Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet je denken van een forumgebruiker...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat moet je denken van een forumgebruiker...

    Wat moet je denken van een gebruiker van dit forum die 19 van de 25 berichten post in" Aangeboden" ???
    Deze morgen kreeg ik nl. een vraag naar de prijs van mijn 85mm 1.4 D die reeds enkele tijd te koop staat. De "zogezegde" geïnteresseerde vroeg mij tevens naar mijn bevindingen van die lens alsook die van de 105mm 2.0. Hij voegde er tevens als citaat een door mij in het onderdeel "objectieven" reeds gegeven bevinding bij. Dus eigenlijk was het overbodig om nog verdere commentaar te leveren hieromtrent. Toch heb ik dit nogmaals zo goed als mogelijk overgedaan.
    Als adviesprijs heb ik mij onder de prijs gezet die vermeld staat bij "Chasseurs d'Images" voor een lens die niet van nieuw te onderscheiden is. Ik kreeg als antwoord : "belachelijk". Ik was dus alles behalve gecharmeerd door dergelijk antwoord, vooral omdat ik er mijn tijd had ingestoken om andermaal een zo goed als mogelijke info te geven over deze 2 objectieven. De 'vermoedelijke handelaar' in objectieven heb ik hierop geantwoord dat, indien hij er het belachelijke bedrag van 1200€ zou voor geven, hij die zelfs niet meer zou krijgen. Antwoord : "Manneke toch, ga spelen... ".
    Dit is dus het soort van reacties dat hier jammer genoeg opduikt. Ik ben benieuwd of anderen nog van die bedenkelijke replieken moeten incasseren van individuen die hier absoluut niet thuis horen als het toch maar is om er een lucratief handeltje op na te houden. Voorlopig zal ik hier geen naam vermelden, maar misschien ware dit dan toch eens een goed idee dit wel te doen, kwestie dat anderen zich bij dergelijke mails al kunnen voorbereiden.
    Over een ergernis gesproken dus, zoals hier momenteel een draadje lopende is.
    Last edited by enero; 27 december 2013, 13:05.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Wat als...

    Pol, ik heb al hetzelfde voor gehad.
    Drie of vier PM's over en weer en wie laat plots niets meer van zich horen? Juist deze die geïnteresseerd was, of beter, zogezegd geïnteresseerd was.
    Ik verschiet daar niet meer in, lijkt overal hetzelfde te zijn ook op tweede hands sites.
    Als uw koper in spe vond dat uw prijs belachelijk was schrijf die gewoon af als kandidaat koper. Antwoorden op dergelijke mail zou ik nooit doen, je hebt nu zelf ondervonden tot wat het leid, niks dus buiten een hoop frustraties.
    Wil je iets kwijt zet het dan op Ebay, vraag er uw prijs voor of laat ze bieden van € 1,00 met het risico dat uw lens de deur uitgaat voor een habbekrats.
    Het is dus geen BD fenomeen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Wat als...

      Alhoewel ik nog nooit iets gepost heb "als aangeboden" maar wel al gekocht heb via "dit" zou ik zeggen maak profiteurs kenbaar...(niet dat ik bedrogen geweest ben hé).
      Last edited by perman; 23 december 2013, 19:24.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Wat als...

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        maak profiteurs kenbaar....
        Daar ben ik ook een voorstander van.

        Grt,

        Jean-Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Wat als...

          je kan ze altijd melden aan de forumleiding via het uitroepteken links onderaan in elke post. Hoef je ze niet direct aan de schandpaal te nagelen.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Wat als...

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            je kan ze altijd melden aan de forumleiding via het uitroepteken links onderaan in elke post. Hoef je ze niet direct aan de schandpaal te nagelen.
            Dit is inderdaad van een 4-tal mails al gebeurd, vooraleer verder te gaan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Wat als...

              Ik kijk zo wel eens naar het profiel van sommige verkopers, er zijn er verschillende die dit forum alleen maar gebruiken om spullen te verkopen (die dus in geen enkel ander deel van het forum iets gepost hebben).
              Daar kunnen er ook wel bij zijn die proberen om fotomateriaal zo goedkoop mogelijk te vinden, zodat ze het later met winst kunnen verkopen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Wat als...

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Daar kunnen er ook wel bij zijn die proberen om fotomateriaal zo goedkoop mogelijk te vinden, zodat ze het later met winst kunnen verkopen.
                En dat was blijkbaar enkel de bedoeling van de persoon die mij contacteerde. Aan vroegere mails te zien had hij ook zowel interesse in aankoop als in ruil. Dit evenzeer met Canon als met Nikon. Ik vraag mij af of hier dan echt niks tegen te doen is. Ik weet het, iedereen moet hier welkom kunnen zijn, maar als je, zoals ik al aanhaalde, van de 25 berichten, er 19 van in "aangeboden" plaatst en dan bovendien nog tal van verkopers aanschrijft om aan ondermaatse prijzen aan materiaal te geraken, dan hoor je volgens mij hier niet thuis. Ik ben trouwens van oordeel dat er in een gemeenschap zoals BD enkel zou mogen van uitgegaan worden dat kopen en verkopen een gunst is voor diegenen die hier ook nog andere dingen doen dan mensen lastig te vallen met irrealistische voorstellen. Sommigen zullen misschien vinden dat je daar maar niet moet inlopen en gewoonweg negeren, maar beter zou zijn deze heerschappen hier te weren. Dit zou voor velen onder ons een irritatie minder zijn.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Wat als...

