Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

    Ik ben opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

  • #2
    Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

    profotonet.nl
    vakcolor.nl
    er zullen er nog wel zijn.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

      je kan ook terecht bij http://www.demuynck-printing.be/.

      in dit labo kan je kiezen op welke printer je beelden geprint worden. Op de Durst Lambda en Theta kan je daar adobe rgb printen...
      lidnummer: BD1995BE

      Comment


      • #4
        Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

        sRGB, adobeRGB, prophotoRGB, het maakt niet uit, ik print vanuit photoshop.
        Maar ja, ik woon in Genk en Tienen is niet bij de deur.

        PJW
        Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

        Comment


        • #5
          Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

          Oorspronkelijk geplaatst door cversieren Bekijk bericht
          je kan ook terecht bij http://www.demuynck-printing.be/.

          in dit labo kan je kiezen op welke printer je beelden geprint worden. Op de Durst Lambda en Theta kan je daar adobe rgb printen...
          Voor zover ik weet kan geen enkele printer adobeRGB voor 100 % benaderen. Dit is een denkfout. De printerprofielen dienen om voor softproofing: visueel een indruk verkrijgen hoe je foto er uiteindelijk eruit gaat zien indien het afgedrukt zal worden met de desbetreffende printer en papiersoort (en ook: papierinstelling en gebruikte printresolutie). Sommige kleuren zullen sowieso afgevlakt worden, simpelweg omdat die kleur niet gereproduceerd kan worden door een printer. Hiervoor dient een printerprofiel om die omzetting zo goed mogelijk te doen, rekening houdend met de kleuren die niet geprint kunnen worden. In dit geval is perceptueel content het beste (visueel wordt de optimale kleurschakering gebruikt, zodat de onderlinge verhouding blijft "kloppen" zonder dat de kleuren die niet geprint kunnen worden dan plotseling plat geslagen worden).
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Voor zover ik weet kan geen enkele printer adobeRGB voor 100 % benaderen. Dit is een denkfout. De printerprofielen dienen om voor softproofing: visueel een indruk verkrijgen hoe je foto er uiteindelijk eruit gaat zien indien het afgedrukt zal worden met de desbetreffende printer en papiersoort (en ook: papierinstelling en gebruikte printresolutie). Sommige kleuren zullen sowieso afgevlakt worden, simpelweg omdat die kleur niet gereproduceerd kan worden door een printer. Hiervoor dient een printerprofiel om die omzetting zo goed mogelijk te doen, rekening houdend met de kleuren die niet geprint kunnen worden. In dit geval is perceptueel content het beste (visueel wordt de optimale kleurschakering gebruikt, zodat de onderlinge verhouding blijft "kloppen" zonder dat de kleuren die niet geprint kunnen worden dan plotseling plat geslagen worden).
            Allemaal juist, maar over perceptueel heb ik een andere mening, maar die is hier nu niet ter zake.

            Volgens mij is de vraag van TS eigenlijk: waar kan ik mijn foto's, die in adobeRGB staan, laten afdrukken.( stuur een foto in adobeRGB naar col.., kruit... of ald... en je krijgt fletse-kleuren, ze gaan er gewoon vanuit dat de foto in sRGB staat. )

            PJW
            Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

            Comment


            • #7
              Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

              Zoals verteld door pjw is dit de vraagWaar kan ik mijn foto's, die in adobeRGB staan, laten afdrukken? Liefst regio Leuven. Profotonet is goed maar als het kan zou het korter vinden.

              Comment


              • #8
                Re: opzoek naar fotoservice center met iic profiles adobe rgb

                Oorspronkelijk geplaatst door ladangs Bekijk bericht
                Zoals verteld door pjw is dit de vraagWaar kan ik mijn foto's, die in adobeRGB staan, laten afdrukken? Liefst regio Leuven. Profotonet is goed maar als het kan zou het korter vinden.

                Fotomarket in de Leuvensstraat in Tienen.
                Die man heeft zijn eigen printer staan en print vanuit Photoshop. Je levert bij hem aan welk profiel je maar wil.

                Comment

                Working...
                X