Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fabriekschoorsteen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fabriekschoorsteen

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: fabriekschoorsteen

    Ik kom er niet uit, maar de foto is precies geen rechthoek. Bovenaan wringt er iets
    mvg
    Georges
    Groeten
    Georges

    Comment


    • #3
      Re: fabriekschoorsteen

      Ik zit hier met hetzelfde gevoel.

      Grt,

      Jean-Pierre

      Comment


      • #4
        Re: fabriekschoorsteen

        ik hou niet van schuine bakstenen enzo
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: fabriekschoorsteen

          idem hier..
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: fabriekschoorsteen

            Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
            Ik kom er niet uit, maar de foto is precies geen rechthoek. Bovenaan wringt er iets
            mvg
            Georges
            Dat is omdat er niets recht staat in het beeld. Perspectief zit fout zowel verticaal als horizontaal hetgeen versterkt wordt door de rechthoekige vormen die onze hersenen herkennen maar niet tot uiting komen in het beeld. De rechte lijnen die je zou moeten terugvinden lopen te zichtbaar scheef, cfr. bakstenen tov zijkanten foto, aantal bakstenen tussen raam en rand foto. Het onderwerp (hier de schoorsteen) verzuipt in de rest van het beeldvulsel (bakstenen) dat met alle aandacht gaat lopen.
            Toen de foto werd genomen leek het misschien wel een leuk idee om de schoorsteen te spiegelen in het glas(raam) maar het resultaat is er spijtig genoeg niet naar. Volgende keer rekening houden met de te corrigeren perspectief fouten en die - pun intended - recht zetten in postprocessing.
            Perspectief "fouten" kunnen in architectuurfoto's maar ze moeten zorgvuldig en met mate toegepast worden want voor je het weet is je beeld naar zijn mallemoer.

            Slu !

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: fabriekschoorsteen

              Ik vind de kleuren, de scherpte en het idee wel goed.
              Het wordt wel geen topper maar op deze manier is het toch wat makkelijker kijken .
              Wil je ook nog de vertekening van de bovenste steenlaag wegwerken, dan wordt het betonnen raam weer niet meer recht, daarom heb ik dat maar zo gelaten.
              Groetjes

              Comment

              Working...
              X