Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal abonnement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal abonnement

    Kan je bij het lidmaatschap 2014 op BD ook kiezen voor een digitaal abonnement op shoot?
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Digitaal abonnement

    Ook van hier ergens wel een wens toe ....
    Kasten puilen uit van boeken en tijdschriften, zolder buigt door en ieder jaar moet ik dan kiezen wat van boven naar de papier-ophaling moet en dient een keuze gemaakt van wat van beneden de kasten uit moet naar de zolder tot dat de vrijgemaakte ruimte opnieuw vol is en ik opnieuw ben aangekomen aan het begin van de zin. Kasten

    Zou heel handig zijn alle shoots in pdf te kunnen hebben.
    En op deze wijze dragen e ook bij tot het verkleinen van de CO2-uitstoot
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal abonnement

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Ook van hier ergens wel een wens toe ....

      Zou heel handig zijn alle shoots in pdf te kunnen hebben.
      En op deze wijze dragen e ook bij tot het verkleinen van de CO2-uitstoot
      en al die mensen die in een drukkerij werken met ontslag...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal abonnement

        Juist, maar... Waarom neem je nu digitale foto's terwijl analoog ook gaat en je zo de dorpsfotograaf, de afdrukcentrales ... weer leven in blaast ...
        En zo kan je van alles wat je thuis hebt duiden dat er daardoor heel wat jobs zijn verloren gegaan ten koste van andere ...
        Meer nog, internet gaat ten koste van het verenigingsleven ... café-bezoek, sociaal treffen en gebeuren ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal abonnement

          Bij mij geen boeken naar de zolder. Is het tijdschrift over digitale fotografie uitgelezen dan snij ik de bladeren met een onderwerp dat ik wil houden voor naslag uit en scan ze in en bewaar die in verschillende mappen volgens onderwerp op een externe hd. Is toch zo gemakkelijk en zo worden mijn tijdschriften digitaal bewaard. En alle onderwerpen zijn beter terug te vinden dan dat ik die tijdschriften weer zou moeten doorbladeren.

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal abonnement

            Ok, zo gaat het ook, maar dan wel ten gevolge een enorme verkwisting .... eerst digitaal, dan op papier om vervolgens wer digitaal te worden ... Of hoe men van Brussel via de maan naar Brussel gaat !
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal abonnement

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              en al die mensen die in een drukkerij werken met ontslag...?
              grt,bouk.
              We kunnen ze natuurlijk ook overschrijven als het erop aankomt om mensen werk te geven , maar ik verkies toch ook de digitale versie. Lees op die manier reeds mijn dagelijkse krant, outdoor photographer, de belegger, de tijd en zelfs de laatste john le carre maar ook de boeken van scott kelby.
              Ook mijn handleidingen staan op mijn ipad.

              Greetz

              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal abonnement

                Hallo,

                Er kan - samen met het lidmaatschap van BD - geen digitale versie van Shoot verkregen worden.
                Dat heeft niets met onwil of dergelijke te maken, wel met de stugge houding van Apple bij de distributie van digitale versies.
                Jammer, maar helaas en het is dus buiten de wil van BD en Shoot om.
                Wie weet verandert Apple nog eens ooit van gedacht en dan kan het wel lukken. Maar voor nu ... sorry ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal abonnement

                  Sorry, maar wat heeft Apple hier mee te maken?

                  De vraag is al eens eerder gesteld (buiten het BD lidmaatschap) en toen ging er iemand aangenomen worden om dit te bekijken. Maar toen ging men failliet.
                  Als je een nummer van Shoot online aankoopt krijg je direct de pdf versie en wordt de papieren versie nagestuurd.
                  Via Tablisto kan je ook losse digitale nummers kopen.
                  Maar een digitaal abonnement is onmogelijk?

                  Wie willen jullie voor de gek houden?

                  Trouwens, ik lees alles op een Android tablet. Er is nog leven buiten Apple.

                  Sorry voor de drukkers maar ik heb al mijn papieren abonnementen opgezegd. Voorlopig koop ik soms eens een los digitaal nummer als er iets interessants in staat. Maar ik bespaar eigenlijk veel geld aangezien men het vertikt om digitale abonnementen aan te bieden.
                  Ik geef toe, het is niet enkel Shoot, er zijn nog andere tijdschriften zonder digitaal abonnement, maar via Tablisto zijn er ook waar het wel kan.
                  Last edited by FilMar; 15 december 2013, 00:17.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitaal abonnement

                    BD houdt niemand voor de gek. Ik verwijs naar Shoot voor verdere uitleg ...
                    Wij bieden aan wat beschikbaar is.

