Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual monitor calibratie klopt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dual monitor calibratie klopt niet

    Ik heb de Xrite eye-one display 2 van een kennis gebruikt om mijn desktop met 2 schermen te calibreren (beide zijn apart gekalibreerd), maar waar ik eigenlijk hoopte dat beide een correcte kleur zouden krijgen, zie ik toch nog vrij duidelijk zeer grote verschillen tussen beide schermen. Het ene is bruiner/roder dan het andere. Het komt er dus op neer dat ik nu begin te twijfelen of een calibratie echt wel correct is?

  • #2
    Re: Dual monitor calibratie klopt niet

    Ik werk ook met twee schermen, maar gebruik slechts 1 scherm voor de fotobeoordeling.
    Het andere scherm voor de viewer en de tools, maar beide schermen zijn bij mij ook gekalibreerd.
    Alleen zijn ze niet identiek van kwaliteit, merk en prijs, en als ik een gamut uitprint zie je duidelijk de grens van je scherm
    van bijvoorbeeld de weergave van het S RGB gamut. Toch vind ik dit niet hinderlijk om zo te werken.
    De afdrukken die ik maak met een Epson 3800 zijn perfect van kleur.

    Met vriendelijke groeten, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Dual monitor calibratie klopt niet

      Ik ging er van uit dat, als je een scherm kalibreert, je het scherm zet naar een bepaalde standaard, die voor elk scherm gelijk zou zijn, zodat alles wat je er op bekijkt, op eender welk gekalbreerd scherm hetzelfde zou moeten zijn. Maar dat is dus blijkbaar niet het geval?

      Wat is dan het nut van het kalbreren van je schermen?

      Comment


      • #4
        Re: Dual monitor calibratie klopt niet

        Dat is zo, op voorwaarde dat je monitor het KAN weergeven, kleuren die buiten het bereik liggen
        worden niet weergegeven. Een weergave van het s RGB bereik is redelijk makkelijk te behalen, een weergave
        van het Adobe RGB bereik, vraagt een zeer goede en bijgevolg ook dure monitor.

        Met vriendelijke groeten, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment

        Working...
        X