Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart weet niet welke!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart weet niet welke!!

    heey ik heb ff n vraagje over de geheugenkaarten van digitale camera's. ik heb n digitale camera: trust 910 Z. hier zit n geheugenkaartje bij van 15MB maar ik wil er eentje van 128MB. er staat dat er een SD/MMC geheugenkaart in moet. heb n beetje gezocht en sd staat dus voor sd secure digital en mmc voor multimedia card (voor degenen die hier verstand van hebben: DUH ) maar welke geheugenkaart moet ik nou kopen? die sd of mmc? :S da snap ik ni helemaal.. ik hoop dat iemand me kan helpen.. alvast superthnxxxxx!!!

  • #2
    Originally posted by anneloes1986
    heey ik heb ff n vraagje over de geheugenkaarten van digitale camera's. ik heb n digitale camera: trust 910 Z. hier zit n geheugenkaartje bij van 15MB maar ik wil er eentje van 128MB. er staat dat er een SD/MMC geheugenkaart in moet. heb n beetje gezocht en sd staat dus voor sd secure digital en mmc voor multimedia card (voor degenen die hier verstand van hebben: DUH ) maar welke geheugenkaart moet ik nou kopen? die sd of mmc? :S da snap ik ni helemaal.. ik hoop dat iemand me kan helpen.. alvast superthnxxxxx!!!
    Naar mijn weten kun je het beste voor de SD gaan.
    Ze zijn verschillend, maar wel precies van dezelfde afmeting.
    Een van de verschillen is dat SD makkelijker verkrijgbaar is dan MMC.
    Dit omdat de SD min of meer een soort opvolger was van MMC. SD kwam zeg maar 2 jaar later uit dan MMC.
    De datatransferrate (wegschijven/lezen van het kaartje) van een SD ligt dan ook vele malen hoger dan van MMC. (wel afhankelijk ook van je camera natuurlijk)
    Aangezien je camera SD ondersteund, ondersteund hij meestal ook automatisch MMC omdat het readermechaniek van je camera downwarts compatible is. Echter raden veel fabrikanten het toch af om MMC te gebruiken ondanks dat het product het ondersteund.

    Je kunt dus het beste een 128MB SD kaartje kopen. Let daarbij wel even op het merk.

    Comment


    • #3
      Originally posted by anneloes1986
      heey ik heb ff n vraagje over de geheugenkaarten van digitale camera's. ik heb n digitale camera: trust 910 Z. hier zit n geheugenkaartje bij van 15MB maar ik wil er eentje van 128MB. er staat dat er een SD/MMC geheugenkaart in moet. heb n beetje gezocht en sd staat dus voor sd secure digital en mmc voor multimedia card (voor degenen die hier verstand van hebben: DUH ) maar welke geheugenkaart moet ik nou kopen? die sd of mmc? :S da snap ik ni helemaal.. ik hoop dat iemand me kan helpen.. alvast superthnxxxxx!!!
      In uw camera kunt u uitsluitend de hele oude Sandisk of Infineon SD kaartjes gebruiken. Het moeten die hele langzame zijn want anders raakt u uw foto's kwijt. En de MultiMedia kaartjes geven geen enkel probleem in dit toestel.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment

      Working...
      X