Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suleymaniye Moskee II (pano)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Suleymaniye Moskee II (pano)


    Ik maak zelden pano's maar wilde het nog eens proberen.
    Hoop dat deze ok is ... 17 opnames (en een hoop afval)





  • #2
    Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

    een mooie maar waarom 17 opnames..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

      Om er een pano van te kunnen maken. Met één shot kreeg ik dit er niet op.

      Comment


      • #4
        Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

        Dit vind ik knap en indrukwekkend! Goed gedaan!
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

        Comment


        • #5
          Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

          Knap gedaan en met veel aandacht voor de symmetrie.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

            heel mooie pano,

            geeft een goed gevoel van de grote van de moskee
            Behance:
            https://www.behance.net/mamoela

            Comment


            • #7
              Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

              Mooie moskee, maar niet zo mooi vastgelegd voor mij. Vooral door die boogvormen die je verkregen hebt en de naar achter vallende minaretten.
              Ik ben er nog niet geweest, maar zou je niet tot een beter resultaat gekomen zijn met een 'gewone' groothoek ?
              Waren die boogvormen en het naar achter vallen echter je bedoeling, dan zeg ik niks.
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                Je kan op verschillende manieren een panoramafoto maken. Ik weet niet wat je bedoelt met een 'gewone' groothoek (deze werd gemaakt op 17mm FF).
                Maar ik heb gekozen voor deze manier omdat ik het effect van de 'boogvormen' inderdaad wilde verkrijgen. Zie je wel vaker hoor.

                Ook even bedanken voor alle reacties

                Comment


                • #9
                  Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                  Je kan op verschillende manieren een panoramafoto maken. Ik weet niet wat je bedoelt met een 'gewone' groothoek (deze werd gemaakt op 17mm FF).
                  Maar ik heb gekozen voor deze manier omdat ik het effect van de 'boogvormen' inderdaad wilde verkrijgen. Zie je wel vaker hoor.

                  Ook even bedanken voor alle reacties
                  Door geen exifs wist ik niet dat deze met een FF gemaakt was, daarom dacht ik bvb. aan een crop met een 10 mm objectief, maar dan bekom je ook ongeveer 17 mm. En ik weet ook niet hoe groot deze binnenkoer is, ik bedoel hoe ver je naar achter kon. Ik veronderstel dat die booggalerijen links en rechts haaks staan op de booggalerij in het midden ? Ik zou het zeker niet beter doen, laat dat duidelijk zijn.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                    Mooi , maar 17 opnamen is wel heel veel ?
                    - Photography made me look at things differently -

                    Comment


                    • #11
                      Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                      Eigenlijk wilde ik van deze vierkante binnenplaats een pano maken van iets meer dan 180° zodat ook de galerij achter mij te zien was.
                      Maar omdat daar te veel mensen prominent in beeld stonden, heb ik dat gedeelte naderhand weg gecropt.
                      Het uiteindelijke resultaat wat ik toon, zullen zo'n 10 verticale opnames zijn.
                      Daarom dat ik ook vermeldde: 'en een hoop afval'.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                        heel knap gedaan, op klein formaat ziet het er allemaal goed uit. wel vrij veel vervorming, al proberen te corrigeren?
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          heel knap gedaan, op klein formaat ziet het er allemaal goed uit. wel vrij veel vervorming, al proberen te corrigeren?
                          Volg ik volledig, maar de vervorming verknoeit het volledig, zeker als een architectuur plaat. Ik vraag me af waarom dat de meeste van je platen geen correctie hebben ? Misschien is het wel een stijl die jezelf aanmeet ? Aan de andere kant is het wel een opname met potentieel.
                          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                            Het is me duidelijk dat nog niet iedereen van een 'spherical panorama' heeft gehoord.
                            Google maar eens op afbeeldingen. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus dat spaart mij moeite
                            Zelfde soort foto's staan bij 1X.com of 500px ook onder 'architectuur'.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Suleymaniye Moskee II (pano)

                              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                              Het is me duidelijk dat nog niet iedereen van een 'spherical panorama' heeft gehoord.
                              Google maar eens op afbeeldingen. Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, dus dat spaart mij moeite
                              Zelfde soort foto's staan bij 1X.com of 500px ook onder 'architectuur'.
                              Ik geef toe, van die 'spherical panorama' had ik nog niet gehoord.
                              Ik ga het zeker eens opzoeken, maar niet zozeer die boogvormen storen mij maar wel die achteroverhellende minaretten. Maar dat zal wel bij die S. panorama horen zeker ?
                              Het geeft mij wel een zeer raar gevoel wanneer ik er naar kijk (ik krijg steeds de neiging achterover te gaan leunen).....bij mij toch, maar misschien heb ik wat evenwichtsstoornissen

                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X