Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

    Hallo,

    Lang geleden dat ik nog gepost heb op BD... maar ik merk dat ik terug meer moet langs komen, want hier staat zo veel interessante informatie en mooie foto's op.
    Anyway... vandaag ben ik in blijde verwachting van een Nikon D610 & 24-70 f2.8.... een serieuze upgrade voor mijn trouwe-ouwe D90 !
    Going FX now...

    Ben echt benieuwd naar de eerste resultaten... sta te popelen om er mee aan de slag te gaan... alleen speelt tijd nogal dikwijls in mijn nadeel !

    Tot ziens.
    Nikonian

  • #2
    Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
    ...
    Anyway... vandaag ben ik in blijde verwachting van een Nikon D610 & 24-70 f2.8....
    succes met de bevalling.
    en als het zover is, zien we de opnamen wel hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

      Hoi, laats iets weten over je bevindingen van je nieuwe camera, ik ben namelijk van plan ook een Nikon D610 te kopen. Het is altijd interessant om de ervaringen te lezen van mensen die dit toestel gebruiken!

      Comment


      • #4
        Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

        Hallo Kadeetje,

        had je al een camera ? Zo ja... welke ?

        Ik had/heb een D90... en ik moet zeggen (heb hem nog maar een paar uur)... maar het is wennen.... knopjes staan niet op dezelfde plaats... die D610 is razendsnel... die 24-70 lens ook...
        Het scherm is een stukje groter.... heel mooi.
        En nu is 't voor mij ook wat zoeken naar de juiste settings.
        Waar ik al wel super enthousiast over ben is de mogelijkheid om met hogere iso te werken... dus eerste indruk = super !
        Nikonian

        Comment


        • #5
          Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

          verbaasd van de hoge kwaliteit / weinig ruis in de hogere isowaarden... gisteren op iso4000 bezig geest.... super !
          Nikonian

          Comment


          • #6
            Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

            Aan die 24-70 ga je ook nog véél plezier beleven. Weegt wel een ton maar ook dat heeft zijn voordelen.

            Comment


            • #7
              Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

              D610+24-70 is een droomcombinatie.
              Super camera... super lens... super foto's !
              De flits (SB700) wordt bijna niet meer gebruikt... omwille van de hoge iso mogelijkheden.... hoge aperture en de mogelijkheid om nog steeds uit de hand te kunnen schieten op 1/20 sec !!!!!!

              Alleen is het nogal een ZWARE KOLOS van een combinatie !! -> armspier-training ! ;-)

              ik kan nu dingen aan die ik met mijn D90 nooit kon verwezelijken...
              Nikonian

              Comment


              • #8
                Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                Ook ik twijfel over een upgrade van de d90 naar de d610. Ik werk momenteel met de d90 met Nikkor 18-200mm f/3,5-5,6; Nikkor 35mm f/1,8 en Nikkor 85mm f/3,5 Micro. Na 4 jaar heb ik fantastische foto's getrokken en veel plezier gehad aan mijn d90-toestel. Maar nu heb ik het gevoel dat het tijd is voor een upgrade, mede omdat mijn (toekomstige) vrouw ook een passie voor fotografie ontwikkeld heeft en omdat we later dit jaar trouwen en op huwelijksreis gaan naar de Seychellen. Dat is natuurlijk een reis dat je niet elk jaar kan doen dus we willen thuiskomen met de mooiste foto's, en het is natuurlijk ook een goed excuus :-).

                We gaan zeker de d90 bijhouden voor de macrolens en de geweldige prestaties met het 18-200mm objectief. Wat ik verwacht van de upgrade is vooral meer snelheid, betere prestaties bij laag licht, hetgeen me stoort bij de d90, en veel meer mogelijkheden om te spelen met scherptediepte bij full frame. Ook met een time lapse functie heb ik altijd al willen proberen, maar helaas niet mogelijk bij de d90.

                Jammer genoeg is de overstap naar full frame behoorlijk prijzig, mede omdat je eigenlijk bijna verplicht bent nieuwe objectieven te kopen die ook weer een heel stuk duurder zijn. Dat brengt me bij de volgende vraag. Ik hoor goede reviews en goede ervaringen met de 24-70mm f/2,8, maar is het zijn prijs écht waard? De 24-55mm is bijna €1000 goedkoper maar blijkt zijn beperkingen te hebben vooral wat scherptediepte ed betreft.

                Beste Tom, laat zeker weten wat uw ervaring is bij je upgrade. Ik ben zeker benieuwd naar je foto's!

                Groeten, Michaël

                Comment


                • #9
                  Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                  Waarom overweeg je geen 24-120 f/4, scheelt je 500 euro maar breder in de tele en toch ook lichtsterk

                  Comment


                  • #10
                    Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                    Nu weet ik niet wat de snelheid is van een D90 maar full frame toestellen zijn niet de snelste. Ik dacht dat de D610 6 frames per seconde haalt. De 24-70 is een erg goeie lens alleen duur en toch wel pittig ding om de ganse dag mee rond te lopen hoor. Alles hangt er van af wat je er wilt mee gaan doen uiteraard maar voor reizen en zo vind ik een 24-70 duur, groot en zwaar. Een 24-120 f4 is dan misschien handiger. Ik heb het 18-200 objectief ook gehad. Presteert goed op dx maar voor full frame toch minder.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #11
                      Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                      't Is net de kleinere f-waarde van de 24-70mm die me aanspreekt. Ik heb nog totaal geen ervaring met full frame, maar voor mij is de f/3,5 van het 18-200mm alsook van het 85mm Micro objectief nog te klein. Ik ben bang dat f/4 niet lichtsterk genoeg zal zijn voor mijn gebruik? Ik weet natuurlijk niet hoe lichtsterker de grotere sensor van een full frame op zich is.