                    Jaja

                    Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                    Wie willen jullie voor de gek houden?
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitaal abonnement

                      @Jaja

                      Je hebt gelijk. Het is shoot die de regels van uitgifte bepaalt en niet BD.
                      Nu, Apple heeft naar mijn mening hier echter wel niets in de pap te brokken, tenzij de uitgever een contract heeft met Apple dat er geen digitale uitgifte mag worden gedaan. Dit lijkt me echter wel wel niet het geval.
                      De enige die tegen een digitale uitgifte kan zijn is de patent-houder van de pdf's die een verloning wil indien pdf's worden aangemaakt. Dit is dan weer andere koek en dat is iets waar inderdaad "Shoot" en vooral de uitgever aan zet zijn.
                      We maken echter veel te veel te fout om "Shoot" als eigendom van BD te zien en dan ook te denken dat BD de spelregels van uitgifte bepaalt.

                      Bij deze zou ik even "Shoot", Erik en de uitgever willen oproepen om toch eens te luisteren naar onze vraag, vragen.
                      De teksten worden toch allemaal eerst digitaal aangemaakt en verwerkt ...
                      Uiteindelijk wordt dan een digitaal drukwerk naar de drukmachines gestuurd om alles om te zetten naar papier-formaat. Indien ik me niet vergis is dat in PDF-formaat.

                      Momenteel ontbind ik alle pagina's van shoot en maak ik er via de scanner een PDF van. De omgekeerde wereld
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitaal abonnement

                        bedankt voor jullie input.

                        Via ons huidige platform (Bruna Tablisto) kunnen we geen digitale abonnementen verkopen. Ik citeer de jongste communicatie van Tablisto hierover: "Abonnementen aanbieden in de kiosk van Tablisto is nog niet mogelijk. Dit heeft o.a. te maken met de regels die Apple stelt en de kosten die Apple hiervoor rekent." [voor de techneuten: het is technisch gezien mogelijk om dat te omzeilen door in een webshop digitale 'licenties' te verkopen die de koper dan zelf moet koppelen aan een Tablisto-account. Maar dit proces is zo verwarrend én arbeidsintensief voor ons dat het sop de kool niet waard is.]

                        Midden 2012 kreeg ik te horen dat 'men' bij HUB Uitgevers, onze toenmalige eigenaar, werkte aan een gloednieuw digitaal publicatieplatform voor tablets waarvan al hun magazines, waaronder Shoot, gebruik zouden kunnen maken. Zoals jullie weten is HUB in augustus 2013 failliet gegaan. Van dat digitale platform is sindsdien geen sprake meer. De Belgische uitgeverij van Shoot werd in oktober overgenomen. Zelf ben ik op 8 november voor die nieuwe uitgever beginnen werken, met als eerste prioriteit ervoor zorgen dat Shoot 28 op tijd kon verschijnen. Nu dat gelukt is kan ik ook weer aan andere dingen zoals digitale edities denken.

                        Ik merk in de discussie verschillende verwachtingen:
                        - een digitaal abonnement op Shoot in plaats van een papieren abonnement
                        - een digitale versie van Shoot als 'archief', als aanvulling op een papieren abonnement

                        Een paar vragen die ons kunnen helpen om de juiste keuzes te maken:
                        - wensen jullie een digitaal magazine dat 1:1 overeenkomt met het papieren magazine (dus in wezen de pdf-versie), of moet een digitale editie aangepast zijn aan het andere formaat van een tablet?
                        - moet een digitaal magazine leesbaar zijn op tablet (iOS/Android) of ook op computer (Windows/Mac)?
                        - hoeveel willen jullie betalen voor een digitaal abonnement? Mag een abonnement meer gaan kosten als je naast de papieren versie ook een digitaal nr krijgt?
                        - is er interesse in een zuiver 'digitaal archief' waarbij we bv na elk jaar de volledige jaargang digitaal (als pdf) aanbieden, alleen aan abonnees uiteraard? Welke kost mogen we hiervoor aanrekenen?
                        Last edited by erikdr; 16 december 2013, 09:22.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitaal abonnement

