Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blurb book exporteren in LR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • blurb book exporteren in LR

    Hey,
    Ben bezig met een blurbbook te maken, thuis op de desktop, en dit rechtstreek met LightRoom. Nu zou ik graag mijn boek ook bewerken op mijn laptop. (deze kan ik meenemen naar mijn nachtshifts op het werk). Kan er iemand me zeggen of dit mogelijk is, en indien zo, hoe ik dit moet doen. Heb al eens gekeken, maar vind niets terug ivm, exporteren naar externe HD. Enkel naar PDF, JPEG, en blurb zelf.
    Alvast bedankt voor de hulp.
    descalle

  • #2
    Re: blurb book exporteren in LR

    Da's niet zo evident. Er zijn twee mogelijkheden:
    1) De foto's waar je boek uit bestaat exporteren als een catalogus naar een externe harde schijf (ervoor kiezen om negatieven mee te exporteren. Dan die externe HD aankoppelen aan je laptop, en de geëxporteerde catalogus openen met de Lightroom die op je laptop staat. Boek aanpassen en wanneer je klaar bent, kan je het boek van op je laptop uploaden naar Blurb of, en dat is aangeraden wanneer je ook de laatste versie van je blurb-boek op de desktop staan wil hebben, die 'tijdelijke' catalogus terug importeren in de hoofdcatalogus op je desktop via Bestand > Importeren uit een andere catalogus.
    2) deze optie is iets radicaler: je catalogus (niet je foto's!) verplaatsen naar een externe schijf en voor al je foto's slimme voorvertoningen aanmaken. Dan kan je die schijf-met-catalogus inpluggen in om het even welke computer waar je op wil werken en verder je boek layouten, op basis van de smart previews. Wil je het boek effectief naar blurb sturen, dan zal je de schijf met de foto's moeten aankoppelen.

    Beide opties staan in m'n boek meer uitgebreid uitgelegd, maar het blijven niet zo'n evidente dingen om te doen. Het hangt er een beetje van af hoe vertrouwd je met Lightroom bent of je je er aan kunt wagen of niet.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

    Comment


    • #3
      Re: blurb book exporteren in LR

      bedankt piet, ziet er inderdaad niet zo simpel uit, vooral als ik dit, laat ons zeggen, twee keer per week wil doen. Nu, btw, ik heb uwen boek besteld, en hoop inderdaad bij de meer uitgebreide uitleg de manier te vinden om dit in orde te brengen. zou me echt wel vooruit brengen.

      Comment

      Working...
      X