Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 Batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 Batterij

    Hallo

    Heb sinds gisteren mijn nikon D7000 gekocht. Gisterenavond kwam ik thuis en heb ik batterij geladen. Op het instructieboekje stond dat het lampje van de lader dan moest knipperen.
    Dat deed het.
    Heb de batterij de hele nacht in de stekker laten zitten en sta deze morgen op. Wat blijkt: het lampje knippert nog steeds.
    Op het instructieboekje stond dat het lampje bleef branden als de batterij volledig opgeladen was.

    Dus keek ik nog eens in het instructieboekje bij de extra info over de batterij. Wat bleek:
    "Wanneer de omgevingstemperatuur te hoog of te laag is, knippert het lichtje ongeveer 8 keer per seconde" (wat bij mij dus het geval was). "Koppel de adapter los, haal de batterij eruit en steek de adapter opnieuw in het stopcontact"

    Heb dit gedaan, en toen knipperde het lichtje 1 keer per seconde. (teken dat de batterij oplaadt)

    Heb de batterij nu dus een hele nacht in "foutmeldingsmodus" laten zitten omdat de temperatuur zogezegd te hoog was (temperatuur was nochtans normaal)

    Nu moet ik dus nog beginnen met de batterij op te laden. In het instructieboekje staat dat de batterij slechts 2u35 minuten moet opladen. Ik had ooit eens gehoord op een filmpje dat de batterij de eerste keer 24 uur opgeladen moest worden. Hiervan is echter niets terug te vinden in het instructieboekje.

    Wat is jullie advies? 24uur laden of is dit niet nodig?
    Hebben jullie overigens al eens hetzelfde probleem gehad met de adapter?

    Dank voor de respons!
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Nikon D7000 Batterij

    begin maar al te spelen met je nieuwe aanwinst en steek straks de batterij weer een nachtje in de lader.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 Batterij

      Geen enkele lithium-ion accu moet je 24 uur laden.
      Dat moest vroeger eigenlijk ook niet met een nikkel-cadmium accu's en later ook al niet met nikkel-metaalhydride accu's, wie dat ooit verzonnen heeft, dat weet ik niet maar die verkeerde informatie gaat blijkbaar nog steeds wereldwijd rond.
      Alleen apparaten met een heel erg trage lader die niet automatisch uitschakelt (bijvoorbeeld een kruimeldief van 20 jaar geleden) moet je 24 uur laten laden om de accu op de volle capaciteit te krijgen.

      Je mag de accu gerust 24 uur in de lader laten zitten, maar die schakelt toch uit zodra de accu een bepaalde spanning heeft bereikt (4,2V per cel bij een lithium-ion accu).
      Daardoor kan de accu niet overladen worden, als de lader niet uitschakelt op die hoge spanning, dan kan die uiteindelijk zelfs exploderen (maar in de accu zelf zit ook een beveiligingschipje om dat te voorkomen, er is dus een dubbele veiligheid voorzien).

      Wat de accu van je nieuwe camera betreft, het is altijd mogelijk dat die defect is, ik heb het zelf meegemaakt met de accu van een 1D MKIII.
      Als er in de gebruiksaanwijzing staat dat het lampje moet blijven branden als de accu helemaal geladen is, dan zou dat lampje toch zeker na 3 uur aan moeten blijven.
      Als de accu blijft knipperen in de foutmeldingsmodus, dan zal er toch wel iets mis mee zijn.
      In dat geval kan je best zo snel mogelijk de verkoper contacteren, die zal dan wel voor een nieuwe accu zorgen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 Batterij

        Camera vandaag gebruikt met volledig opgeladen batterij. Moet dus waarschijnlijk gewoon een foutje geweest zijn.

        M'n vader zei dat het kon dat er wat condens was door van verpakking direct in lader te steken en dat hij daarom in foutmelding ging.
        Verder geen problemen meer gehad dus. Hopelijk blijft het bij een eenmalig probleempje! =)
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment

        Working...
        X