Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

    Grappig, maar de Mercedes trekt te veel de aandacht. Enkele stapjes naar rechts was de foto mogelijk beter geweest - tenzij er links achter ook nog een Audi op een podium stond .
    Daarnaast is het beeld veel te veel gecompresseerd waardoor je overal allerlei artefacten ziet.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

      Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
      Grappig, maar de Mercedes trekt te veel de aandacht. Enkele stapjes naar rechts was de foto mogelijk beter geweest - tenzij er links achter ook nog een Audi op een podium stond .
      Daarnaast is het beeld veel te veel gecompresseerd waardoor je overal allerlei artefacten ziet.
      die compressiebegrijp ik niet, ik heb niks gecropt.
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

        Sorry Sien,

        Maar waar is de scherpte in deze foto?

        Grt,


        Jean-Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          die compressiebegrijp ik niet, ik heb niks gecropt.
          Compressie en croppen hebben niks met elkaar te maken. Compresseren doe je om een kleiner bestand te krijgen qua opslaggrootte - bij jpeg bestanden gebeurt dat echter ten koste van de scherpte en beeldkwaliteit. Eenzelfde beeld kan bij een hoge compressie misschien maar 50K zijn en bij lage compressie 300K. Dat laatste beeld neemt wel meer plaats in beslag maar heeft minder last van blokjesvorming en onscherpte.
          Speel eens met de compressieinstellingen bij het bewaren van een beeld en je zal zien wat verschil dat kan opleveren.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Leuk / of /hoe krijg ik mijn kind op het ijs

            Vind het compositorisch gewijs geen geslaagde foto, beetje rommelig zeg maar. Ook de blokjesvorming viel mij dadelijk op, vooral in het gezicht van de man.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment

            Working...
            X