Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yahica YK filmtransport vraag.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yahica YK filmtransport vraag.

    Beste,

    ik heb onlangs 2de hands een yashica yk rangefinder gekocht. De camera is gewoon in goede staat, het enige probleem is dat het filmtransport erg veel moeite kost om verder te duwen. Ik heb meerdere analoge camera's, maar bij allemaal gaat de hendel voor het filmtransport vrij gemakkelijk, en 'schiet' die ook automatisch terug naar de beginpositie.
    Dat is bij deze wel wat anders, ik moet echt aardig wat kracht zetten om de hendel tot het einde te krijgen, en dan weer terug te duwen voor ik een nieuwe foto kan nemen. Nu was mijn vraag dus of iemand ervaring met deze camera heeft, en dus weet of dit de bedoeling is of niet . Want het voelt mechanisch wel goed aan zeg maar, het voelt niet of er iets tussen zit, kapot is, roest zit,... het verloopt gewoon moeizaam maar wel soepel, en ik moet de hendel echt terug in beginpositie duwen, iets wat ik zelf nog niet eerder heb gezien bij een camera. De hele filmtransportsysteem werkt wel gewoon helemaal zo als het hoort btw.
    Op internet is er ook niet zo veel te vinden over deze camera, vandaar dat ik het hier eens probeer.

    Groeten Joep
    Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

  • #2
    Re: Yahica YK filmtransport vraag.

    stel je vraag anders ook eens op het analoogfotoforum.nl

    Ga je meer analoog gezinden vinden dan hier!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Yahica YK filmtransport vraag.

      Thanks
      Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

      Comment

      Working...
      X