Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trektocht Ardennen / hoge venen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trektocht Ardennen / hoge venen

    Ik zou in mijn lesvrije week begin februari wat willen gaan rondtrekken in de hoge venen (of misschien frankrijk of duitsland, als er maar sneeuw ligt).
    Dit zou ik samen met 1 of 2 vrienden willen doen. We zijn momenteel wat aan het brainstormen over het hoe en wat.
    Rondtrekken van jeugdherberg naar jeugdherberg, winterkamperen met een tent, nog andere opties...
    De duur van de trip hangt af van de prijs (met een maximum van één week).
    Belangrijkste punt is het betaalbaar houden, en liefst zou er wat kunnen sneeuw liggen (we hebben een skireis laten vallen vanwege de hoge prijs, maar zouden graag wat wintersfeer opsnuiven).

    Heeft hier iemand ervaringen mee, tips, nuttige adressen,...?
    Ik hoor het graag!

    Groetjes,

    Yannick

  • #2
    Re: Trektocht Ardennen / hoge venen

    Ga rondtrekken in Sauerland (D). Best in de buurt van Winterberg (Hochsauerland), niet zoveel verder dan onze Ardennen, maar meer kans op sneeuw, wegens hoger gelegen.
    En als je toch eens de latten wil aantrekken (als er sneeuw ligt) dan heb je mogelijkheden zat.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Trektocht Ardennen / hoge venen

      Toch nog even hierop terugkomen, het is uiteindelijk Inverness in Schotland geworden, een trip hiernaartoe met een jeugdherberg voor 4 dagen is goedkoper dan in een van onze buurlanden geraken...

      Iemand die bezienswaardigheden of leuke foto-spots weet in de buurt? (liefst te voet te bereiken)

      Comment


      • #4
        Re: Trektocht Ardennen / hoge venen

        Als je ooit naar duitsland wil, er zijn jongereninterrailpassen beschikbaar: http://nl.interrail.eu/interrail-pas...y-pass/germany

        Comment


        • #5
          Re: Trektocht Ardennen / hoge venen

          www.hiking.be is ook een interesante site. Tochten vind je in het onderdeel hiking, verschillende dag-en trektochten kan je hierop vinden van vele landen.

          grts
          http://www.flickr.com/photos/86823466@N02/

          Comment


          • #6
            Re: Trektocht Ardennen / hoge venen

            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            Toch nog even hierop terugkomen, het is uiteindelijk Inverness in Schotland geworden, een trip hiernaartoe met een jeugdherberg voor 4 dagen is goedkoper dan in een van onze buurlanden geraken...

            Iemand die bezienswaardigheden of leuke foto-spots weet in de buurt? (liefst te voet te bereiken)
            Ben Nevis
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment

            Working...
            X