Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

    Hi,

    Ik heb een CAMBO Wide DS met een analoge rug, nu had ik die graag omgebouwd zodat ik een Phase One IQ rug kan monteren.
    Daarvoor heb ik blijkbaar twee adapters nodig, de eerste om op de camera te plaatsen ter vervanging van de analoge rug, en daarop de Digitale Rug adapter voor de Phase One IQ. Dit komt als een set WDS-614.


    1.) Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of tips, of eventueel een WDS-614 beschikbaar ?


    De camera heeft momenteel de Sneider super angulon 5.6/58mm. Weet iemand als die te gebruiken valt met de digitale rug ? Het belichte oppervlakte van die lens is voorzien voor 6x4 Formaat. Met de Digitale Rug kan ik schuiven Links-Rechts en Op en Neer. Met andere woorden meerdere opnames die als resultaat een digital 6x4 geven (200 mega pixels) (na sticht). Men verkoopt ook digitale lenzen voor deze camera (geen contacten).


    2.) Iemand ervaring met deze lens ?


    Men verkoopt ook digitale lenzen voor deze camera (geen contacten). Ook hier zijn deze "Dom" en is er geen interface naar de Digital Back.
    Op de analoge lens heb ik een wake-up signaal (trigger) voor de Digital Back, en de Flash Sync gebruik ik voor de capture tijd. Daarvoor heb ik een one shot kabel gemaakt. Maar de vraag blijft


    3.) Weet iemand het verschil tussen de digitale lens versie en de analoge ?




    Bedankt,

    Flashsplash
    Last edited by flashsplash; 15 december 2013, 10:59.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

    Blijkbaar hebben we hier niet veel TC gebruikers.....
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

      Ik vrees ervoor. Maar je post doet mij wel kwijlen... Knap spul.

      Comment


      • #4
        Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

        knap spull maar kan je idd niet verder helpen. wat ga je er mee doen? bepaald project opt oog ?
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

          Hier enkele adressen
          Misschien kunnen ze je helpen


          http://www.mamiyaleaf.com/ deze hebben ook industrie Backs

          Backs Open platform back mount (Credo 80mp is toch niet mis )

          Zal wel zijn prijs hebben zeker

          Comment


          • #6
            Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik vrees ervoor. Maar je post doet mij wel kwijlen... Knap spul.
            TXS, ik ook dus. Wat hier zo mooi aan is, is de synergie tussen volledige manuele technische camera zoals reeds decennia bestaan en een state of the art digital rug met 16 bits per kanaal.
            Werken met dit soort set is manueel, geen auto focus, geen ingebouwde lichtmeter, alles met de hand. Een uitdaging....
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

              Oorspronkelijk geplaatst door moto Bekijk bericht
              Hier enkele adressen
              Misschien kunnen ze je helpen


              http://www.mamiyaleaf.com/ deze hebben ook industrie Backs

              Backs Open platform back mount (Credo 80mp is toch niet mis )

              Zal wel zijn prijs hebben zeker
              TXS Moto, ik werk met Phase One als digitale rug. Meer specific de IQ160, die toelaat om met een TC wide angle te werken. De IQ's hebben een CCD en geen C-MOS en hebben teven geen micro lens. Een micro lens op de CCD/CMOS veroorzaakt net verbeterbare colorcast vanwege de invalshoek in de pixel van de sensor.

              Vandaar de keuze voor de Phase One IQ's.

              Toch bedankt voor de info.

              P.S Ik heb het materiaal gevonden en maak spoedig een foto van het nieuwe samengestelde anadigi toestel ( zo noem ik het)
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                knap spull maar kan je idd niet verder helpen. wat ga je er mee doen? bepaald project opt oog ?
                Hi ualom,

                Bedankt voor de interesse, en ja ik werk aan een reeks Super Stiches met betrekking tot zware industrie in Vlaanderen (wat er nog van over is)
                De opnames worden gemaakt met een TC met een super breed hoek (niet de lens op de foto, ik heb er een tweede bij) op digitaal midden formaat.
                De TC laat me toe om 9 opnames te maken zonder de camera te verplaatsen, gewoon door te schuiven met de back (up/down, Links/Rechts). Met andere woorden 1 finale opname is een digitale opname van 6cm x 12cm (9x 80Mbpixels-stiched ). De bedoeling is een paar super prints te maken van een 12 tal locaties. Super scherp en met alle perspectief en keystone correcties op de camera (bij de opname).
                Het grote probleem zal de colorcast van de extreme groothoek zijn en de licht afval. Maar dat ga ik oplossen met de LCC (Lens Color Cast) correctie methode in Capture One.
                Ik weet niet wat het zal geven maar ik ga er toch voor ....

                Groet Flash
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

                  Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                  3.) Weet iemand het verschil tussen de digitale lens versie en de analoge ?
                  'k Weet eigenlijk niet juist wat je bedoelt met een digitale lens.
                  In de tijd dat we bij DSLR overstapten van analoog naar digitaal werden de nieuwe lenzen voor digitale camera's aangepast.

                  D.w.z. : de coating's werden herzien lees verbeterd, er kwam ook en vooral coating aan de binnenkant van de lenzen tegen de storende reflecties die door de CCD's veroorzaakt werden. (Als ik me het juist herinner... :-) )
                  Is het dat wat je bedoelt?
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    'k Weet eigenlijk niet juist wat je bedoelt met een digitale lens.
                    In de tijd dat we bij DSLR overstapten van analoog naar digitaal werden de nieuwe lenzen voor digitale camera's aangepast.

                    D.w.z. : de coating's werden herzien lees verbeterd, er kwam ook en vooral coating aan de binnenkant van de lenzen tegen de storende reflecties die door de CCD's veroorzaakt werden. (Als ik me het juist herinner... :-) )
                    Is het dat wat je bedoelt?
                    TXS Skitch, inderdaad dat is een aspect dat ik reeds had gehoord "coatings" maar waarom juist wist ik niet, ben wel eens benieuwd als het effectief een probleem is. Anders zal ik een digi lens moeten aanschaffen.
                    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ombouwen CAMBO Wide DS analogue naar Digitale Rug

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Hi ualom,

                      Bedankt voor de interesse, en ja ik werk aan een reeks Super Stiches met betrekking tot zware industrie in Vlaanderen (wat er nog van over is)
                      De opnames worden gemaakt met een TC met een super breed hoek (niet de lens op de foto, ik heb er een tweede bij) op digitaal midden formaat.
                      De TC laat me toe om 9 opnames te maken zonder de camera te verplaatsen, gewoon door te schuiven met de back (up/down, Links/Rechts). Met andere woorden 1 finale opname is een digitale opname van 6cm x 12cm (9x 80Mbpixels-stiched ). De bedoeling is een paar super prints te maken van een 12 tal locaties. Super scherp en met alle perspectief en keystone correcties op de camera (bij de opname).
                      Het grote probleem zal de colorcast van de extreme groothoek zijn en de licht afval. Maar dat ga ik oplossen met de LCC (Lens Color Cast) correctie methode in Capture One.
                      Ik weet niet wat het zal geven maar ik ga er toch voor ....

                      Groet Flash
                      thx voor den uitleg. benieuwd het resultaat te zien. succes, lijkt me een hele onderneming + kosten
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment

                      Working...
                      X