deze kaartlezer werkt op OSx 10.9 ? en met Safari als browser ?
                          Mijn "oude " Omnikey kaartlezer werkt sind de upgrade ook niet meer !
                          Nikon D70 / AF Nikkor 28-80 / AF Nikkor 75-240 / Sigma DC 18-135 3.5
                          Nikon D7100 / AF-S Nikkor 18-200 1:3.5-5.6GII ED

                          Comment


                          • #14
                            Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                            Ik was nog even aan het wachten op een upgrade van Mountain Lion naar Mavericks. Niet dat ik "MyPension" zo vaak consulteer, maar toch…
                            Any way, ik heb voor de aardigheid een externe schijf die net zoals mijn internal HD op 0SX 10.8.5 draaide, ge-üpgrade naar Mavericks 10.9.1. En dan herstarten van extern, natuurlijk…
                            Leuke, eerste kennismaking met Mavericks, en inderdaad: heb even moeten sukkelen eer ik weer met mijn eID kaartlezer bij MyPension kon, maar het kan wel.
                            Met Firefox (nu aan versie 26 toe), maar speciaal voor mijn eID heb ik destijds al FF geïnstalleerd (en natuurlijk ook voor die speciale sites die zich wat eigenaardig gedragen onder Safari).
                            Maar conclusie: het is niet eID dat me weerhoudt om de stap (eerstdaags of in de nabije toekomst?) te maken.
                            Mijn Card Reader heeft als kenmerken: ACR38, is van zetes (the producer of the Belgian eID card), USB-aansluiting, en website www.eid.be.
                            Gekocht in mijn gewone Mac-winkel Easy-M in Turnhout.
                            By the way… ik heb geen Belgische identiteitskaart, maar de documentatie geeft aan compatibel te zijn met: eID, Kids ID, Foreigner card...
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: eID lezer (kaartlezer) werkt niet op iMac

                              ik heb een omnikey 3021 en werk nog steeds met OS X 10.8.5 en werkt niet heeft ooit ff gewerkt, maar heb het opgegeven, uren, dagen mee bezig geweest. Nu werk ik terug met de token.
                              vindt dit wel ergerlijk als je iets hebt en niet kan gebruiken.
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X