                      Met snelheid bedoel ik niet direct de burst rate, die vind ik op mijn d90 ook voldoende, maar voornamelijk de snellere autofocus.

                      Comment


                      • #12
                        Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                        Snelheid, low light, spelen met scherptediepte en niet al té prijzig: D700, 28mm 1.8, 50mm 1.8 en 85mm 1.8. Zo zou ik het gedaan hebben..achteraf bekeken
                        Oorspronkelijk geplaatst door Michaël88 Bekijk bericht
                        Ook ik twijfel over een upgrade van de d90 naar de d610. Ik werk momenteel met de d90 met Nikkor 18-200mm f/3,5-5,6; Nikkor 35mm f/1,8 en Nikkor 85mm f/3,5 Micro. Na 4 jaar heb ik fantastische foto's getrokken en veel plezier gehad aan mijn d90-toestel. Maar nu heb ik het gevoel dat het tijd is voor een upgrade, mede omdat mijn (toekomstige) vrouw ook een passie voor fotografie ontwikkeld heeft en omdat we later dit jaar trouwen en op huwelijksreis gaan naar de Seychellen. Dat is natuurlijk een reis dat je niet elk jaar kan doen dus we willen thuiskomen met de mooiste foto's, en het is natuurlijk ook een goed excuus :-).

                        We gaan zeker de d90 bijhouden voor de macrolens en de geweldige prestaties met het 18-200mm objectief. Wat ik verwacht van de upgrade is vooral meer snelheid, betere prestaties bij laag licht, hetgeen me stoort bij de d90, en veel meer mogelijkheden om te spelen met scherptediepte bij full frame. Ook met een time lapse functie heb ik altijd al willen proberen, maar helaas niet mogelijk bij de d90.

                        Jammer genoeg is de overstap naar full frame behoorlijk prijzig, mede omdat je eigenlijk bijna verplicht bent nieuwe objectieven te kopen die ook weer een heel stuk duurder zijn. Dat brengt me bij de volgende vraag. Ik hoor goede reviews en goede ervaringen met de 24-70mm f/2,8, maar is het zijn prijs écht waard? De 24-55mm is bijna €1000 goedkoper maar blijkt zijn beperkingen te hebben vooral wat scherptediepte ed betreft.

                        Beste Tom, laat zeker weten wat uw ervaring is bij je upgrade. Ik ben zeker benieuwd naar je foto's!

                        Groeten, Michaël

                        Comment


                        • #13
                          Re: in blijde verwachting van een Nikon D610 + 24-70 f2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                          Nu weet ik niet wat de snelheid is van een D90 maar full frame toestellen zijn niet de snelste. Ik dacht dat de D610 6 frames per seconde haalt. De 24-70 is een erg goeie lens alleen duur en toch wel pittig ding om de ganse dag mee rond te lopen hoor. Alles hangt er van af wat je er wilt mee gaan doen uiteraard maar voor reizen en zo vind ik een 24-70 duur, groot en zwaar. Een 24-120 f4 is dan misschien handiger. Ik heb het 18-200 objectief ook gehad. Presteert goed op dx maar voor full frame toch minder.
                          Ik heb de 18-200 voor op DX, die dateert uit de tijd toen ik nog vertrouwde op het oordeel van Rockwell. Sinds de aanschaf van een 17-55/2.8 voor de D2X is die niet meer uit de kast geweest, heeft hoop en al 2000 foto's. Met de aanschaf van een D3 was die 17-55 geen optie meer, ik heb heel die combinatie netjes cadeau gedaan aan mijn zoon en waar hij het vooreerst had voor die 18-200 ligt die daar nu ook in de kast. Op de D3 zit er nu de 24-70/2.8. Zwaar en duur maar zijn geld waard. Voor die paar keren dat ik tele ga heb ik geopteerd voor een Sigma 70-200/2.8 ipv de Nikkor. Ik ben aangenaam verrast, die Nikkor 18-200 kan daar in het telebereik niet aan tikken. Dus hij ligt nog altijd in de kast.
                          Ik heb even de 14-24/2.8 overwogen maar voor die keren dat ik dit nodig heb?????? Ik ga back to basics en heb me nu een Nikkor 50/1.4 aangeschaft, nu met AFS. Gewoon om eens het gevoel te vergelijken dat ik heb met mijn gelijkwaardige Ais'n van 50/1.4

                          Maar ik zou iedereen willen aanraden om eerst eens uit te maken welke fotograaf je bent. Exposureplot is een gratis programmaatje dat je veel kan leren over jezelf : welke mm's gebruik ik graag, welke ISO's, welke f-waarden en welke snelheden ? Heel leerrijk. DOEN !!!!!
                          Je bezorgt explosureplot een willekeurige map en je krijg staafdiagrammen in de plaats.

                          Comment

                          Working...
                          X