Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk Ultra 2 vs Ridata 52 X Ultra Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sandisk Ultra 2 vs Ridata 52 X Ultra Pro

    Even polsen naar opinies alhier :

    Is het snelheidverschil tss bovenstaande Cf kaarten het prijsverschil waard ? Ervan uitgaande uiteraard dat je "de snelste" kaart wil ?

    Alvast dank

    Kappa

  • #2
    Originally posted by Kappa
    Even polsen naar opinies alhier :

    Is het snelheidverschil tss bovenstaande Cf kaarten het prijsverschil waard ? Ervan uitgaande uiteraard dat je "de snelste" kaart wil ?

    Alvast dank

    Kappa
    Ik werk met een Sandisk UltraII en een Lexar 40X pro en merk in het dagelijks gebruik met mijn Nikon D70 amper iets van het snelheidsverschil tussen die twee. Ook in de kaartlezer (USB2-highspeed) heb ik weinig te klagen over de "tragere" Lexar t.o.v. de Sandisk => 25 seconden lezen voor 20 willekeurige NEF files op de Lexar t.o.v. 21 seconden voor de Sandisk.
    Als ik echter terugdenk aan mijn vroegere Fuji 4900Z en bijhorende smartmedia kaart komt er wel een brede grijns op mijn gezicht: blij dat ik DIE wachttijden niet meer hoef te trotseren!

    Groeten,

    Frank

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Ik zelf heb een sandisk ultra II 250 mb en een Transcend 1 Gb en kan met m'n D70 echt geen verschil merken, of toch : het lijkt me soms dat de Transcend ietsje sneller is. Nochtans is de Transcend wel zo'n 100 € goedkoper dan een sandisk met hetzelfde opslagvolume.

      Groeten

      Comment


      • #4
        Ik heb nog geen scandisk ultra II gebruikt, maar de ridata is mij zo goed meegevallen, dat ik de behoefte niet heb, om iets anders te proberen.... Ik kan in fine mijn buffer niet volmaken. En in raw valt het ook nog serieus mee, na een burst van 4 foto's
        To make your dreams come true, wake up

        Comment

        Working...
        X