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik ben trouwens van oordeel dat er in een gemeenschap zoals BD enkel zou mogen van uitgegaan worden dat kopen en verkopen een gunst is voor diegenen die hier ook nog andere dingen doen
                  maar beter zou zijn deze heerschappen hier te weren. Dit zou voor velen onder ons een irritatie minder zijn.
                  Das ook iets waar ik me 100% achter kan zetten. Ik ben wellicht veel te eerlijk, maar als er iets is waar ik me aan kan ergeren is het aan (onbeleefde) handelaars en bedriegers. Ik voel me bij manier van spreken slecht als ik een advertentie zie waarvan je van ver ziet dat het niet " klopt" , en dat je er niks aan kan doen om minder ervaren personen hiervan op de hoogte kan brengen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat als...

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    .........................Sommigen zullen misschien vinden dat je daar maar niet moet inlopen en gewoonweg negeren, maar beter zou zijn deze heerschappen hier te weren. Dit zou voor velen onder ons een irritatie minder zijn.
                    Negeren is en blijft de beste oplossing.
                    Wanneer men A gaat weren omdat B zich door A geïrriteerd voelt.....dan zullen er heel wat moeten geweerd worden en waar trek je de lijn ?
                    Je schrijft zelf 'een irritatie minder", dus ga je er zelf van uit dat iedereen door nog andere dingen/personen geïrriteerd wordt, en dan moeten die ook allemaal geweerd worden ?
                    Dan blijft er hier niemand over . Niet makkelijk denk ik dan.
                    Ik kreeg ook ooit een 'zot' bod op iets wat ik hier wilde verkopen en heb er heel eenvoudig niet op geantwoord. Misschien was het wel dezelfde ?
                    Last edited by Guest17; 24 december 2013, 16:07.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat als...

                      Als iedereen nu eens een prijs zet in zijn advertentie, dan heeft de kandidaat-koper tenminste een idee wat je wil krijgen voor je apparatuur.
                      Als je bijvoorbeeld schrijft "doe een goed bod", dan kan het een goed bod zijn voor de koper, maar niet voor de verkoper.
                      Ikzelf reageer nooit als er geen prijs bij staat of er geen woonplaats staat in het profiel. Ik laat nooit iets opsturen en wil het zelf eerst bekijken.
                      Als ik zie dat het bijvoorbeeld 250km ver is, dan reageer ik ook niet en zeker niet op woonplaatsen als "on earth" of "nowhere and everywhere"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat als...

                        tjonge...jonge.....!!!
                        worden we eindelijk wakker..?
                        ik vecht hier al jaren tegen zonder resultaat.
                        heb intussen al honderden keren het uitroepteken gebruikt, waarschijnlijk tot grote ergenis van de moderatoren.
                        heb dit onderwerp ook al meerdere keren hier aangekaart...zonder succes trouwens.
                        blijf dit draadje dus met veel aandacht volgen en ...succes.
                        grt,bouk.
                        PS:.
                        19 uit 25 valt nog mee hoor, er zijn er genoeg die alleen maar actief zijn in Koop en Verkoop.
                        Last edited by bouk; 25 december 2013, 06:42.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat als...

                          Een mogelijkheid om de malafide personen er van tussen uit te halen kan er in bestaan om in de rubriek koop en verkoop een subrubriek aan te maken met als titel "positieve en negatieve ervaringen met kopers en verkopers". Hierin kunnen dan ervaringen gedeeld worden, positief en negatief, van hoe de deal werd gesloten, hoe het contact was, of het materiaal er uit zag als beschreven, .....
                          Op die manier kan er toch al een eerste selectie gemaakt worden toch ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat als...

                            mijn voorstel:
                            je mag pas posten in Koop/Verkoop, als;
                            je in andere forumonderdelen minstens 20 posten/comments hebt gegeven.
                            niet mijn idee, maar meerdere foto sites hanteren die regel.
                            ----
                            uit de BD regeltjes:

                            - Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
                            Last edited by bouk; 25 december 2013, 08:33.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat als...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Het is dus geen BD fenomeen.
                              Dat zou het niet mogen zijn nee, maar 't is er wel een.

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              mijn voorstel:
                              je mag pas posten in Koop/Verkoop, als;
                              je in andere forumonderdelen minstens 20 posten/comments hebt gegeven.
                              niet mijn idee, maar meerdere foto sites hanteren die regel.
                              ----
                              uit de BD regeltjes:

                              - Lucratieve handelaars - mensen die enkel privaat kopen en verkopen om (woeker)winsten te maken - worden niet geduld en riskeren dat hun account wordt beëindigd.
                              Bouk, ben het niet altijd met je eens maar hier wel. Het zou mijns inziens eenvoudig op te lossen zijn.

                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X