Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mrs June in the studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mrs June in the studio



    En zoals Peter Nackaerts had aanbevolen , de skin-softening in LR :-)

  • #2
    Re: Mrs June in the studio

    Hey Thierry,

    ik heb nooit aanbevolen om een skinsoftening te doen in LR hé. Ik heb gewoon gezegd dat LR een zeer degelijk programma is voor de meeste retouches, en dat je in PS veel fout kan doen indien het minder in je vakgebied ligt.
    Een skinretouch doe ik trouwens ALTIJD in PS, want in LR ga je eigenlijk gewoon blurren en dat is wat hier gebeurd is. Ik kan en wil je gerust wat tips en tricks geven over skinretouch hoor, geef me maar een seintje.
    Buiten de skinretouch dan vind ik de afwerking meer dan ok.
    Wat ik wel jammer vind is dat je veel te veel oogwit hebt doordat het model in deze houding toch in de camera gaat kijken. Dat komt iets of wat creepy over.
    Ook het licht zit voor een beautyportret echt wel goed en de skintones zijn ook degelijk, hoewel ik persoonlijk iets of wat magenta er zou uithalen en wat extra geel zou insteken (maar da's persoonlijke smaak).
    Compo gewijs een goede oefening.

    Dus al bij al vrij positief, maar heb toch liever dat je mijn woorden niet verdraait in een andere context.

    Veel groeten,

    Peter

    PS : ook iets te veel opgescherpt
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Mrs June in the studio

      leuk portret, volg wel de comment over de ogen.
      @ pete wil je tips ivm skinediting ook wel, vermits dat ik dit wel moeilijk vind.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Mrs June in the studio

        hallo Peter ,

        hartelijk dank voor de uitgebreide commentaar en raadgevingen ! Bijleren kan nooit geen kwaad :-)
        Ja ,haar ogen zijn erg groot eigenlijk . Sommige mensen hebben wat te kleine oogjes om mooi op de foto te staan , hier is't net andersom :-) .................
        Sorry vd foute conclusie/interpretatie/citatie Peter !

        Groeten Thierry

        Ps alhoewel de opscherping minimaal is , laat ik ze volgende keer volledig weg

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Hey Thierry,

        ik heb nooit aanbevolen om een skinsoftening te doen in LR hé. Ik heb gewoon gezegd dat LR een zeer degelijk programma is voor de meeste retouches, en dat je in PS veel fout kan doen indien het minder in je vakgebied ligt.
        Een skinretouch doe ik trouwens ALTIJD in PS, want in LR ga je eigenlijk gewoon blurren en dat is wat hier gebeurd is. Ik kan en wil je gerust wat tips en tricks geven over skinretouch hoor, geef me maar een seintje.
        Buiten de skinretouch dan vind ik de afwerking meer dan ok.
        Wat ik wel jammer vind is dat je veel te veel oogwit hebt doordat het model in deze houding toch in de camera gaat kijken. Dat komt iets of wat creepy over.
        Ook het licht zit voor een beautyportret echt wel goed en de skintones zijn ook degelijk, hoewel ik persoonlijk iets of wat magenta er zou uithalen en wat extra geel zou insteken (maar da's persoonlijke smaak).
        Compo gewijs een goede oefening.

        Dus al bij al vrij positief, maar heb toch liever dat je mijn woorden niet verdraait in een andere context.

        Veel groeten,

        Peter

        PS : ook iets te veel opgescherpt

        Comment

        Working...
        X