Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sneeuwuil op een ongewone plaats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sneeuwuil op een ongewone plaats

    Omdat toch iemand de eerste moet zijn om deze "bekende" hier te posten. is het niet...
    Ik vond het toch een uitzonderlijk moment. Is het nu een ontsnapt exemplaar of niet. ?
    Toch bijzonder zo'n Sneeuwuil op het strand. zeker en vast de setting toen ik deze maakte.

    Voor mensen die er ook waren. Ja ik was die gast die aan het sluipen was over het zand met mijnen rugzak voor mij...

    Als er iets beter kan, kon... shoot!


    groeten


    Sneeuwuil






    [/CENTER]
    http://500px.com/lishapics

  • #2
    Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

    knap. zag het op waarnemingen dat er een sneeuwuil zat

    Comment


    • #3
      Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

      Leuke benadering van deze bekende, zeer mooi vanuit dit standpunt
      Het blauw gecontrasteerd goed met het zand en het wit van de uil
      Het zal er druk worden, een horde Nederlanders is al op komst ;-)
      Na 5 jaar afwezigheid hoop ik niet dat die taferelen van toen zich zullen herhalen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

        Hele leuke foto, Lisha. Zeker het contrast met de kunststoffen krat komt hier goed uit.

        Ik moet beamen wat Sieg stelt. Hopelijk komen er weer geen kermistoestanden van! Enkele jaren geleden zag ik hier om de hoek in de Uitkerkse polder een witte Nederlandse autocar (doubledecker) manoeuvreren in de Koestraat om toch maar een bataljon fotografen aan de tweede bocht, derde paal en zesde grassprietje te droppen om daar de velduilen vast te leggen - kwestie van natuurbeleving . Ik hoop dat dit dier ook de nodige rust krijgt, zodat het weer op z'n positieven kan komen!
        Even duidelijk zijn - ik heb niets tegen twitchen maar hou de overlast binnen de perken!
        grtz, Groentje

        Comment


        • #5
          Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

          Kijk ik ben net terug van daar... (gemakkelijk als je in de buurt woont)
          Ik heb nu het gebeuren gevolgd vanop 100m afstand.
          De drukte is idd toegenomen... Bij velen is het gevolg gegeven toch enige afstand te houden.
          Maar dit is niet voor iedereen gegeven heb ik gemerkt.

          @ Sieg de toestand met de Sneeuwuil in de Uitkerkse polder heb ik niet meegemaakt.
          Wel heb ik vernomen van toen, dat de Uil altijd heel ver zat. Op een 500 met tc X2 was em een heel klein stipje op de foto.
          Toch waren er van dat moment portretjes... ?

          Voor hen die het willen weten. Ikzelf lag op een comfortabele afstand van de Uil.
          http://500px.com/lishapics

          Comment


          • #6
            Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

            Heel mooie waarneming Olivier. Zoals gezegd kriebelt het hier ook, echter is het voor mij ongeveer 140km rijden (heen).

            Ik had hem misschien iets anders in het beeld geplaatst. Uil zelf wat lager in het beeld, maar dat is kwestie van smaak.
            Kleuren zijn heel mooi. Dat onnatuurlijke bakje heeft wel iets :-)


            W.
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

              Mooi werk van je Olivier maar spijtig dat er storm op komst is. Zelf ga ik niet ondanks de korte afstand van 8 km wegens te druk nu ginder. Zal veel aandacht krijgen zoals met de Sperweruil in Zwolle.

              Gr, Daniel.

              Comment


              • #8
                Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
                ...Ja ik was die gast die aan het sluipen was over het zand met mijnen rugzak voor mij.
                ...
                Bij velen is het gevolg gegeven toch enige afstand te houden.
                ...
                en dan hier.
                mijn foto's: www.reneheylen.be

                Comment


                • #9
                  Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                  idd. Kon ook niet anders dan dat iemand een foto zou maken
                  Zoals je kan zien wanneer de uil de andere kant op keek naderde ik iets dichter.
                  Jullie zaten allemaal aan de overkant van de krat. By the way toen dit shot genomen was lag ik wss al langer op mijn buik hoor.

                  Het geeft wel een vertekend beeld. Het strand golfde daar + Ik ben gewoon 2 meter groot

                  De bovenstaande foto is minder dan 1/3 van het volledige beeld Op 500mm's en crop camera...

                  Ikzelf lag op een comfortabele afstand van de Uil.
                  groeten
                  Last edited by lisha; 23 december 2013, 15:40. Reden: typo
                  http://500px.com/lishapics

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                    Leuke foto, maar had toch voor een andere compo gekozen,
                    Het onderste gedeelte mag nog een stuk af, nu is bijna half de foto onscherpe voorgrond.

                    Groeten,
                    Raf
                    Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                      Ik ben er deze middag geweest en de drukte viel eigenlijk nog mee. Er was wel een cameraploeg ter plaatse en ze hebben het ook al op het radionieuws verteld. Op HLN.be staat het ook al dus ik vrees dat de stormloop zal begonnen zijn, stormen zal het zeker want die komt nu al flink opzetten hier in Brugge.

                      Knappe foto trouwens.

                      gr.

                      Patrick
                      Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                        Lagen er doden muizen in die bak?
                        Wel een toffe foto!
                        Grt erik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                          Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
                          - ik heb niets tegen twitchen maar hou de overlast binnen de perken!
                          Even inpikken, twitchen is nog iets anders dan horden fotografen die zo dicht mogelijk proberen te komen wat natuurlijk niet kan , de vogel is het belangrijkste en zijn welzijn .

                          Het waren vogelkijkers (waaronder twitchers) ,toen in uitkerke en ook bij de velduilen toen en nu ook, die de fotografen (en in eigen rangen) er op wezen dat men niet te dicht bij de vogel moet komen. En nu ook wordt er gezond verstand gevraagd aan iedereen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                            Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
                            Voor hen die het willen weten. Ikzelf lag op een comfortabele afstand van de Uil.
                            Een comfortabele afstand voor jou of voor de vogel ?
                            Last edited by tav; 23 december 2013, 20:29.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sneeuwuil op een ongewone plaats

                              Een comfortabele afstand voor jou of voor de voor de vogel ?
                              Daar antwoord ik al niet meer op....
                              http://500px.com/lishapics

                              Comment

                              Working...
                              X