Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVI filmpjes op Ipad zetten.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AVI filmpjes op Ipad zetten.

    Wat is de beste manier om films in AVI formaat op een Ipad te zetten?
    Blijkbaar kan dat niet zomaar en moet je daarvoor een app installeren,
    schijnbaar zijn daar verschillende mogelijkheden, van gratis app's tot betalende versies.
    Mijn vraag is dus, wat zijn jullie ervaringen ?

  • #2
    Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

    Zet uw filmpje eerst eens om met Handbrake naar het iPad formaat.
    Daarna importeer je het gewoon in iTunes en je kan kiezen wat je synchroniseert.

    Comment


    • #3
      Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

      Simpelweg door Miro te installeren op je PC/Mac. Formaat kiezen - file slepen - via iTunes op je iPad zetten. Een kind kan de was doen en 't is gratis. Geweldige tool en nog nooit problemen mee gehad. Werkt feilloos.

      Slu !

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
        Simpelweg door Miro te installeren op je PC/Mac. Formaat kiezen - file slepen - via iTunes op je iPad zetten. Een kind kan de was doen en 't is gratis. Geweldige tool en nog nooit problemen mee gehad. Werkt feilloos.

        Slu !

        Tjerri
        Prachtig Tjerri BEDANKT
        Kan blijkbaar ook naar andere formaten omzetten, zoals voor Android enzo.
        Ik zal het straks een proberen.

        Comment


        • #5
          Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

          Ik zet niks om, zet zelfs niets op de iPad, gewoon alles vanaf de mediaplayer spelen met playerxtreme. Speelt alles op je iPad af. Niets omzetten.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

            Ik gebruik Goodplayer. Speelt alles af en je kan uploaden naar je iPad via de browser van je PC. Is wel een betalende app.

            Comment


            • #7
              Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

              Met playerxtreme kan je ook uploaden naar je iPad, maar je kan ook kiezen om rechtstreeks te stream vanop je mediaplayer, pc of Nas.
              Heeft ook wel iets gekost, maar 't zal geen fortuin zijn geweest
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Simpelweg door Miro te installeren op je PC/Mac. Formaat kiezen - file slepen - via iTunes op je iPad zetten. Een kind kan de was doen en 't is gratis. Geweldige tool en nog nooit problemen mee gehad. Werkt feilloos.

                Slu !

                Tjerri
                Werkt perfect, maar zéér zwaar belastend voor de processor, deze wordt echt heet, 102°C voor een I7 heb ik nog nooit gezien
                op deze computer. Moet ik nu bang zijn ???

                Comment


                • #9
                  Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Werkt perfect, maar zéér zwaar belastend voor de processor, deze wordt echt heet, 102°C voor een I7 heb ik nog nooit gezien
                  op deze computer. Moet ik nu bang zijn ???
                  Video-conversie is altijd zwaar belastend voor je processor. Maar Miro kan mijn i7 maar tot een 70% belasten en de koeler zorgt ervoor dat dat ding niet warmer dan een 42 °C wordt... Om aan 100% te geraken heb ik andere software nodig . Oesje correctie : juist een ander formaat gekozen, en dan geraakt hij toch aan 100% (en 49°C...).

                  Als je processor tot 102°C geraakt, dan klopt er toch iets niet. Zeker dat die koelpasta doet wat ze moet doen, en de ventilator op de koeler draait, want normaal is dat niet...
                  Last edited by polleke_cgc; 19 december 2013, 20:01.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Video-conversie is altijd zwaar belastend voor je processor. Maar Miro kan mijn i7 maar tot een 70% belasten en de koeler zorgt ervoor dat dat ding niet warmer dan een 42 °C wordt... Om aan 100% te geraken heb ik andere software nodig . Oesje correctie : juist een ander formaat gekozen, en dan geraakt hij toch aan 100% (en 49°C...).

                    Als je processor tot 102°C geraakt, dan klopt er toch iets niet. Zeker dat die koelpasta doet wat ze moet doen, en de ventilator op de koeler draait, want normaal is dat niet...
                    Zal ik toch beter eens bekijken zeker? Ik heb reeds gebeld naar die firma, maar zij zeggen dat de koeling voldoende zou moeten zijn,
                    de ventilator draait iets van 2.400 rpm op dat moment, maar die koelpasta, dat zal ik eens bekijken.
                    Ik heb hier nog een nieuwe koelblok, met van die pijpjes, (zoiets) zou ik dat niet beter monteren ? Of krijg ik dan problemen met de garantie ?
                    Mijn computer staat reeds op 42°C als hij pas opstaat en nog bijna niets moet doen, zie hier onder, in rust.


