Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gisteren in de ochtend,landschap+up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gisteren in de ochtend,landschap+up

    De kou een beetje moeten voelen in Bourgoyen. Net voor de zon haar liet zien gemaakt.



    S 1/3 -1.00ev- F13- iso320- 18mm- spotmeting- statief gebruikt.


    Update, opgelicht + na verscherping welke ik vergeten had.
    Bedankt om te kijken.
    Last edited by Anaisje; 14 december 2013, 12:46. Reden: update
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: Gisteren in de ochtend,landschap

    Mooie foto, ik weet niet wat ik hier aan zou moeten veranderen of beter doen. Misschien een stuk van de lucht af tot juist boven die linker vliegtuig streep?? Maar denk dat dat eerder smaak is.



    Grt,

    Jean-Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Gisteren in de ochtend,landschap

      vind het geheel wat aan de donkere kant.
      en stond je Beeldstabilisatie wel uit..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Gisteren in de ochtend,landschap

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        vind het geheel wat aan de donkere kant.
        en stond je Beeldstabilisatie wel uit..?
        grt,bouk.
        Yep.
        Een beetje 'Lighten shadows' kan hier goed doen mijns inziens. De vorst
        aan de grond wordt dan zichtbaarder.
        Ook mijn computerbril heeft wat twijfel aan de scherpte.
        Wel een mooi beeld.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Gisteren in de ochtend,landschap

          Bedankt om te schrijven.
          Niets mis met de bril noch met stabilisatie uitzetten op statief. Deze was vergeten om na te verscherpen voor het plaatsen.
          Het te donker zijn van mijn foto's is een terug kerend probleem. Als ik op de laptop de foto bekijk vind ik dit meestal te licht, pas dan nogmaals de belichting aan. Komt waarschijnlijk door de stand van het scherm op dat moment. Is dit een excuus, niet echt. Voor het plaatsen zou ik er beter mee naar een ander scherm kunnen gaan.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Gisteren in de ochtend,landschap

            Ook je update mist zijn scherpte vind ik. Voor f13 zou dit toch scherper moeten vind ik. Stond er veel wind ofzo ?? Ook zou ik proberen om selectief je schaduwen aan te pakken. Nu is de lucht oo ineens zo helder geworden wat de sfeer van de zonsopkomst verpest.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: Gisteren in de ochtend,landschap

              Echt veel wind vond ik niet. Wel niet manueel scherpgesteld. Ook geen draadontspanner gebruikt. Wel de lens op zijn uiterste gebruikt, 18-250mm.
              Ik zal eens opnieuw van de Raw in LR moeten vertrekken om die schaduwen op te lichten. In PSP met de Jpeg is het me dus niet gelukt. Geen blend, maar 1 enkele foto waar de voorgrond nog een stuk donkerder van was in het origineel. Ik ben nog zoekende naar een goed evenwicht, niet te veel en niet te weinig.
              Als er een geheel nieuwe bewerking is zet ik nog een update bij.
              Bedankt.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                ...
                Het te donker zijn van mijn foto's is een terug kerend probleem. Als ik op de laptop de foto bekijk vind ik dit meestal te licht, pas dan nogmaals de belichting aan. Komt waarschijnlijk door de stand van het scherm op dat moment. Is dit een excuus, niet echt. Voor het plaatsen zou ik er beter mee naar een ander scherm kunnen gaan.
                Mogelijk heeft het volgende er wat mee te maken: de helderheidsstand
                van het beeldscherm. Ik bekijk en bewerk alles bij gemiddelde helderheid.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                  Je update is beter.
                  Op statief zou deze foto toch scherper moeten zijn maar ik weet niet aan wat het ligt. Was er veel wind met 1/3 sluitertijd?
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                    zit nu ook veel zichtbare ruis in de foto.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                      Echt veel wind vond ik niet. Wel niet manueel scherpgesteld. Ook geen draadontspanner gebruikt. Wel de lens op zijn uiterste gebruikt, 18-250mm.
                      Ik zal eens opnieuw van de Raw in LR moeten vertrekken om die schaduwen op te lichten. In PSP met de Jpeg is het me dus niet gelukt. Geen blend, maar 1 enkele foto waar de voorgrond nog een stuk donkerder van was in het origineel. Ik ben nog zoekende naar een goed evenwicht, niet te veel en niet te weinig.
                      Als er een geheel nieuwe bewerking is zet ik nog een update bij.
                      Bedankt.
                      Update is nog niet scherp genoeg :-(
                      Het lijkt idd alsof je stabilisatie nog aanstond...

                      en lens op het uiterste...
                      Bij kitlenzen of goedkopere lenzen ben je beter om een klein beetje uit te zoomen want op hun uiterste presteren die in veel gevallen net iets minder
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                        Vind de compo en foto wel geslaagd ,zeker de up ,tof grts,Jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                          Ook de up voor mij, de andere opmerkingen weet je al hé...
                          Mvg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                            Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen.
                            Als ik de foto's van deze serie en die van de vorige dag ook bekijk zie ik overal hetzelfde gebrek aan scherpte terug. Ongeacht de sluitersnelheid of het bereik. Ik denk dat een volgende update ook geen verbetering meer kan brengen. Alle foto's zullen in de prullenmand terecht komen. Het fototoestel zit nog in de fototas zoals het gebruikt werd. Stabilisatie staat nog steeds uit. Nu mis ik hier het icoontje van de hamer. Mijn eurocentje valt langzaam denk ik, de polarisatiefilter is blijven opzitten van een vorige keer in andere omstandigheden.
                            Bij kitlenzen of goedkopere lenzen ben je beter om een klein beetje uit te zoomen want op hun uiterste presteren die in veel gevallen net iets minder
                            Ook hier geen aandacht aan besteed alhoewel ik dit weet. Een niet zo dure zoomlens met daar nog een polafilter op zal wel niet zo goed presteren denk ik.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gisteren in de ochtend,landschap

                              het is erg dat ik het moet zeggen, opnieuw en scherp met dezelfde compo!!
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment

                              Working...
                              X