Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outer Hebrides

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outer Hebrides

    Ik plan mijn volgende vakantie op de Hebriden, meer bepaald Barra, de Uists, Harris en Lewis. Zijn er forumleden en bezoekers al in die contreien geweest? Alle tips zijn welkom.

    Djienbe

  • #2
    Re: Outer Hebrides

    Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
    Ik plan mijn volgende vakantie op de Hebriden, meer bepaald Barra, de Uists, Harris en Lewis. Zijn er forumleden en bezoekers al in die contreien geweest? Alle tips zijn welkom.

    Djienbe
    Dat ligt toch wel buiten de klassieke bestemmingen. Ik heb er dikwijls aan gedacht maar het is er nooit van gekomen. Ik ken wél iemand die een tijd geleden op Harris en Lewis is geweest maar niet voor de fotografie (hoewel hij toch getalenteerd is) en hij zit ook niet op het forum. Maar in geval van kan ik je wel contacteren met hem.

    Comment


    • #3
      Re: Outer Hebrides

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Dat ligt toch wel buiten de klassieke bestemmingen. Ik heb er dikwijls aan gedacht maar het is er nooit van gekomen. Ik ken wél iemand die een tijd geleden op Harris en Lewis is geweest maar niet voor de fotografie (hoewel hij toch getalenteerd is) en hij zit ook niet op het forum. Maar in geval van kan ik je wel contacteren met hem.
      Ik weet dat het niet bepaald de Costa Brava is :-) We zijn al 3x in Schotland geweest en er helemaal weg van. Voor deze reis zijn we geïnspireerd geraakt door Monty Halls http://www.montyhalls.co.uk/tv-serie...bridean-escape

      En als je me in contact kan brengen met iemand die er veel van weet, vind ik dat schitterend. Zullen we dat via PM doen?

      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Outer Hebrides

        Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
        Ik weet dat het niet bepaald de Costa Brava is :-) We zijn al 3x in Schotland geweest en er helemaal weg van. Voor deze reis zijn we geïnspireerd geraakt door Monty Halls http://www.montyhalls.co.uk/tv-serie...bridean-escape

        En als je me in contact kan brengen met iemand die er veel van weet, vind ik dat schitterend. Zullen we dat via PM doen?

        Djienbe
        Goed idee.
        Luc DC is een wandelaar in hart en nieren die het betere trekkerswerk niet schuwt. Luc is landbouwir. en kijkt (dus) met een apart oog naar de natuur. Ik zal hem nog even gerust laten want als docent in het HO zal hij wel weinig tijd hebben. Ik zal ook eens informeren als Luc naar de jaarlijkse Reismarkt in Brugge komt (wij zijn daar een goed geöliede tandem). Dan kan je hem eens zelf spreken.
        Wordt later vervolgd want ik wil hem eerst vragen als ik zijn email mag doorgeven.

        Comment


        • #5
          Re: Outer Hebrides

          Uitstekend,
          bedankt.

          Djienbe
          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Goed idee.
          Luc DC is een wandelaar in hart en nieren die het betere trekkerswerk niet schuwt. Luc is landbouwir. en kijkt (dus) met een apart oog naar de natuur. Ik zal hem nog even gerust laten want als docent in het HO zal hij wel weinig tijd hebben. Ik zal ook eens informeren als Luc naar de jaarlijkse Reismarkt in Brugge komt (wij zijn daar een goed geöliede tandem). Dan kan je hem eens zelf spreken.
          Wordt later vervolgd want ik wil hem eerst vragen als ik zijn email mag doorgeven.

          Comment


          • #6
            Re: Outer Hebrides

            Ik ben in de Uists geweest +/- 4 jaren terug. Heel leeg. Soms voelde het zelfs nog een stuk meer verlaten als IJsland. Er zijn 4 supermarktjes op de hele eiland groep, enkele hotels en een handje vol B&B's. Alleen maar één camping. We hebben in een B&B in Hougharry (Hogha Gearraidh) gelogeerd nabij de Balranald reservaat. Slechte bedden, maar goede ontbijt en prachtige stranden. Er zijn veel verlaten huizen op de eilanden. De Uists zijn niet echt bergachtig. De grillige kust heeft is rotsachtig aan de oost kant, met eindeloze kleine (hoogwater) eilandjes. De west kant heeft witte stranden waar je de hele strand voor jouwzelf heeft. (een stuk witter dan hier). Het kan daar vlink stormen. Op de heen reis kwam de gloven over de boeg tegen de ruiten van de cabinne. Stacaravans moeten tussen palen verankert worden en vuilnis bakken zijn allemaal met een touw vastgebonden en met een rots bovenop.