                          @Erik

                          Bedankt voor deze goede aanvullende info. Ik snap nog steeds niet de betrokkenheid van Apple in dit verhaal, maar ik neem het dan maar aan als zijnde "Realiteit".
                          Hoe de vorm wordt aangeboden, formaat is andere kaas.
                          Niet iedereen heeft en/of wilt een tablet en op mijn laptop lees ik graag een pdf zoals ze op papier wordt afgedrukt. Niet meer niet min.
                          Persoonlijk zou ik hieromtrent niet teveel opties open laten en gewoon de keuze geven tussen een pdf (standaard-doc zoals gedrukt) en de papieren versie. 't Eén of 't ander.
                          Later, als de trein goed bolt, kan dan eventueel gekeken hoe het geheel kan verfijnd worden.
                          Voordeel van een PDF is dat die zowel op Win, Mac als Linux kan gelezen worden.
                          Het archief zie ik dan ook als een puur gewone PDF. (let wel, zorg ervoor dat de resoluite voor effectief afdrukken zo laag ligt dat foto's niet mooi meer zijn. Reden is om geen gratis circuit van papier op gang te brengen).

                          Dus, niet teveel keuzes in het begin. Eerst het recht-aan, recht-uit principe en na een jaar het geheel even evalueren.
                          Wat betreft kostprijs. Ik vind dat het aan jullie is om na de ksoten-baten te kijken wat dit allemaal kan en moet kosten voor de inschrijver. Hoe meer mogelijkheden , hoe duurder. Dus less is more en dat geldt evenzeer voor publicatie en de vormen van publicatie

                          mvg
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitaal abonnement

                            @Jaja: Sorry voor de zin 'Wie houden jullie voor de gek' in mijn antwoord, die was misschien wat cru geformuleerd. Want eerst was er een andere reactie van U die hier blijkbaar verdwenen is.
                            In ieder geval was de reactie ook eerder richting Shoot dan BD.

                            @Erikdr: bedankt voor de extra info.

                            Ik had al een tijd geleden de vraag naar digitaal abonnement gesteld bij Tablisto en daar was het antwoord toen dat dit van de uitgever afhing.
                            Daarna had ik de vraag bij jullie gesteld (ook via BD) waar dan een antwoord op kwam dat er iemand ging aangenomen worden om dat te bekijken.
                            Ik had indertijd via Tablisto wel degelijk een (gratis) abonnement op Metro, waarbij die elke dag automatisch geleverd werd.

                            Wat betreft de vorm van de digitale versie.
                            Voor mij persoonlijk is een 1:1 versie voldoende. Een pure PDF versie is natuurlijk het gemakkelijkst. Kan op alle mogelijke toestellen (PC, tablet, reader, ...) gelezen worden en de gebruiker is vrij de pdf te lezen met een applicatie die hemzelf het best bevalt.
                            Als je de uitgaves via een platform zoals Tablisto aanbied is de gebruiker wel gebonden een applicatie welke dan weer de nodige beperkingen kan hebben (bvb Tablisto was eerst enkel voor Apple, ondertussen bestaat het ook voor Android maar iemand die via PC (Win, Mac of Linux) wil lezen heeft dan weer problemen.)

                            Zinio is een andere aanbieder van digitale magazines (met mogelijkheid tot abonnement) maar persoonlijk vind ik de leeservaring hier minder. (Wat terugkomt naar de vorm van de uitgave.)

                            Wat betreft de prijs: Aangezien de drukkost hier vervalt (ik ben ervan bewust dat die wel niet zo groot zal zijn) ga ik ervan uit dat een (puur) digitaal abonnement/digitale losse nummers goedkoper zijn dan de papieren versies.
                            Aangezien ik persoonlijk zoek naar een puur digitaal abonnement heb ik geen interesse in een gemengd abonnement maar als ik bvb de kranten zie heb je daar meestal bij een papieren abonnement zonder meerkost ook de mogelijkheid om ook digitaal op tablet te lezen. Een puur digitaal abonnement is dan goedkoper.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitaal abonnement

                              @erikdr

                              Als ik mee mag een keuze maken, een pdf. Die kan ik op PC of tablet lezen (doe ik nu ook al). De gelezen pdf's kan je dan bewaren op je harde schijf van je pc.

                              Een jaar overzicht (zoals we er al eentje gehad hebben) kan een aanvulling zijn later bij het zoeken naar een artikel.

                              De prijs hiervoor hangt af van wat dit allemaal kost voor de uitgever en wat hij eraan wil verdienen. Hoe lager de prijs hoe liever natuurlijk.
                              http://www.photo-patricske.be
                              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                              Comment

                              Working...
                              X