Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Df ervaring, iemand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Df ervaring, iemand?

    De Nikon Df is reeds een maand uit. Alvorens eventueel er ook een aan te schaffen, zijn er reeds mensen die hun ervaring willen/kunnen delen.

    De vele manuele draaiknoppen (dus de retro look) spreken mij niet noodzakelijk aan maar de D4 sensor en de bijhorende hoge iso des te meer.

    Alvast bedankt

    Dirk G

  • #2
    Re: Nikon Df ervaring, iemand?

    Toestel al een maand op de markt en zelfs vlot leverbaar, topic al 97 keer bekeken, zonder reakties.
    Zou de Df dan helemaal niet deugen?
    Last edited by Roland Cuypers; 18 december 2013, 20:16.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Df ervaring, iemand?

      Voor de prijs van de DF hebt ge een D800 en een D7100, dat ist enige wat er scheelt denk ik, en met die twee kan je toch al wat, 1000 euro te veel.
      Voor de rest een super sensor zou ik zeggen !
      En voor 1999 euro zouden ze aan de vraag niet kunnen voldoen volgens mij
      Last edited by wdwdlp; 18 december 2013, 20:23.
      Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
      Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Df ervaring, iemand?

        Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
        Voor de prijs van de DF hebt ge een D800 en een D7100, dat ist enige wat er scheelt denk ik, en met die twee kan je toch al wat, 1000 euro te veel.
        Voor de rest een super sensor zou ik zeggen !
        En voor 1999 euro zouden ze aan de vraag niet kunnen voldoen volgens mij
        Dat zal allemaal wel kloppen, de prijs is gekend door iedereen.
        TS informeert naar ervaring

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Df ervaring, iemand?

          Echte shoot ervaring nee, maar wel 2x mee bezig geweest (bij Coudenys en bij Art&Craft).
          Kwaliteit sensor is volgens ik lees zelfde als D4, zelfs een haardikte beter. (op één of andere manier zouden ze het nog een beetje getweakd hebben)
          Geluid van de sluiter, 1 woord : zalig. Net zoals een echte SLR.
          Knoppen : ietwat stroef, maar ik vermoed dat dat beter wordt met de tijd.
          Eén (voor mij toch) probleem : de shutterspeed knop, als je die de "verkeerde" kant op draait en op "1/3" komt (de stand waarbij je de sluiter aanpast zoals op andere DSLRs) , dan moet je het vergrendelknopje midden op die knop induwen, en gelijkertijd draaien, om er terug uit te geraken. Misschien wordt je dit gewoon met tijd, maar het stoort me genoeg.
          In de hand: zit goed, genoeg grip, maar geen "volle hand".

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Df ervaring, iemand?

            Geluid van de sluiter, 1 woord : zalig. Net zoals een echte SLR.
            Dat begrijp ik niet goed, het is toch een echte Dslr??
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Df ervaring, iemand?

              Hier kun je wel wat vinden: http://www.nikon-club-nederland.nl/f...forum.php?f=83
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Dat begrijp ik niet goed, het is toch een echte Dslr??
                Ik zeg "SLR", niet "DSLR".
                Voor mij lijkt het geluid van de meeste D-SLR plastiek-op-plastiek, steriel.
                Dat van een SLR (!) is meer een geluid van metaal-en-stof die beweegt. Zoals de Nikon FE. En dat geluid terughoren is fantastisch.

                Nu, van wat de sluiter effectief gemaakt is, dat laat ik in het midden. Maar het klinkt voor mij toch vele malen beter dan dat van de andere FF's van Nikon.

