Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor voornamelijk natuurfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor voornamelijk natuurfotografie

    Hoi,

    Als student biologie ben ik enorm geboeid door natuur en alles wat hiermee te maken heeft. Ik ben op zoek naar een nieuwe camera om de schoonheid van moeder Aarde vast te leggen en met anderen te delen. Hierbij zoek ik dus ook naar een mooie (tele)lens die toch vogels op 50-100 m duidelijk en scherp moet kunnen weergeven. Ik hoorde van een medestudente dat je niet onder de 300mm brandpuntafstand mag gaan maar ik heb hier verder geen verstand van.

    Tweedehands is zeker ook een optie indien jullie dit aanraden.


    Budget: 500-1000 euro

    Ik zat te denken aan een Nikon D3200 kit zoals: DEZE (klik) en er dan een lens bij te kopen.

    Graag jullie professionele mening hierover!

    Handig om te weten is misschien ook nog dat ik totaal geen verstand heb van fotografie en alles wat daar rond draait, maar dit graag wil leren!

    Alvast bedankt,


    Vincent

  • #2
    Re: Camera voor voornamelijk natuurfotografie

    Een klein vogeltje op 50m, vergeet het, 5m is al redelijker met een 500mm. Een grotere vogel als een aalscholver kan wel op 25tot30m.

    Dus ik raad je minimaal een 500mm lens aan.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor voornamelijk natuurfotografie

      Je hebt wel een "iets" verkeerd idee over wat een telelens doet, en ook wat een telelens kost !
      Een 300 mm kan vogels scherp en duidelijk weergeven maar dan spreken we over een afstand van 3 tot maximaal 5 meter !
      Lichtsterkte van een lens is ook zeer belangrijk, een 300mm F 4 met stabilisatie zit zo rond de 1200 euro, echte lenzen voor natuurfotografie