Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik twijfel : D610 vs D800 vs E-M1 vs D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik twijfel : D610 vs D800 vs E-M1 vs D7100

    Laat me verduidelijken, niet body vs body, maar de combinaties die mij met een bepaalde lens aan de rand van m'n budget brengen.

    Ik twijfel tussen :
    • De D800 met Nikkor 24-85mm 3.5-4.5 VR
    • De D610 met Tamron 24-70mm 2.8 VC (met cashback Tamron heel dicht bij de D610 optie)
    • De E-M1 met 14-40mm 2.8 , in-body stabilisatie (laat me nog wat budget over)
    • De D7100 met Nikkor 17-55mm 2.8 , geen stabilisatie


    Ik heb geen specifiek gebied van fotografie, ik ben een "alles fotograaf", van landschap, product, geometrische vormen, studio, strobe, straat, ....
    Voor de familiekiekjes heb ik m'n E-PL3 met 14-42mm. Ok toestel, maar basic. Voelt niet aan als "ik".
    'k Ben gestart met een D200, na 6 jaar overgestapt op een D3200. Enerzijds was dit een upgrade en kan ik alles mee doen wat ik wil, anderzijds.... 't voelt niet meer "ik" aan, 'k mis iets (vraag me niet wat) dat ik met de D200 wel had.

    Commentaar ?
    Last edited by katbollie; 16 december 2013, 14:01. Reden: toestellen D800 en D610 omgewisseld

  • #2
    Re: Ik twijfel : D610 vs D800 vs E-M1 vs D7100

    Hoi,

    heb je die camera's al eens vastgehouden,
    liefst met de gewenste lens erop?

    Greetz, Peter
    Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Ik twijfel : D610 vs D800 vs E-M1 vs D7100

      FF of dx is wel heel moeilijk om een ander raad te vragen en daar een onderbouwd antwoord op te krijgen
      Ik zelf zou voor de combo D800 gaan met de tamron f2.8 in jouw geval waarom ,je bent een alround fotograaf dus lichtsterk objectief met degelijke body want alround betekent ook mindere lichtomstandigheden?