            Als jij specifieke vragen heeft, stuur me een PM.

            Tip: Bij Claddach Kirkibost hebben de locals een oude school omgebouwd tot community center. Daar is een tearoom die heel goed is, vooral de soepen. We hebben op drie van onze vier dagen de soup + savoury scone combination gegeten.
            Last edited by Helen; 18 december 2013, 15:23.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #7
              Re: Outer Hebrides

              Ben er zelf helaas nog nooit geweest, maar staat op mijn To Do!
              Ja ja Monty Halls, leuke reeks was dit!
              Comprehensive free online guide to the Outer Hebrides - or Western Isles, as they are known more locally. The site includes detailed descriptions of walking routes as well as places to stay and things to see and do.


              Ontdek de magie van Schotland met SchotlandForum.nl, uw gids voor onvergetelijke vakanties en betoverende reisverhalen.

              Discover your very own slice of heaven and visit the Outer Hebrides. This celebrated, interconnected chain of Atlantic islands of the north west coast of Scotland caters for thrill seekers and chill s..

              Wat helemaal boven mijn verlanglijst staat is St Kilda bezoeken, maar je moet een stevige maag hebben, heel zware boottocht van verschillende uren, maar de dramatische landschappen zijn zeker de moeite!

              Comment


              • #8
                Re: Outer Hebrides

                Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                Ben er zelf helaas nog nooit geweest, maar staat op mijn To Do!
                Ja ja Monty Halls, leuke reeks was dit!
                Comprehensive free online guide to the Outer Hebrides - or Western Isles, as they are known more locally. The site includes detailed descriptions of walking routes as well as places to stay and things to see and do.


                Ontdek de magie van Schotland met SchotlandForum.nl, uw gids voor onvergetelijke vakanties en betoverende reisverhalen.

                Discover your very own slice of heaven and visit the Outer Hebrides. This celebrated, interconnected chain of Atlantic islands of the north west coast of Scotland caters for thrill seekers and chill s..


                Wat helemaal boven mijn verlanglijst staat is St Kilda bezoeken, maar je moet een stevige maag hebben, heel zware boottocht van verschillende uren, maar de dramatische landschappen zijn zeker de moeite!
                Bedankt voor het zoekwerk, walkhighlands had ik nog niet gevonden. St Kilda staat op ons programma.

                Djienbe

                Comment


                • #9
                  Re: Outer Hebrides

                  Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
                  Bedankt voor het zoekwerk, walkhighlands had ik nog niet gevonden. St Kilda staat op ons programma.

                  Djienbe
                  Ohja, ik heb een ex-collega amateur-ornitholoog die een jaar of 2 geleden op Saint Kilda is geweest. Puur en alleen voor de vogels.
                  Er moet ooit een film zijn gemaakt over de deportatie van de inwoners van Hirta (St Kilda) die dreigen aan inteelt ten onder te gaan.
                  Misschien het zoek waard. Marc zal het me niet kwalijk nemen als ik je zijn email doorstuur want hij is ook besmet door het fotografie-virus. Maar dit doe ik via PM.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Outer Hebrides

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ohja, ik heb een ex-collega amateur-ornitholoog die een jaar of 2 geleden op Saint Kilda is geweest. Puur en alleen voor de vogels.
                    Er moet ooit een film zijn gemaakt over de deportatie van de inwoners van Hirta (St Kilda) die dreigen aan inteelt ten onder te gaan.
                    Misschien het zoek waard. Marc zal het me niet kwalijk nemen als ik je zijn email doorstuur want hij is ook besmet door het fotografie-virus. Maar dit doe ik via PM.
                    Ok, bedankt. Ik reageer er wel op via PM.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Outer Hebrides

                      Ik heb er een aantal gedaan: Orkney, de Highlands bij Durness en vervolgens Lewis-Harris en dan North&South Uist, ook nog Skye gedaan en omgeving Applecross & Torridon. Telkens op een ander jaar natuurlijk. N&S Uist is idd redelijk 'leeg'. Wat wel mooi is , is dat je op een heuveltop zowel de atlantische als de binnenzee kan zien want is een smal langgerekt eiland. Maar als je van fotografie houdt dan zeker Lewis-Harris doen: de mooiste en kms lange zandstranden zonder een ziel te bekennen! Prachtige natuur, zeehonden op een 10-tal meter, otters als je geduld hebt en hier en daar verlaten huizen en oude tractor en auto wrakken etc. Als je meer info zoals B&B of zo wil of foto's: stuur PM!
                      Fuji X-T1 en glassware

                      Comment

                      Working...
                      X