Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

    elkens als ik in Photoshop (zowel in CS6 als in CC) een filter "slim verscherpen" wil toepassen, zie ik duidelijk de verscherping in de voorvertoning, maar als ik op ok klik, is de filter na enkele seconden weer ongedaan (de foto is terug vaag)
    Dit als ik met of zonder slim object werk. Via een slim object,z ie ik de filter duidelijk staan, maar het sharpen effect is er niet. Filter "onscherp masker" daarentegen werkt wel.
    Google helpt me niet echt.
    Last edited by seerdekens; 23 december 2013, 08:38. Reden: dropbox linkt werk niet in IMG tags

  • #2
    Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

    Ben niet alleen: http://feedback.photoshop.com/photos...harpen_problem
    Last edited by seerdekens; 23 december 2013, 09:07. Reden: typo

    Comment


    • #3
      Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

      misschien is het hetzelfde zoals hier beschreven http://forums.adobe.com/thread/861491
      en is er een oplossing als je jouw afbeelding op 100% zet en dan pas slim verscherpen

      Comment


      • #4
        Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

        Dat zal ik vanavond eens proberen. Ik laat het resultaat hier weten!
        Maar ik vrees er een beetje voor, want het "onscherp masker" doet het wel. Let's see ...
        Txs
        Last edited by seerdekens; 23 december 2013, 16:27. Reden: aanvulling

        Comment


        • #5
          Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

          Het eerste waar ik aan dacht was: goed verscherpen kun je eigenlijk alleen maar op 100%, maar hier lijkt iets anders aan de hand.
          Nu ik gebruik externe plugins om te verscherpen, en ik weet dat mijn collega RedFalcon zweert bij een highpass filter. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
          Dat betekent echter niet dat als smart sharpen het niet meer zou doen, Adobe met een verklaring en oplossing mag komen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

            Toch was 100 procent inzoomen de oplossing! Ik zag het niet door het blurren van het schalen.
            Thanks!

            Comment


            • #7
              Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

              Zou denken dat dit basiskennis is… niet dus. Enfin: blij dat dit probleem opgelost is. Ik neem aan dat jij dit ook meldt op Photoshop.com (de link van boven)?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

                Tja, ik heb boter op mijn hoofd ... Ik ben ook pas met Photoshop bezig sinds september van dit jaar, en vergeet af en toe nog wel iets.
                Anderzijds was het heel verwarrend omdat de unsharp maks wel duidelijk zichtbaar was en ook de preview van de slimme verscherping.

                Ik heb dit vanmorgen ook aangekaart bij Adobe en gelijkaardige feedback gekregen: http://feedback.photoshop.com/photos...reply_13535282

                Comment


                • #9
                  Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

                  Nog even meegeven dat je reden tot aanpassing van je eerste post ("dropbox linkt werk niet in IMG tags") op te lossen is door www te vervangen door dl (direct link). Probeer maar eens!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Slim verscherpen" werkt niet (CS6 & CC)

                    Ah, thanks!

                    Comment

                    Working...
                    X