Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke en scherpe Standard Zoom !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke en scherpe Standard Zoom !

    Dag iedereen,

    Na een tijdje ervaring met de kitlens van de D70 (18-70mm) denk ik er meer en meer te gaan zoeken naar een standard scherpe en lichtsterke lens - Wide of liever Ultra Wide (24mm) tot Medium Telephoto (70 à 80mm) - aangezien ik in die range het meest van de tijd besteed.
    In dit segment lijkt het mij niet zo eenvoudig vooral naar de Nikkor lenzen toe. Nikon begint hier maar vanaf 28mm (42mm)terwijl Sigma al in een 2.8 de 24mm (36mm) heeft. Maakt toch al heel wat verschil in resultaat naar Wide toe. Nu de prijs. Nikon : AFS 28-70 f/2.8 D = 1449 €. Sigma 24-70 f 2.8 EX DG DF Asferisch = 429 €.
    Graag zou ik een oproep doen aan mensen die met deze lens of lenzen op de D70 ervaring hebben. Is de 1000€ verschil de moeite waard voor een Nikon die slechts vanaf 28mm begint ? Met dank bij voorbaat.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Mij lijkt het nogal overbodig een (trouwens uitstekende) lens als de 18-70 te ontdubbelen met een 28-70 of een 24-70, zeker als men bedenkt dat men in het beste geval 1 stop zal winnen (bij 70 mm zijn de 28-70 en 24-70's van deze wereld eerder f/3.5 dan f/2.8.)

    Als je dan toch er zo ene wil, ga dan onmiddellijk voor de Sigma, die is uitstekend (al mist hij wel AF-s/HSM.)

    Ik in jouw geval, als ik echt meer lichtsterkte zou willen, dan zou ik gaan voor de (meer dan uitstekende) 50 f/1.8, eventueel gedubbeld met een Sigma 20 f/1.8 (ook niet slecht.)
    'hij raadt mij vaste brandpunten aan!' Ja? En? Zijn deze lenzen niet nog altijd lichtsterker en scherper dan zooms?

    Enfin, het is jouw geld natuurlijk...



    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Originally posted by MarcFoto
      Mij lijkt het nogal overbodig een (trouwens uitstekende) lens als de 18-70 te ontdubbelen met een 28-70 of een 24-70, zeker als men bedenkt dat men in het beste geval 1 stop zal winnen (bij 70 mm zijn de 28-70 en 24-70's van deze wereld eerder f/3.5 dan f/2.8.)

      Als je dan toch er zo ene wil, ga dan onmiddellijk voor de Sigma, die is uitstekend (al mist hij wel AF-s/HSM.)

      Ik in jouw geval, als ik echt meer lichtsterkte zou willen, dan zou ik gaan voor de (meer dan uitstekende) 50 f/1.8, eventueel gedubbeld met een Sigma 20 f/1.8 (ook niet slecht.)
      'hij raadt mij vaste brandpunten aan!' Ja? En? Zijn deze lenzen niet nog altijd lichtsterker en scherper dan zooms?

      Enfin, het is jouw geld natuurlijk...




      De 50mm 1.8 heb ik al. Wat mij vooral interesseert zijn scherpe lenzen. De 50mmm is dat zeker al. Maar ik heb de indruk dat de kitlens dit mist. Heeft altijd verscherping nodig, hetzij via de camera of nadien met één of andere sofware. Daarom mijn vraag naar mensen die met standardlenzen, andere dan de kitlens van de D70, ervaring hebben. Ik ben overigens ook niet zinnens om 1000€ weg te smijten als dat anders kan...

      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Ik heb sinds vorige week de 28-70 AFS van Nikon maar kan je hier nog niet zoveel over vertellen. Vanwege het slechte weer en drukke werkzaamheden heb ik hem nog niet goed kunnen testen.

        Ik hoop het komende weekend wat foto's te kunnen maken met de lens en zal dan wat resultaten posten.
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

        Comment


        • #5
          http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/tamron/2875-f28/2875-1.html

          is dit niets voor jou...?

          pers vind ik ze nie slecht, zeker voor de prijs

          Comment


          • #6
            Originally posted by w00ha
            http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/tamron/2875-f28/2875-1.html

            is dit niets voor jou...?

            pers vind ik ze nie slecht, zeker voor de prijs
            Zeer interessant w00ha. Het overwegen waard dus na deze lovende woorden.

            Pol.

            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment

            Working...
            X