Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kan me raad geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie kan me raad geven

    hallo allemaal,
    ik ben nieuw hier en zou graag van jullie wat goede raad willen omdat ik door de bomen het bos niet meer zie,,
    ik ben op zoek naar een nieuw compact fototoestel , liefst min. 16 mp en met toch een redelijke optische zoom , een vereiste is ook dat het binnen ook kwalitatieve foto's neemt want dat doet men huidige toestel niet,,het toestel word het meest gebruikt voor men kleindochter te fotograferen en voor vakantie's ,,men max. prijs is 350 euro, geen zeer hoog bedrag maar denk dat ik voor deze prijs toch een toestel moet vinden dat foto's van goede kwaliteit maakt,,vraag is alleen dus welk,
    alvast heel erg bedankt voor wie kan helpen,
    groetjes van josieke

  • #2
    Re: wie kan me raad geven

    geen raad eerder vraag waarom minimum 16MP
    ga je afdrukken maken van 4meter?

    Comment


    • #3
      Re: wie kan me raad geven

      Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
      geen raad eerder vraag waarom minimum 16MP
      ga je afdrukken maken van 4meter?
      hallo Stefan,
      de reden waarom ik voor die mp ga is dat ik regelmatig uit een foto bv het gezichtje van men kleindochter haal als ze er mooi op staat,,ik denk,maar ben zeker geen kenner, dat bij hogere mp de kwaliteit van en gesneden foto beter is ,
      ik heb nu een Medion van 16 mp en ben niet tevreden van de kwaliteit, het was een goedkoop toestel dus weet ook dat je er niet zoveel mag van verwachten,,daarom dat ik me nu hier ingeschreven heb in de hoop een beetje tips te krijgen,,als je op de site's van de fabricanten leest zijn het allemaal goede toestellen,,maar een gebruiker kent de voor en nadelen van een toestel ,,
      dank je wel toch voor je reaktie
      groetjes josieke

      Comment


      • #4
        Re: wie kan me raad geven

        Canon G15?
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: wie kan me raad geven

          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
          Canon G15?
          Ah nee heeft 12MP er word toch iets meer gevraagd

          Comment


          • #6
            Re: wie kan me raad geven

            dat bij hogere mp de kwaliteit van en gesneden foto beter is
            Geheel andere gedachten over

            meerendeel hangt af van de kundigheid van degene met de camera, kennis, objectief keuze, omstandigheden

            M.a.w. staar je niet blind op de MP's

            Comment


            • #7
              Re: wie kan me raad geven

              Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Ah nee heeft 12MP er word toch iets meer gevraagd
              Meer pixels=zinloze pixels. De G15 is een prachtig toestel, en wordt nu goedkoop aangeboden.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: wie kan me raad geven

                Sony RX100M2 .... en definieer: "zinloze pixels"

                Comment


                • #9
                  Re: wie kan me raad geven

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Sony RX100M2 .... en definieer: "zinloze pixels"
                  Teveel pixels volgens de grootte van de sensor, zodat de kwaliteit ervan belabberd is...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie kan me raad geven

                    Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                    Geheel andere gedachten over

                    meerendeel hangt af van de kundigheid van degene met de camera, kennis, objectief keuze, omstandigheden

                    M.a.w. staar je niet blind op de MP's
                    Dat bedoel ik ook ,zeker is 16MP zeker geen garantie op een fatsoenlijk resultaat .

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie kan me raad geven

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Teveel pixels volgens de grootte van de sensor, zodat de kwaliteit ervan belabberd is...
                      Idd .. dat is wat men in technische reviews van 5 jaar terug kon lezen ... ondertussen .. enfin, vul zelf maar in .. moet zijn dat die ingenieurs bij al die grote fabrikanten niet goed bij hun hoofd zijn ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie kan me raad geven

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Idd .. dat is wat men in technische reviews van 5 jaar terug kon lezen ... ondertussen .. enfin, vul zelf maar in .. moet zijn dat die ingenieurs bij al die grote fabrikanten niet goed bij hun hoofd zijn ...
                        Inderdaad! Dat is wel effe achterhaald hoor, anders zou mijn camera de slechtste ter wereld zijn. En de TS heeft gelijk als ze zegt dat bij croppen het aantal megapixel wel degelijk van belang is. Echter, de opname omstandigheden en gebruikte techniek zijn dat ook, dat spreekt, en in die zin gesproken biedt een hoog megapixelgehalte natuurlijk geen garantie op een goede foto. Maar dat laatste geldt evengoed voor het nederigste compactje. Ik ben niet zo thuis in de wereld van de compactcamera's, maar ik denk dat als je een toestel van de laatste generatie op de kop tikt, je meteen ook terechtkomt bij de compacts die het best met ruis overweg kunnen.


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie kan me raad geven

                          Meer pixels kan zeker helpen bij het croppen maar bij foto's van mijn 1d mkIII (10mp) kan ik toch ook stevig croppen met een deftig resultaat. alles hangt natuurlijk ook wel af van hoe goed de foto is waarmee je vertrekt. je kan ook croppen voordat de foto gemaakt is, door een stapje dichter bij te gaan staan

                          iets minder compact Panasonic Lumix DMC-FZ72
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie kan me raad geven

                            Op de prijsgrens en geen echte compact, maar van een der vroegere van deze Canon-reeks ben ik tevreden geweest: http://www.artencraft.be/nl/canon-po...e-camera-65480
                            (dergelijke toestellen heb je ook bij andere merken).
                            Veel plezier met je zoektocht en aankoop.
                            mvg Guido
                            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie kan me raad geven

                              Mijn vrouw heeft de coolpix P520 en is er zeer tevreden mee en daardoor heb ik de mijne terug voor mij alleen HaHa
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X