Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D batterij doet raar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D batterij doet raar

    Hallo,

    Ik heb (nog niet zo lang) een 7D. Hierbij ook een batterijgrip en 2 batterijen (van canon).
    1 van de batterijen heeft nog zo'n 90% lading. De andere nog maar zo'n 36%.
    Als ik beide batterijen in mijn batterijgrip steek en ga kijken bij accu info geeft hij weer dat beide batterijen nog maar voor 36% vol zijn.
    Als ik enkel en alleen die batterij met de lading van 90% er in steek geeft hij het wel correct weer. Stop ik de 2de batterij er opnieuw bij geeft hij weer 36% voor beide aan.
    Als ik de batterijen van plas veranderd (de linkse rechts plaats en omgekeerd) geeft hij aan dat beide batterijen nog voor 90% vol zijn
    Iemand een idee en/of oplossing?
    Is namelijk lastig omdat ik steeds denk dat ik mijn batterijen bijna moet gaan opladen terwijl de ene nog bijna vol is.
    Alvast bedankt!

    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

  • #2
    Re: 7D batterij doet raar

    Bedoeling is dat beide batterijen ongeveer dezelfde lading hebben, zodat ze ook beide ongeveer evenveel clicks maken, zo gaan uw batterijen om beurten gebruikt worden en gaat het verschil miniem zijn. Het risico op stroomverlies is dan trouwens ook minder (verlies van de ene batterij naar de andere).
    Best is om de batterijen regelmatig bij te laden: met de moderne batterijen is het geheugeneffect onbestaand. Het volledig opgebruiken van de batterij is zelfs eerder schadelijk.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: 7D batterij doet raar

      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      Bedoeling is dat beide batterijen ongeveer dezelfde lading hebben, zodat ze ook beide ongeveer evenveel clicks maken, zo gaan uw batterijen om beurten gebruikt worden en gaat het verschil miniem zijn. Het risico op stroomverlies is dan trouwens ook minder (verlies van de ene batterij naar de andere).
      Best is om de batterijen regelmatig bij te laden: met de moderne batterijen is het geheugeneffect onbestaand. Het volledig opgebruiken van de batterij is zelfs eerder schadelijk.
      Als je de camera een paar keer aan en uitzet zal de aflezing veranderen.

      Comment

      Working...
      X