Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D600 stofprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D600 stofprobleem

    Hallo ik ben zinnens me een D600 aan te schaffen maar het stofprobleem waarover zoveel te doen was schrikt me af. Weet er iemand of het werd opgelost in de later gefabriceerde camera's?

    Erik

  • #2
    Re: D600 stofprobleem

    Omdat iedereen het over dat probleem heeft hebben ze bij Nikon de opvolger (D610) al heel snel uit gebracht.
    Waarschijnlijk zal dat probleem wel opgelost zijn bij de later geproduceerde camera's, maar die negatieve reacties over het vlekkenprobleem krijg je niet zomaar weggepoetst, daarom is er waarschijnlijk al zo snel een opvolger gekomen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: D600 stofprobleem

      Ik heb dit antwoord gekregen van een winkel :
      Eigenlijk is de D610 een pseudo-nieuwe D600 om de (onterechte) kritiek op de D600 te kunnen vergeten. Helemaal in het begin van de D600 waren er met een aantal toestellen problemen wat betreft veelvuldige vlekken op de sensor. Dit betrof een héél beperkt aantal, maar in de huidige internetdagen komt dit natuurlijk op alle fora, waardoor iedereen (onterecht) dacht dat alle D600's er problemen mee hadden. Wat dus totaal niet waar is. Maar ja, eens je een slechte naam hebt, raak die dan maar kwijt hé! Ik vermoed dus dat ze snelsnel een D610 met minimale veranderingen uitgebracht hebben om dit allemaal achter zich te kunnen laten.
      Van alle D600 toestellen die we verkocht hebben, was er één met - vermoedelijk, want het is zelfs niet zeker - dit probleem. We hebben het toestel opgestuurd naar Nikon waar het probleem volledig opgelost is - in garantie natuurlijk. Dus iets waar je zeker niet moet van wakker liggen!
      Dus als je hem koopt bij een winkel die erop staat service te leveren, geen dozenschuiver, dan moet je je geen zorgen maken.

      Comment


      • #4
        Re: D600 stofprobleem

        Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
        Ik heb dit antwoord gekregen van een winkel :

        Dus als je hem koopt bij een winkel die erop staat service te leveren, geen dozenschuiver, dan moet je je geen zorgen maken.
        Bij Nikon zelf kan dit opgelost zijn misschien ja,maar niet bij procirep hoor...Ik denk dat ik beter sensors kan kuisen dan zij..Had de mijne binnengestuurd en bijna net zo vuil terug gekregen. Heb het dan van miserie maar zelf gedaan.
        En ja ook ik had last van vuil/oliespots op de sensor..en heb hem in mei gekocht dus waarschijnlijk was dit al niet meer van de eerste reeks hé..
        En wat die goeie service betreft..zij sturen hem ook maar op ze..

        Comment


        • #5
          Re: D600 stofprobleem

          ik ga vrijdag waarschijnlijk een D600 aanschaffen nieuw. Krijg goede condities. Hebben jullie nog meer problemen gehad? Lees ook dat het uiteindelijk verminderd of verdwijnt het probleem.
          Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
          www.flickr.com/photos/stevensquid

          Comment


          • #6
            Re: D600 stofprobleem

            Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
            ik ga vrijdag waarschijnlijk een D600 aanschaffen nieuw. Krijg goede condities. Hebben jullie nog meer problemen gehad? Lees ook dat het uiteindelijk verminderd of verdwijnt het probleem.
            Heb hem de laatste tijd niet zoveel meer gebruikt,maar mijn indruk was toch dat het mindert ja....

            Comment


            • #7
              Re: D600 stofprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
              Heb hem de laatste tijd niet zoveel meer gebruikt,maar mijn indruk was toch dat het mindert ja....
              Ik heb mijn D600 nu meer dan een jaar. Tweemaal laten reinigen bij het Nikon Service Point in Beverwijk. Zij doen dat snel, zonder afspraak en heel erg goed. Wat wel scheelt is dat ik op een kwartiertje rijden afstand woon.

              Ik heb wel de indruk dat het "probleem" minder wordt en ben ook nog steeds volledig tevreden met de D600
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: D600 stofprobleem

                Ok thx, dus het probleem is er effectief. Nog even twijfelen met de D7100
                Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
                www.flickr.com/photos/stevensquid

                Comment


                • #9
                  Re: D600 stofprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door stevensquid Bekijk bericht
                  Ok thx, dus het probleem is er effectief. Nog even twijfelen met de D7100
                  Toegegeven, dit probleem had er nooit mogen zijn, maar ik vindt dat er door sommigen/velen toch wat overdreven op gereageerd wordt hoor. Ok, het is niet plezant om oliespotjes in je foto's te hebben maar met op regelmatige basis je sensor te cleanen, heb je er toch niet al teveel last ervan vindt ik.
                  Is de D600 daarom een slechte/minder goeie camera? Zeker niet, en ik doe de mijne er niet voor weg. Dan clean ik maar eens een keertje meer....Is niks aan en het moet zonder dat olieprobleem toch ook wel eens gebeuren...

                  Comment

                  Working...
                  X