Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 100 en SB 80 DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 100 en SB 80 DX

    Wie zou mij ne keer kunnen vertellen om invulflits met die twee hierboven juist in te stellen in program is dat gemakkelijk
    maar in A S of M daar beginnen altijd de problemen t'is of te wel teveel licht of te weinig maar wat ik wil is invulflits juist dat beetje licht dat niet opvalt ik werk met een tamron 28 200 mm erop
    met een mijn F90X is dat geen probleem dan zet ik mijn iso lager dan het filmrolletje en dat lukt maar met d100 en SB80 DX neemt die telkens de iso over van het toestel
    dus als ik 400 iso zet op mijn toestel staat er direkt 400 op mijn flitser en las ik dan zoals gistern een foto wou nemen in de zon en een invulflits voor de schaduw van de ogen dan staat er zelf geen gezicht meer op het scherm wel veel licht
    wie kan mij hier ne keer ne goeie uitleg geven
    groeten Eagle 901

  • #2
    staat je flits op TTL ?
    ook es experimenteren met flitscompensatie (da's de + en -EV voor de flits)
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      A dat was ik er ook vergeten bij te zetten mijn flits staat wel op DTTL en op matrix meting zoals het toestel ook

      Comment


      • #4
        je kan toch tot +- 3ev flitscompensatie instellen op de D100...
        ik gebruik gemiddeld -2(en meer) bij normaal zonlicht tot -1 als het flitslicht 'n dominerende rol speelt...
        (D100 met 54mz4 op dttl, wel met costum curve anders zullen die waarden wel 1 ev'tje minder zijn )

        Comment

        Working...
        X