                Trouwens nog een positief punt, voor mij toch, is dat je met de Df de diafragmaring mag gebruiken. Bij de andere DSLR moet je die op max laten staan (bvb f/16) en moet je het diafragma regelen via de digitale controls. Bij de Df laten ze je toe om dit nog op de oude manier te doen.
                (je moet dan wel non-G lenzen gebruiken, niet "gelded" , http://en.wikipedia.org/wiki/Gelding )
                Last edited by katbollie; 19 december 2013, 07:08.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                  Op Nikonrumors.com lees ik:
                  <"A new D4-like body is rumored to be already in production in Sendai. The Df production was apparently halted for two months, so they can "push" this new product before the Olympics. That's why Nikon Japan recently announced shortage of Df cameras.">

                  Slecht nieuws dus voor mogelijke Df-kopers, en voor gasten zoals ik die zitten te wachten op een prijs-verlaging
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                    Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                    Voor mij lijkt het geluid van de meeste D-SLR plastiek-op-plastiek, steriel.
                    Dat van een SLR (!) is meer een geluid van metaal-en-stof die beweegt. Zoals de Nikon FE. En dat geluid terughoren is fantastisch.
                    Ik MOET die Df eens vastpakken hoe gevaarlijk dat financieel ook is.
                    De sluiters van heel vroeger moesten minder die vele opnamen aan kunnen want de meesten hadden ook geen motor en film was duur. De sluiter was meestal beperkt tot 1/1000 en dus kon de sluiter solide zijn, zwaar dus. Gewoon een kwestie van traagheid. Nikon heeft zijn eerste motoren geplaatst op de F-serie denk ik, het kan ook de F2 zijn geweest. Compleet mechanisch gestuurd met hendels en veren. 1/2000 was toen erg kort. Ik kan er nog niet van meepraten maar het geluid van een F2 sluiter speelt denkelijk in nog een hogere klasse (was ook de mening van Stefan Vanfleeteren).
                    Overigens ben ik best tevreden met het geluid van mijn D3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Ik MOET die Df eens vastpakken hoe gevaarlijk dat financieel ook is.
                      De sluiters van heel vroeger moesten minder die vele opnamen aan kunnen want de meesten hadden ook geen motor en film was duur. De sluiter was meestal beperkt tot 1/1000 en dus kon de sluiter solide zijn, zwaar dus. Gewoon een kwestie van traagheid. Nikon heeft zijn eerste motoren geplaatst op de F-serie denk ik, het kan ook de F2 zijn geweest. Compleet mechanisch gestuurd met hendels en veren. 1/2000 was toen erg kort. Ik kan er nog niet van meepraten maar het geluid van een F2 sluiter speelt denkelijk in nog een hogere klasse (was ook de mening van Stefan Vanfleeteren).
                      Overigens ben ik best tevreden met het geluid van mijn D3
                      De F2 Photomatic en de F3 HP kon je indertijd beschouwen als de max; ik gebruikte die eind 70's en 80's.
                      F2 zonder en F3 met motor (winder). Die bakken maakten veel herrie....maar dat was toen niet anders
                      Voor mij is dat nu een groot gedeelte nostalgie.
                      Trouwens ik heb de F3 recent terug gekocht met 35/1.4 AIS als collector-item; werkt ook nog perfekt.
                      Een Df doet me daaraan natuurlijk terugdenken
                      Dromen kan ook tof zijn...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                        Review op Dpreview beschikbaar, valt eigenlijk wat tegen , als je hun mag geloven zekers zijn geld niet waard.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                          Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                          Review op Dpreview beschikbaar, valt eigenlijk wat tegen , als je hun mag geloven zekers zijn geld niet waard.
                          Het is een beetje een D610 met de sensor van de D4, maar dan in een héél mooi jasje gestoken.
                          Maar naar mijn bescheiden mening veel te duur, ik zou er mijn D800 zeker niet voor wegdoen.
                          MAAR....hij is echt mooi
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            MAAR....hij is echt mooi
                            Daar zit een deel van de prijs in eh. design heeft zijn prijs
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Df ervaring, iemand?

                              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                              Daar zit een deel van de prijs in eh. design heeft zijn prijs
                              Ja ,helemaal gelijk maar veel design of kunst houdt zijn waarde, van een fototoestel weet je dat het na vier jaar niks meer waard is....althans toch de digitale toestellen..
                              Het zou me trouwens sterk verbazen als je die nog kán gebruiken na 20 jaar. (software e.d.)
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X