Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kuifeendje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kuifeendje

    Vandaag mijn Kenko 1.4x DGX teleconverter ontvangen in de bus en ineens eens uitgeprobeerd op de sony 70-400mm.
    Heb speciaal deze converter genomen omdat ik volgens de berichten AF behoud in combinatie met de f5.6 van de sony op 400mm. En dat bleek inderdaad te kloppen (bovendien geeft hij ook correcte info door aan de body inzake F waarde en brandpuntafstand).
    Heel wat plaatjes genomen vandaag, met wisselend succes. Bij weinig contrast heeft de lens met teleconverter het blijkbaar moeilijk om een scherp plaatje af te leveren. Onderstaande was mijns inziens wel scherp en één van de meer geslaagde plaatjes van vandaag. Zeker niet altijd geschikt dus, maar af en toe zal hij wel van pas komen.

    Tips en tricks zoals steeds zeer welkom. Ik heb hem in SC geplaatst omdat hier vaak meer reacties gegeven worden, maar als jullie hem hier onterecht vinden, verplaats hem dan gerust naar beoordeling.
    Mvg,
    Kristof

    Exif:
    560mm
    F8
    ISO 400
    1/500 sec


  • #2
    Re: kuifeendje

    Waar je hem plaatst moet je uiteraard zelf beslissen hé, niemand kan/mag dat voor jou doen ;-)

    Het eerste wat me hier opvalt is het teruggetrokken overbelichte wit en het weinige detail in de pluimpjes
    Ga nog eens opnieuw op stap wanneer het wat overtrokken is als je zwart en wit moet combineren in een dier/object
    Het nadeel is dan wel natuurlijk dat je de iso zal moeten opschroeven om een aanvaardbare sluitertijd te krijgen op die 560mm
    Het weinige detail dat je verkregen hebt is volgens mij te wijten aan het feit dat je de lens volledig open hebt gebruikt.
    De meeste lenzen in combinatie met convertor zal je toch een stopje moeten dichtknijpen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: kuifeendje

      een mooie.
      ook de kleur van het oogke is goed.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: kuifeendje

        dank voor het compliment Bouk.
        Sieg, bedankt voor de tip, moet ik de volgende keer in alle geval eens uitproberen om een stop dicht te knijpen. Maar een stopje dichtknijpen en dan op stap gaan als het wat meer overtrokken is gaat bij mij vermoedelijk leiden tot complete mislukking . Ga het in alle geval wel eens uittesten volgende keer. Misschien dat het percentage geslaagde foto's dan volgende keer ook wat hoger ligt.
        Grtz,
        Kristof

        Comment


        • #5
          Re: kuifeendje

          inderdaad dat uitgebeten wit viel me ook direkt op.
          standpunt is ook ietwat te hoog. Met de kenko denk ik zelf een stopje of 2 dichtknijpen zelfs.
          groeten
          http://500px.com/lishapics

          Comment


          • #6
            Re: kuifeendje

            Uitgebeten wit, een gebrek aan detail en vrij hoog standpunt.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment

            Working...
            X