                    Moderator Note: Je afbeelding is te groot (1200px lang), en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare beelden plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
                    Last edited by LesC; 23 december 2013, 08:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                      Effe OT - maar dan ook weer niet - waar kan je die temperaturen zien ? Is dat een speciaal programma of zit dat in Windows ? Ik werk met Windows 8. THX
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                        Meestal heb je monitoring software op de CD die bij je moederbord geleverd wordt.

                        Je kan ook gebruik maken van utillities als CPU-Z. http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                          Voor zover ik weet toont CPU-Z die temperaturen niet. Wat Demeyereg toont is het gratis speccy, maar er zijn zo tooltjes genoeg.
                          Hier is die temperatuur rond de 34°C bij idle, maar ik laat de ventilatoren dan ook zo traag mogelijk draaien (heb er 2 vooraan, waarvan ik dan enkel die voor de harddisks laat draaien). Hoger dan 50°C geraak ik hier dus niet (maar ik gebruik wel niet de standaard Intel koeler).
                          Ik heb trouwens dezelfde i7...
                          Als je echt boven de 100°C geraakt, zou ik dat toch zo snel mogelijk bekijken, want dat klopt niet. Als je die koelpasta vervangt wel oppassen : dat is giftig ding, en je moet zorgen dat je ALLES van de processor en koelvin verwijdert (oppervlakt moet echt terug blinken) !!! Een koeler plaatsen zonder zo'n pasta mag je nooit doen... Daarnaast moet het laagje zo dun mogelijk zijn. Sommigen doen zelfs gewoon een "erwt" in het midden, dat zich dan uitverdeelt bij het aandrukken van de koeler.

                          Die 100°C is heel dicht bij wat de processor max. aankan (ik dacht dat het intern een 105°C was ofzo). Maar het is niet de bedoeling dat je dat haalt.
                          Last edited by polleke_cgc; 20 december 2013, 17:58.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Voor zover ik weet toont CPU-Z die temperaturen niet. Wat Demeyereg toont is het gratis speccy, maar er zijn zo tooltjes genoeg.
                            Hier is die temperatuur rond de 34°C bij idle, maar ik laat de ventilatoren dan ook zo traag mogelijk draaien (heb er 2 vooraan, waarvan ik dan enkel die voor de harddisks laat draaien). Hoger dan 50°C geraak ik hier dus niet (maar ik gebruik wel niet de standaard Intel koeler).
                            Ik heb trouwens dezelfde i7...
                            Als je echt boven de 100°C geraakt, zou ik dat toch zo snel mogelijk bekijken, want dat klopt niet. Als je die koelpasta vervangt wel oppassen : dat is giftig ding, en je moet zorgen dat je ALLES van de processor en koelvin verwijdert (oppervlakt moet echt terug blinken) !!! Een koeler plaatsen zonder zo'n pasta mag je nooit doen... Daarnaast moet het laagje zo dun mogelijk zijn. Sommigen doen zelfs gewoon een "erwt" in het midden, dat zich dan uitverdeelt bij het aandrukken van de koeler.

                            Die 100°C is heel dicht bij wat de processor max. aankan (ik dacht dat het intern een 105°C was ofzo). Maar het is niet de bedoeling dat je dat haalt.
                            Nieuwe pasta tussen gedaan (volgens de regels van het spel ) en de temperatuur is toch met 10°C gezakt, maar nog steeds 90°C bij 100%
                            belasting.
                            Ik had graag die koeler met head pipes gemonteerd, maar de bevestigingsgaatjes passen niet, welke koeler hebt U Polleke ?
                            Ik zou deze van Intel toch graag vervangen door een beter exemplaar.

                            Rippen van AVI naar MP4 zal ik niet meer doen, ik heb de nieuwe app VLC op mijn Ipad air gezet,
                            zodat ik rechtstreeks AVI bestanden kan afspelen, werkt prima.

                            Comment


                            • #15
                              Re: AVI filmpjes op Ipad zetten.

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Als je echt boven de 100°C geraakt, zou ik dat toch zo snel mogelijk bekijken, want dat klopt niet. Die 100°C is heel dicht bij wat de processor max. aankan (ik dacht dat het intern een 105°C was ofzo). Maar het is niet de bedoeling dat je dat haalt.
                              Ik heb zojuist DEZE koeler besteld Polleke, zal beter voldoen dan het Intel dingetje dat er nu opstaat hoop ik.

                              Comment

                              Working...
                              X