Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

    Sinds een jaar of twee ben ik gebruiker van de 5D Mark III. Ik ben erg te spreken over dit toestel; eigenlijk is er voor mij maar een duidelijk minpunt en dat is de zichtbaarheid van het actieve autofocuspunt in AI-servo. Bij weinig licht of een donkere achtergrond levert mij dit nu en dan problemen op.

    Volgens mij had de 1D-X hetzelfde "euvel" maar is dit intussen verholpen met een firmware-upgrade. Is het zo dat de 1D-x nu dezelfde soort AF-punt verlichting kent als de 1D Mark IV? En zit er een vergelijkbare FW-upgrade voor de 5D Mark III nog aan te komen?

  • #2
    Re: Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

    ik heb Canon gemaild vanwege AF-punt verlichting:

    In uw email vraagt u hoe u de AF-punten waarop u scherpstelt met uw EOS 1DX langer dan 1 seconde kunt laten oplichten. Wij willen u graag het volgende informeren.
    De AF-punten kunnen maar ongeveer 1 seconde oplichten. Dit gebeurt op het moment dat er is scherpgesteld. Het is niet mogelijk om deze langer te laten oplichten.

    Met andere woorden. Het blijft voor mij moeilijk om de zichtbaarheid van het actieve autofocuspunt te zien bij weinig licht.

    Comment


    • #3
      Re: Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

      Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
      ik heb Canon gemaild vanwege AF-punt verlichting:

      In uw email vraagt u hoe u de AF-punten waarop u scherpstelt met uw EOS 1DX langer dan 1 seconde kunt laten oplichten. Wij willen u graag het volgende informeren.
      De AF-punten kunnen maar ongeveer 1 seconde oplichten. Dit gebeurt op het moment dat er is scherpgesteld. Het is niet mogelijk om deze langer te laten oplichten.

      Met andere woorden. Het blijft voor mij moeilijk om de zichtbaarheid van het actieve autofocuspunt te zien bij weinig licht.
      Bedankt voor je reactie. Bij de Mark IV blijft het actieve AF-punt permanent verlicht, dus dat is bij de 1D-x niet mogelijk. Het scheelt ten opzichte van de 5D Mark III wel dat een AF-punt oplicht op het moment van scherpstellen.

      Comment


      • #4
        Re: Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

        Hallo iedereen,

        ik heb net een canon 5dmkIII die zou moeten fungeren voor sportfotografie, maar is er iemand die kan uitleggen welke autofocus instellingen ik kan gebruiken en welke de autofocus sneller zou werken, mijn vorige canon 7D mkI stond naar behoren vlugger scherp had ik de indruk, iemand die me hiermee kan helpen ?

        Comment


        • #5
          Re: Zichtbaarheid AF-punt(en) bij Canon 5D Mark III/1D-x

          Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrims Fotografie Bekijk bericht
          Hallo iedereen,

          ik heb net een canon 5dmkIII die zou moeten fungeren voor sportfotografie, maar is er iemand die kan uitleggen welke autofocus instellingen ik kan gebruiken en welke de autofocus sneller zou werken, mijn vorige canon 7D mkI stond naar behoren vlugger scherp had ik de indruk, iemand die me hiermee kan helpen ?
          Een uitgebreide beschrijving kun je terugvinden via ... http://cpn.canon-europe.com/files/ed...anuary2013.pdf

          Comment

          Working...
          X