Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 2de camera hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop 2de camera hulp

    Beste,
    Ik heb de canon 700D + 18-200 lens, zeer tevreden over!
    Nu wil ik toch een kleine camera die ik kan meenemen als we bv naar disneyland gaan zodat ik dit zwaar toestel niet 3 dagen moet sleuren :P
    maar die dan toch mooie foto's geeft, ook als we bv naar een concert gaan waar de grote camera natuurlijk niet mee mag wil ik de kleine kunnen meenemen die het goed moet doen zonder flits!

    Wat raden jullie mij aan?
    Budget: 350 ongeveer

    Groetjes!

  • #2
    Re: Aankoop 2de camera hulp

    Klein en Disneyland zal gaan, maar of dat zal gaan voor concerten..
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop 2de camera hulp

      Dit zijn 2 interessante compacts op het moment, klik.

      De RX100 heeft een grotere sensor, de Stylus 1 meer bereik met 300mm (tov 100mm voor de RX100) en een constante F2.8.

      Je ziet dat je de RX100 makkelijker kan wegsteken in je broekzak bijvoorbeeld, de Stylus 1 is al wat forser.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop 2de camera hulp

        Een kleine camera heeft gewoonlijk een kleine sensor, en dat is niet goed voor concertfotografie.
        Camera's met kleine sensors geven geen goede beeldkwaliteit op hoge iso, zonder hoge iso kan je geen concertfoto's maken.
        Concertfotografie + flitsen is ook al geen goede combinatie, je staat er trouwens gewoonlijk veel te ver af om met zo'n mini flitsje van een compactje nog enig effect te hebben (als die al 3 meter ver geraakt dan mag je blij zijn).

        Voor mij is de 700D eigenlijk een heel lichte camera, ik gebruik die wel meestal met het kitlensje (EF-S 18-55 IS STM).
        Voor concertfotografie neem ik altijd een veel zwaardere camera + een paar zware lichtsterke lenzen mee.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop 2de camera hulp

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Dit zijn 2 interessante compacts op het moment, klik.

          De RX100 heeft een grotere sensor, de Stylus 1 meer bereik met 300mm (tov 100mm voor de RX100) en een constante F2.8.

          Je ziet dat je de RX100 makkelijker kan wegsteken in je broekzak bijvoorbeeld, de Stylus 1 is al wat forser.

          Die RX100 is dat ongeveer hetzelfde als de Nikon 1 j3 ?
          Die stylus 1 vind ik iets te fors, wil echt zo dat het lijkt op een gewone compact ma die toch net dat meer kan qua beeld.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop 2de camera hulp

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Een kleine camera heeft gewoonlijk een kleine sensor, en dat is niet goed voor concertfotografie.
            Camera's met kleine sensors geven geen goede beeldkwaliteit op hoge iso, zonder hoge iso kan je geen concertfoto's maken.
            Concertfotografie + flitsen is ook al geen goede combinatie, je staat er trouwens gewoonlijk veel te ver af om met zo'n mini flitsje van een compactje nog enig effect te hebben (als die al 3 meter ver geraakt dan mag je blij zijn).

            Voor mij is de 700D eigenlijk een heel lichte camera, ik gebruik die wel meestal met het kitlensje (EF-S 18-55 IS STM).
            Voor concertfotografie neem ik altijd een veel zwaardere camera + een paar zware lichtsterke lenzen mee.
            Het probleem is dat je hier niet binnenkomt bij elk concert met zo een camera, ik ga bv onderhand naar Beyonce, ja daar kan je het wel vergeten En dan
            wil ik toch een compact want dat mag dus wel maar die me toch ietwat goede beelden geeft :P

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop 2de camera hulp

              Oorspronkelijk geplaatst door Sandra004 Bekijk bericht
              Die RX100 is dat ongeveer hetzelfde als de Nikon 1 j3 ?
              Die stylus 1 vind ik iets te fors, wil echt zo dat het lijkt op een gewone compact ma die toch net dat meer kan qua beeld.
              Ze hebben beide een 1" sensor maar de Nikon heeft verwisselbare lenzen terwijl de RX100 een vaste lens heeft. Als je genoeg hebt aan 100mm dan is de RX100 een goede keus. Ik weet niet hoever je staat bij zo een concert, maar als je die tele nodig hebt dan zou ik misschien eerder voor de Olympus gaan die tot 300mm gaat en F2.8. De Olympus heeft wel een kleinere 1/1.7" sensor.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop 2de camera hulp

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Ze hebben beide een 1" sensor maar de Nikon heeft verwisselbare lenzen terwijl de RX100 een vaste lens heeft. Als je genoeg hebt aan 100mm dan is de RX100 een goede keus. Ik weet niet hoever je staat bij zo een concert, maar als je die tele nodig hebt dan zou ik misschien eerder voor de Olympus gaan die tot 300mm gaat en F2.8. De Olympus heeft wel een kleinere 1/1.7" sensor.
                Ok, jah het inzoomen meestal sta ik wel vanvoor xD dus is die 100 genoeg, kan ik eventueel nog met de computer uitsnijden...
                Maar zag net dat de 2de versie van de rx100 uit is, zou deze echt stukken beter zijn weer?

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop 2de camera hulp

                  misschien geen stukken maar alle beetjes helpen
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop 2de camera hulp

                    Oke super heb wat reviews bekeken en de kwaliteit ziet er zalig uit voor een compact ! Is er nog eentje di dezelfde kwalitiet geeft maar miss toch niets iets meer kan inzoomen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop 2de camera hulp

                      de sony rx10, ong dezelfde kwaliteit in iets meer camera
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop 2de camera hulp

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        de sony rx10, ong dezelfde kwaliteit in iets meer camera
                        Kijk eens naar de Pentax MX-1.
                        Op dPreview is ie getest en komt er goed uit. Heb hem aangeschaft als tweede camera en sta versteld over het resultaat.
                        In Ned nu te krijgen voor 299Euro
                        Pentax K5, Tamron 18-250, Sigma 105 Macro+oude primes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop 2de camera hulp

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          de sony rx10, ong dezelfde kwaliteit in iets meer camera
                          Ziet er idd goed uit maar is me iets te groot, zoek echt ne compact om in men broekzak te steken zodat ik niets hoef te dragen
                          bv om naar een concert te gaan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop 2de camera hulp

                            Oorspronkelijk geplaatst door De Zeeuw Bekijk bericht
                            Kijk eens naar de Pentax MX-1.
                            Op dPreview is ie getest en komt er goed uit. Heb hem aangeschaft als tweede camera en sta versteld over het resultaat.
                            In Ned nu te krijgen voor 299Euro
                            Foto's zien er goed uit maar men voorkeur gaat toch net naar de rx100

                            Comment

                            Working...
                            X